aprilia habana har mistet bundtræk efter m~
Fra : Morten Olsson

Dato : 08-05-02 20:57

Hej folkens,

en af mine venner har en Aprilia Habana 45 scooter. Begrænsningerne er
fjernet, og der blev for nylig smidt 70 kubik cyllinder på, hvilket gav en
del federe optræk, og ikke det store på toppe - rullerne er de orginale.

Nu har han fået en ny udstødning på - en Proma der er lavet til en Katana,
hvilket har den uheldige bivirkning, at den ikke trækker ligeså godt i
bunden som den plejer.

Er der nogen af eksperterne herinde der har en god ide - andre ruller eller
andet ?

på forhånd tak

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-05-02 21:16

"Morten Olsson" <molsson@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af eksperterne herinde der har en god ide - andre ruller
eller
> andet ?

Udstødningen er konstrueret til høje omdrejninger..... eller også er den
dimensioneret til en anden motorstørrelse... fx 50-60ccm, den kan ske at
være for lille ifht resten af hans system.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 08-05-02 22:46

"Morten Olsson" <molsson@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> bunden som den plejer.
>
> Er der nogen af eksperterne herinde der har en god ide - andre ruller

Du skal have en lille smule strammere fjedre i bagkoblingen, så får den lov
til at komme den lille smule op i omd. som den behøver for at trække.

bagefter kan du så finde den rullevægt som giver den bedste topfart og
optræk.

BG.