Pension i Unit link...?
Fra : Niels Chr. Schou Chr~

Dato : 08-05-02 21:13

Hej I Gruppen.

Jeg har tidligere rejst dette spørgsmåk i DK.Penge uden respons, så jeg
tillader mig lige at gentage det her.

Først må jeg beklage hvis emnet er beskrevet tidligere, men jeg er ikke så
hård til OSS, og er i øvrigt lidt presset med tid, så her er spørgsmålet

Jeg er ved at oprette en pensions opsparing i Codan. Den flinke assurandør,
har meget travlt med at skamrose produktet som hedder Unit Link. Ideen er at
man sætter sin pensions opsparing til at arbejde i et mix af obligationer
og/eller aktier, hvorved afkastet optimeres væsentligt i forhold til normal
rente tilskrivning.
Men - en assurandør er jo stadig bare en sælger - så jeg vil høre jer kloge
penge folk, om i har nogen uvildige input - godt eller skidt.
Det skal måske nævnes at mit årlige indskud forventes at være kr. 30.000,00
og at der pt. allerede er en pulje opsparet på ca. 70.000,-.

På forhånd tak
Ncc

Fra : Frihtiof Andreas Jen~

Dato : 17-05-02 19:00

Check gebyrerne - der er nogen udbydere, der tager sig rigeligt betalt. Det
er som regel meget billigere hvis det er en ordning, der oprettes gennem
eens arbejdsplads.

Ellers er det vel op til risikovillighed og tidshorisont hvordan man skal
fordele pengene. jeg selv har 40% obligationer, resten aktier - jeg tabte
0.1% sidste år, så det var vel godt nok truffet - jeg har mine i PFA.