Charles Ndifon's forkyndelse
Fra : Live4Him

Dato : 08-05-02 16:42

Jeg er ret sikker på at C.N forkyndelse ang. helbredelse er den i
trosforsamlingers udbredte at helbredelse er indeholdt i forsoningen.

GC chapel argumentere sådan for den, de bruger følgende tre skriftsteder :

Isaiah 53:4, 5
Matthew 8:16, 17
1 Peter 2:24

og til dette kommenteres der : "Er helbredt - datid! Hvis du blev helbredt
så er du helbredt !
Jesus Kristus bar vore sygdomme, hvorfor skal vi så bære dem ?
Hvis du blev helbredt for 2000 år siden så er du helbredt!
Jesus betalte(købte) vor helbredelse for 2000 år siden. Det eneste du
behøver er at modtage den. præcis ligesom frelsen ! "

Så kommer der så nogle flere skriftsteder og argumenter, men ovenstående er
kernen i forkyndelsen at vi allerede er helbredt. For mig at se hviler denne
forkyndelse meget på hvordan Es 53,4.5 udlægges.

http://www.gchapel.com/cgi-bin/gc.cgi?section=heal&page=promises

jørgen.

Fra : Jon Tore Lie

Dato : 08-05-02 17:33

Hjemmesider om Ndifon kjenner jeg ikke men har selv skrevet et inlegg i
avisen Dagen i Norge som du finner under
Andre Norske og svenske linker om Trosbevegelsen er
http://hem.spray.se/harry.forsgren/
http://hem.passagen.se/karin.e.berglund/
http://home.swipnet.se/solascriptura/
www.apologeten.no

Okkultisme i Jesu navn.
I Dagen 5. desember leser vi om okkultisme som presenteres i Harry Potter
bøkene. Denne okkultismen hevdes å kunne skade barn. Dersom Luther forlag
vil utgi et hefte som advarer mot dette er det bra!

I den samme avisen leser vi om en annen og farligere form for okkultisme som
utøves i Jesu navn. Helbredelsespredikanten Charles Ndifon har vert i OKS og
hevdet at når du tror at du er helbredet så er du det. Han hevder at dette
er den mekanismen som utløser helbredelsen og at det er på samme måte som
med frelsen. (Men det at en tror at en er frelst er en virkning av at man er
frelst, og ikke et grunnlag for frelsen som er nåde alene.)

Hvilke psykiske skader denne helbredelseslære kan påføre syke mennesker og
deres pårørende kan man bare forestille seg. At man skal gjøre ting man har
hatt problemer med på Ndifons befaling kan dessuten resultere i alvorlige
fysiske skader. Dette er en teknikk som også brukes av andre såkalte
helbredelsespredikanter som Benny Hinn og Moris Serullo med alvorlige
konsekvenser for den det gjelder.

Dette er dokumentert bl.a. I videoen "The Charismatic movement Exposed" fra
National Prayer Network

Det som det her undervises i er en farligere form for okkultisme en Harry
Potter. Den har sneket seg inn i kristenheten gjennom fremveksten av
Trosbevegelsen og er en fare som er på innsiden av Guds menighet.

Teknikken har røtter i New-age og uttrykkes bl.a. gjennom den såkalte "Tenk
positivt" læren. Teknikken kan i følge Hagin, Copeland og andre ledere i
trosbevegelsen brukes for å skaffe deg alt hva du måtte begjære enten det er
penger, biler, hus eller helse.

Det fungerer uavhengig av hvilket navn det gjøres i og er et resultat av
man aktiviserer åndelige krefter. Det kan derfor utøves i hvilket som helst
navn, enten det er Oles, Knuts eller Jesus.

Gud helbreder noen og andre forblir syke. Men vi må ikke fristes til å bruke
åndelige teknikker for å tvinge frem et resultat vi ønsker. Da kan hans
vrede ramme oss.

Bibelen forteller oss om mye av det som skal skje i de siste tider. (Matt
24) Frafallet og lære som stammer fra onde makter er et av dem. ( 1. Tim 4,
1-2) I motsetning til de andre tegn som naturkatastrofer, krig, lovløshet og
situasjonen i Midtøsten ser dette ut til å være glemt.

Jon Tore Lie

www.livifrihet.org

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i
meldingsnyheter:abbh0v$6ni$1@sunsite.dk...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-05-02 10:22

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er ret sikker på at C.N forkyndelse ang. helbredelse er den i
> trosforsamlingers udbredte at helbredelse er indeholdt i forsoningen.

Det er ikke en trosbevægelse fenomen, Guds Ord er netop frelse, forsoning og
genoprettelse ved Jesu Kristi død og opstandelse. Men der er meget stor
uenighed om hvordan forsoningen tager plads, om forsoningen sker ved tro
allene eller forsoningen det sker automatisk når den barnedøbte en dag
kommer til troen eller det sker som når man tror og lader sig døbe.

Men helbredelsen/genoprettelsen følger i kølvandet, når den af Gud fastsatte
forsoning Offer er accepteret af Gud, ved Jesu død og opstandelse.

1 Joh 2v2 han er et sonoffer for vore synder, og ikke blot for vore, men
for hele verdens synder. v3 Og deraf kan vi vide, at vi kender ham: hvis vi
holder hans bud. v4 Den, der siger: »Jeg kender ham,« men ikke holder hans
bud, er en løgner, og sandheden er ikke i ham; v5 men den, der holder fast
ved hans ord, i ham er Guds kærlighed i sandhed fuldendt. Deraf ved vi, at
vi er i ham.

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."