fede sange? (funk/basostinater)
Fra : / / dentro / /

Dato : 08-05-02 23:48

Jeg vil gerne hvae nogle titler på nogle sange med nogle fede
basostinater. Det må gerne være noget funk-agtigt. Af eksempler som
jeg selv lige kan komme på er:

Herbie Hancock - Chameleon
Pink Floyd - Money

er der andet?

/ / dentro / /

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 09-05-02 13:29

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne hvae nogle titler på nogle sange med nogle fede
> basostinater. Det må gerne være noget funk-agtigt. Af eksempler som
> [...]

Der er jo mange, men:

George Michaels version af "As"
Natalie Imbruglias "Wishing I was there"

er da to bud. Generelt er der meget at hente hos George Michael - Freedom 90
har også en masse fed bas, men om det går under ostinat-kategorien, kan
diskuteres.

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-05-02 14:43

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo mange, men:
>
> George Michaels version af "As"
> Natalie Imbruglias "Wishing I was there"

Hmm. Jeg søger noget lidt mere old-school funk-noget....

/ / dentro / /

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-05-02 14:51

/ / dentro / / wrote:
> Jeg vil gerne hvae nogle titler på nogle sange med nogle fede
> basostinater. Det må gerne være noget funk-agtigt. Af eksempler som
> [...]

Wow, jeg har aldrig tænk på Money som funk. Men der er masser af Stevie
Wonder som både er funky og har fede bas-ostinater.

/David

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-05-02 16:25

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net>
skrev i en meddelelse

> Men der er masser af Stevie
> Wonder som både er funky og har fede bas-ostinater.

Kan du nævne nogen?

/ / dentro / /

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-05-02 18:02

/ / dentro / / wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.spam.egg.sausage.and.spam.net>
> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne nogen?

Mmm. Superstitious , f.eks. Men der er for mange til at jeg gider at
nævne dem. Alle SW plader har noget i den stil. Skynd dig ned og køb en
masse SW fra 70'erne! Det er billigt!

/David

Fra : Michael Westi

Dato : 09-05-02 17:15

Tja, helt klart Stanley Clarke - Heaven sent. Og en del andre fra hans side.
Også hans samarbejde med George Duke. Clarke/Duke Project.
Vel også det tidligere Level 42. Men det er måske lidt for poppet?
Mezzoforte??? Også det tidlige.

Mvh Michael

/ / dentro / / <kena@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd9ab20$0$18605$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-05-02 19:17

Jeg har lyttet til jeres forslag, men det var ikke lige det jeg søger.
Det skal være instrumental, og bassen skal være "forsanger" - altså
spille temaet... Flere idéer?

/ / dentro / /

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-05-02 21:10

/ / dentro / / wrote:

> Jeg har lyttet til jeres forslag, men det var ikke lige det jeg søger.
> Det skal være instrumental, og bassen skal være "forsanger" - altså
> spille temaet... Flere idéer?

Har du også lyttet til Michaels forslag, Clarke/Duke Project? For
eksempel nummeret Wild Dog.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-05-02 19:30

Således skrev "/ / dentro / /" <kena@mail.dk> i dk.kultur.musik Thu,
9 May 2002 20:16:53 +0200:

>Jeg har lyttet til jeres forslag, men det var ikke lige det jeg søger.
>Det skal være instrumental, og bassen skal være "forsanger" - altså
>spille temaet... Flere idéer?

Stort set hvad som helst med Victor Wooten.

Hvad er forresten definitionen på en bas-ostinat?

Jeg mindes ikke at have hørt det udtryk før.

Knud

--
"I think I've found the perfect martini...You pour six jiggers of gin
into a glass and then you drink it while staring at a picture of

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-05-02 19:31

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Fri,
10 May 2002 20:29:35 +0200:

>Hvad er forresten definitionen på en bas-ostinat?
>
>Jeg mindes ikke at have hørt det udtryk før.

Mental note to self: Google *før* man stiller spørgsmål.

Jeg har fundet ud af det.

Knud
--
If there is no God, who pops up the next Kleenex?
-- Art Hoppe

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-05-02 20:01

/ / dentro / / <kena@mail.dk> wrote:

> Jeg vil gerne hvae nogle titler på nogle sange med nogle fede
> basostinater. Det må gerne være noget funk-agtigt. Af eksempler som
> [...]

Stanley Clarke School days
Larry Graham Central Station
Marcus Miller
Ron Carter
Bootsy Collins

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 10-05-02 18:34

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne hvae nogle titler på nogle sange med nogle fede
> basostinater. Det må gerne være noget funk-agtigt. Af eksempler som
> [...]
Når jeg ser "funk" og "Bas" i samme sætning, tænker jeg Flea fra Red Hot
Chilli Peppers ... mere funky bliver det vist næppe ... især fra Blood Sugar
Sex Magic albummet.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Max

Dato : 10-05-02 19:30

Hej

Er der en der kan fortælle en gammel uvidende mand
hvad der menes med basostinater ?

Mvh Max