Opdatering af mange links
Fra : Per F Andersen

Dato : 06-02-01 12:38

Bruger ikke rammer!
Har brug for at have nogle faste links på alle sider, men disse skal kunne
opdateres helst nemt!
Er der en måde, hvorpå man hurtigt kan opdatere f.eks. 25 sider med samme
link??
Evt. via et andet program end FP ??

mvh Per

--
Fjern zer
perfa@zzsol.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 07-02-01 19:27

Per F Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er der en måde, hvorpå man hurtigt kan opdatere f.eks.
> 25 sider med samme link??

Yeps! Du kan benytte SSI eller javascript. Ideen er at du kan inkludere en
side eller noget kode på andre sider.

Her er en artikel som beskriver metoden:
http://www.html.dk/artikler/00001/

Mvh
Jonas

Fra : Per F Andersen

Dato : 07-02-01 20:24

tak - nu er SSI ikke liiige til at finde!
Jeg spørger meget, men ved man noget om hvor mange, der har slået
javascript fra (DK) ??

mvh Per
perfa@solzz.dk fjern zer
www.skriftekspert.dk (under udvikling)

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 08-02-01 12:00

Per F Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Jeg spørger meget, men ved man noget om hvor mange, der har slået
> javascript fra (DK) ??

Det er et meget relevant spørgsmål - men lidt svært at svare præcist
på. Der er nogle muligheder:

Kig på http://www.thecounter.com/stats/

(Meget udbredt gratis tæller, som har samlet statistik for hele
verden.) Ifølge TheCounter har 20% slået javascript fra. Det tror jeg
dog er alt for højt - og må skyldes at søgemaskinernes robotter
tæller med. (men hvem ved?)

Du kan også sætte en Counter på din egen side - så ved du ihvertfald
hvor mange af dine besøgende, som understøtter javascript.

I koden kan man også give en særlig version til dem uden javascript:

<script type="text/javascript" src="/menu.js"></script>
<noscript>
Slå javascript til, eller brug vores <a
href="sitemap.htm">sitemap</a></p>
</noscript>

Som du ser vil brugere uden javascript få et link til et sitemap
istedet. De ser det der står mellem <noscript> og </noscript>.

Mvh
Jonas

Fra : Martin

Dato : 08-02-01 14:51

On Thu, 08 Feb 2001 10:59:55 GMT, Jonas Astrup - html.dk
<astrup@e-mail.dk> wrote:

> [...]

Hmm jeg har ikke kunne finde på thecounter hvilke forskellige
opløsninger der bliver brugt, men passer det ik at flest kører i 1024
X 768 ??

--
\ ICQ: 58847459 /
/\ Mail: martini@mailme.dk /\
>=)'> <'(=<
\/     \/
/ \

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-01 22:30

Thu, 08 Feb 2001 13:50:31 GMT, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>Hmm jeg har ikke kunne finde på thecounter hvilke forskellige
>opløsninger der bliver brugt, men passer det ik at flest kører i 1024
>X 768 ??

http://www.thecounter.com/stats/2001/January/res.html

(global stats)

med venlig hilsen