Må man plante en hæk nu?
Fra : mwm

Dato : 08-05-02 20:50

Hej "Jer med de grønne fingre".

Jeg skal have anlagt en ny have, hvilket jo så betyder at jeg skal have
plantet en ny hæk. Jeg har tænkt mig at sætte en bøge-hæk idet jeg gerne vil
have en stærk/tæt hæk der kan give læ (med tiden).

Kan man sætte hækken nu (ca om tre uger) og så er alt en succes? Jeg tænker
på, kan den slå rødder og give den gas op i luften eller er der noget man
skal gøre for at det bliver en succes?

Som næsten total uvidende indenfor botanik/flora skal jeg nok lige have et
par råd med på vejen inden jeg kaster mig ud i projektet. Ligger du inde med
en erfaring så giv et bidrag.

Med venlig hilsen

M Mathisen

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-02 22:23

"mwm" <loumic@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> par råd med på vejen inden jeg kaster mig ud i projektet. Ligger du inde

Bøgehække skal helst plantes i efteråret.
Det er meget risikabelt at plante nu.

Hilsen Aksel

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 10-05-02 09:03

Hej Mathiesen

Plantning af en hæk er ikke optimalt at gøre nu. Generelt er det bedst at
plante om efteråret. Det hænger sammen med, naturen da naturligt vander din
hæk. En varm sommer vil for hækplanterne være en hård start. Hvis du
beslutter dig for at plante alligevel, så du være forberedt på at vande
meget og tit hele sommeren.

Mvh.
Mette