Brænde bootbar Mac image på Windåse maskin~
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 08-05-02 22:38

Hej Alle

Jeg står med et image af en CD oprettet på en Mac og skal have brændt
det på en Windåse maskine, så den kan boote på en Mac.....

Kan det overhovedet lade sig gøre??

Og såfremt det kan, hvordan gøres det??

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 09-05-02 11:36

In article <WOgC8.391$gQ1.60484@news000.worldonline.dk>, Lars H.
Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Jeg står med et image af en CD oprettet på en Mac og skal have brændt
> det på en Windåse maskine, så den kan boote på en Mac.....
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre??

Jeg har fra en anden NG, at det kan gøres med Windows-programmet Nero,
og at man bare skal følge dens Wizard for HFS-formatet.

Men jeg er selv meget interesseret i at høre om konkrete erfaringer og
andre muligheder. Nero koster 69 $.

//tadeusz.dk

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 09-05-02 18:36

> Jeg har fra en anden NG, at det kan gøres med Windows-programmet Nero,
> og at man bare skal følge dens Wizard for HFS-formatet.

Er der tale om en bestemt minimunsversion af Nero som kan klare
HFS-format, eller kan alle versioner af Nero bruges?

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 09-05-02 21:52

Tadeusz Mollin wrote:

> [...]
> og at man bare skal følge dens Wizard for HFS-formatet.
>
> Men jeg er selv meget interesseret i at høre om konkrete erfaringer og

Det lykkedes fint, at brænde imaget med Nero (ved sgu ikke lige hvorfor
jeg havde overset HFS formatet...), men desværre har jeg ikke lige en
Mac jeg kan teste på lige pt.
Jeg poster lidt feedback når jeg har testet skiven på en Mac

Tak for hjælpen indtil videre

Hilsen
Lars H. Fischer