Hvad ville du vælge af køkkenting?
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-05-02 00:06

Hej

Jeg står og skal til at udskifte mine Eva Trio gryder og
Raadvad knive. Jeg søger noget kvalivare, der er nemt at
rengøre og anvende. Hvad ville du vælge:

Gryder og pander?

Knive?

Og nu vi er ved det - vinglas. De skal hellere være robuste
end elegante, men stadig pæne. Jeg duer ikke til det der
med, at de kun bliver hevet frem tre gange om året og ellers
står i et skab, fordi de er for fine.

Mark

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 09-05-02 08:45

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i en meddelelse
> Gryder og pander?

Eva Trio

> Knive?

Shefield knive (ved ikke hvor man kan købe dem i DK)

Fra : Annika Pedersen

Dato : 09-05-02 09:44

> Gryder og pander?
Scanpan...
Aka "støbejern" - vejer dog mindre
Er selv glade for dem, og går belægningen eller andet, så ser man i bunden
af dem hvilket årstal der står i bunden - er det under 10år?? så vader du
ned til en af forhandlerne, og får stukket en ny i hånden med det samme....

> Knive?
Der kan jeg vist selv bruge et tip eller 5 ;=)

--
Annika Pedersen
<http://annika.dk>

Fra : Jens Fallesen

Dato : 09-05-02 09:53

Mark Thomas Gazel wrote:

> Gryder og pander?

Vi har en del Titanium-ting (under salgsnavnet Pyrolux) fra Scanpan. Dem
er vi meget glade for - de har en god varemfordeling og er utrolig nemme
at rengøre, om man så vælger at gøre det i hånden eller opvaskemaskinen.

De kommer af og til på tilbud til en rigtig god pris i diverse
isenkræmmerforretninger, og Metro sælger dem også generelt til en
fornuftig pris.

Det ældste af vores Scanpan er en wok fra slutningen af '98, der er
blevet brugt rigtig meget siden. Den er i dag lige så god, som da vi fik
den, og man kan nærmest ikke se på overfladen, at den har været brugt.
Vi har primært brugt plast- og trægrej i den, men af og til har det også
været metal.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-05-02 10:58

> [...]
> Raadvad knive. Jeg søger noget kvalivare, der er nemt at
> rengøre og anvende. Hvad ville du vælge:

Ang. knive, så mente jeg kokkeknive, selvom det ikke fremgår
særligt tydeligt.

Mark Thomas Gazel

Fra : Henrik

Dato : 09-05-02 11:48

Gryder, potter & pander:

Hackmann all-steel er rustfrie gryder holder resten af livet. De er også
gode på induktionskomfur, og dermed fremtidssikrede hvis du skulle få lyster
i den retning...og det kan jeg anbefale, især hvis du ikke har gas....

Global knivene er gode....men (for) dyre!

Væsentligt for alle knive:
En god kniv er en skarp kniv, under forudsætning af at den er rimelig at
holde på.
En anden kvalitetsparameter for mig er at knivryggen ikke er for bred, men
at kniven også har den stivhed der passer til dens længde.
Alle knive skal vedligeholdesholdes med opslipning....hvis du virkelig vil
have skarpe knive, så anskaf et knivskærper-sæt fra en jagtforretning, og
nyd resultatet efter brugen....knivene får nyt liv, og selv den ringeste
kniv kan gøres skarp!

Fra : Peter Weis

Dato : 09-05-02 11:59

> Knive?

Det er et temmeligt individuelt spørgsmål. Især balance, tyngde og
skæftestørrelse opleves så forskelligt af forskellige mennesker at du
er nødt til at kontakte en god forhandler og snakke med ham.
Af forhandlere kan jeg nævne Larsen i Slagteboderne
(http://www.hwl.dk/).

mvh
Peter

Fra : Remmen

Dato : 09-05-02 12:31

> [...]
> end elegante, men stadig pæne. Jeg duer ikke til det der
> med, at de kun bliver hevet frem tre gange om året og ellers

Jeg bruger selv Spiegelau Vino Grande glas (www.spiegelau.com). De er efter
min mening elegante og så sandeligt også holdbare. Jeg har endnu ikke
formået at slå et af dem i stykker med de metoder som ellers let slår andre
glas i mange, mange stykker.

Lars

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-05-02 19:40

"Remmen @hotmail.com>" <larsremmen<remove> wrote in message

> [...]
> min mening elegante og så sandeligt også holdbare. Jeg har endnu ikke
> formået at slå et af dem i stykker med de metoder som ellers let slår

Ved du hvordan de har det med opvaskemaskine.
Sjovt nok har jeg det sådan, at jeg gerne vil lave maden helt fra bunden -
men med opvasken springer jeg gerne over, hvor gærdet er lavest. Og jeg skal
have nye glas, der gerne skulle kunne holde til maskinopvask.

Der blev spurgt om knive: Jeg har haft en blanding af Sabbatier og Zvilling
og vil nu ikke vælge andet end Zvilling Five Star.

vh
Jan

Fra : Usenet

Dato : 10-05-02 07:51

Desværre er der ingen vej udenom, hvis dine glas skal forblive pæne og
fremfor alt ikke afgive bismag til vinen, skal de holdes langt væk fra
opvaskemaskinen og rengøres i hånden ved hjælp af kogende vand (ingen sæbe).

Desuden er Spiegelgau ikke særligt dyre (ca. 300 for 6 stk.) så hvis du
smadrer et, så er det ikke verdens undergang.

mvh. René

Fra : Thïngmand

Dato : 12-05-02 15:18

> Gryder og pander?

Hackmann - er beløbet uden betydning, så Tools serien (1000+ kr. pr. stk
) ellers all-steel. Kan godt tåle at komme i opvaskemaskinen.

> Knive?

Global er svær at komme uden om. Man er først noge skeptisk over for
designer konceptet (om det kun er det man betaler for), men de holder! De er
kanon at holde på, holder sig meget skarpe længe og er utroligt flotte! Men,
men de er også dyre... Køb en ad gangen og hold øje med supermarkedernes
tilbud... - og så må de _aldrig_ komme i opvaskeren! Køb et (magnetisk)
strygestål og hvæs den et par gange hver gang du bruger den og så send den
til en proff. for at få slebet den op.

Alternativt (læs: billigere) kan F. Dick og Zwilling anbefales (vogt dig for
Zwillings billigserie!)

Se meget mere her: http://www.hwl.dk/