/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Oliestand glas
Fra : Brian Luckow


Dato : 08-05-02 15:29

Hej!

Jeg har et problem med fugt eller hvidt skum på den lille rude hvor jeg skal
se oliestanden igennem. Det er kendt problem på Ducati'er, og rådet man som
regel får er, at man ikke skal bekymre sig om det, fordi det forsvinder
efter en lang varm tur, og hvis det er meget slem så blot skifte olien.

Men, nu er det altså så slemt for mig denne gang, at hele ruden er dækket af
den hvide skum, så jeg kan overhovedet ikke se oliestanden. Jeg har tappet
den for olie, uden det hjalp synderligt meget mht. at skummet forsvinder.

Udvejen er jo, at skille møget ad, og så rense ruden på indersiden. Nogle
der har en løsning til en nemmere udvej?


Mvh., Brian Luckow
M900



 
 
Per M. Pedersen (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Per M. Pedersen


Dato : 08-05-02 17:02

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
news:abbcm8$qr8$1@news.cybercity.dk...
> Hej!
>
> Jeg har et problem med fugt eller hvidt skum på den lille rude hvor jeg
skal
> se oliestanden igennem. Det er kendt problem på Ducati'er, og rådet man
som
> regel får er, at man ikke skal bekymre sig om det, fordi det forsvinder
> efter en lang varm tur, og hvis det er meget slem så blot skifte olien.
>
> Men, nu er det altså så slemt for mig denne gang, at hele ruden er dækket
af
> den hvide skum, så jeg kan overhovedet ikke se oliestanden. Jeg har tappet
> den for olie, uden det hjalp synderligt meget mht. at skummet forsvinder.
>
> Udvejen er jo, at skille møget ad, og så rense ruden på indersiden. Nogle
> der har en løsning til en nemmere udvej?
>
>
> Mvh., Brian Luckow
> M900

Hej Brian

Jeg havde nøjagtig samme problem med min Duc 900. Årsagen til svineriet
findes i den lille beholder hvos motorens ånderør ender ud i, samt den runde
"fætter" slangen er skruet på på motoren. Den "fætter" er en kontra ventil
og jeg har ladet mig fortælle at årsagen til problemet er at den varme luft
fra motoren kondenserer oppe i den lille beholder og det kondenserede
oliesnask løber tilbage gennem slangen og forbi kontrventilen, som så jo må
være utær, og ind i motoren hvor det sætter sig, især på skueglasset, som
noget irreterende skum.

Løsningen skulle være at fjerne den lille beholder og så lade slangen ånde
ud i det fri. Om det er den rigtige måde at løse det problem på ved jeg ikke
for jeg gjorde ikke noget ved problemet.
--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen...som sidder og ser på et billede af min gamle Duc og
mindes...))))))




Claus Rittig (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-05-02 21:39

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3cd94b67$0$200$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Løsningen skulle være at fjerne den lille beholder og så lade slangen ånde
> ud i det fri. Om det er den rigtige måde at løse det problem på ved jeg
ikke
> for jeg gjorde ikke noget ved problemet.

Det vil jeg umiddelbart anbefale som en god løsning.
Jeg har kørt med Honda-motorer som var ret ens, men hvor den ene var
beregnet til landevej og derfor havde kondenseringsfilter og den anden var
til lukket bane, og åndede ud i det fri. Er man miljøbevidst er det
selvfølgelig ikke smart at sende olietåger ud i fri luft, men det løser
unægtelig nogle problemer.
Kan du komme til at føre slangen op i luftfilteret? Så vil motoren nemlig
bruge den "små-forurenede" luft, og du kan løse problemet på en miljø-rigtig
måde.

Rittig



Brian Luckow (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 08-05-02 23:07

Hej Per!

> Løsningen skulle være at fjerne den lille beholder og så lade slangen ånde
> ud i det fri. Om det er den rigtige måde at løse det problem på ved jeg
ikke
> for jeg gjorde ikke noget ved problemet.

OK, tak for tippet, det vil jeg prøve... men har dog også lige modtaget et
tip fra nogle andre Monster kører. De har monteret et K&N crankcasefilter,
efter det har de ikke haft problemer med det hvide stads.

> Med Venlig Hilsen
> Per Milborg Pedersen...som sidder og ser på et billede af min gamle Duc og
> mindes...))))))

Jeg har virkelig ondt af dig. ;) Og så har jeg ovenikøbet set, at den nye
ejer "piller" din cykel fra hinanden, for din styrkåbe og plov er til salg.
Ellers kan det jo være du skal købe min. ;( For kærsten brokker sig over at
hun får ondt i røven... forstår det ikke, troede komforten svarede til en
Goldwing's. ;)



Armand (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-02 18:33


Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
news:abbcm8$qr8$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg har et problem med fugt eller hvidt skum på den lille rude hvor
jeg
> skal se oliestanden igennem. Det er kendt problem på Ducati'er, og
> rådet man som regel får er, at man ikke skal bekymre sig om det, fordi
> det forsvinder efter en lang varm tur, og hvis det er meget slem så
blot
> skifte olien.
> Men, nu er det altså så slemt for mig denne gang, at hele ruden er
> dækket af den hvide skum, så jeg kan overhovedet ikke se
> oliestanden. Jeg har tappet den for olie, uden det hjalp synderligt
> meget mht. at skummet forsvinder.
> Udvejen er jo, at skille møget ad, og så rense ruden på indersiden.
> Nogle der har en løsning til en nemmere udvej?

Brian! Du kører alt for meget fedkørsel på den Monster!!

Når du, qua længere ture, ikke selv er i stand til at køre olien så varm
at vandindholdet (og det er dét det drejer sig om!) uddampes, så må du
ty til mekaniske hjælpemidler:
Et af dem kan være at blænde et andet mekanisk hjælpemiddel af:
Oliekøleren - Den er tydeligvis til overflod til dit brug, så frygt ikke
fatale følger deraf! Giv ganske enkelt oliekøleren en stribe gaffatape i
hele bredden indtil "mayonaissen" forsvinder og reducér evt. sidenhen
gaffadækningen!

/
Armand.



Brian Luckow (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 08-05-02 23:15

Hej Armand!

> Brian! Du kører alt for meget fedkørsel på den Monster!!

Yak, det synes jeg altså ikke jeg er så slem til. :) F.eks. er det meget
sjældent jeg tager den til arbejde pga. at jeg kun har 7 km dertil. Min
kollegaer glor åndsvagt på mig, når jeg siger at det er fordi den ikke når
at blive varm på så kort en tur. Men hva' fa'en, samme mennesker spørger
også om hvorfor jeg ikke kører på den om vinteren. :)

> Et af dem kan være at blænde et andet mekanisk hjælpemiddel af:
> Oliekøleren - Den er tydeligvis til overflod til dit brug, så frygt ikke
> fatale følger deraf! Giv ganske enkelt oliekøleren en stribe gaffatape i
> hele bredden indtil "mayonaissen" forsvinder og reducér evt. sidenhen
> gaffadækningen!

Det kunne også være en løsning, men motoren bliver bare så fa'ens varm efter
bare kort tids køkørsel, så jeg ved ikke rigtigt...


Mvh., Brian Luckow



Lars Eckberg (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Eckberg


Dato : 09-05-02 11:42

Brian Luckow wrote:
>
> Det kunne også være en løsning, men motoren bliver bare så fa'ens varm efter
> bare kort tids køkørsel, så jeg ved ikke rigtigt...
>

Der var måske en anden løsning.... Kør en god lang omvej på din yndlings
motorcykel og vær ekstra glad når du kommer på arbejde =)

Mvh
-- Lars
Der kan finde på at stå op om natten for at køre på sin MC... :)


Armand (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-02 13:03


Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
news:abc7vi$21s5$1@news.cybercity.dk...
> Hej Armand!
>
> > Brian! Du kører alt for meget fedkørsel på den Monster!!
> > Oliekøleren - Den er tydeligvis til overflod til dit brug, så frygt
> > ikke fatale følger deraf! Giv ganske enkelt oliekøleren en stribe
> > gaffatape i hele bredden indtil "mayonaissen" forsvinder og reducér
> > evt.sidenhen gaffadækningen!
> Det kunne også være en løsning, men motoren bliver bare så fa'ens
> varm efter bare kort tids køkørsel, så jeg ved ikke rigtigt...

Har du nogensinde målt den faktiske temperatur på din olie?
"mayonnaisse-termometeret" indikerer at olien faktisk ikke er særlig
varm (= under de 100° hvor vand koger af!); men prøv en dag efter
hjemkomst at hænge den løse føler fra et ude/ind termometer igennem
oliepåfyldningen og ned i olien (og bliv overrasket!?)!

--
Armand.






Steen Holmgaard (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Holmgaard


Dato : 09-05-02 21:07


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:abdpa4$141b$7@news.cybercity.dk...
>
> Har du nogensinde målt den faktiske temperatur på din olie?
> "mayonnaisse-termometeret" indikerer at olien faktisk ikke er særlig
> varm (= under de 100° hvor vand koger af!); men prøv en dag efter
> hjemkomst at hænge den løse føler fra et ude/ind termometer igennem
> oliepåfyldningen og ned i olien (og bliv overrasket!?)!
>
> --
> Armand.


Hmmmmm... dum ide.... det termometer går kun til 70 Grader..... egen
erfaring... noget med et brændefyr...
et elektronisk stegetermometer er sagen bare overtal modellen til at udlåne
husets det bedste.. *SSS*

Steno



Armand (10-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-05-02 01:15


Steen Holmgaard <holmgaard@fakse.dk> skrev i en
news:3cdad686$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:abdpa4$141b$7@news.cybercity.dk...
> >
> > Har du nogensinde målt den faktiske temperatur på din olie?
> > prøv en dag efter hjemkomst at hænge den løse føler fra et ude/inde
> > termometer igennem oliepåfyldningen og ned i olien (og bliv
> > overrasket!?)!

> Hmmmmm... dum ide.... det termometer går kun til 70 Grader..... egen
> erfaring... noget med et brændefyr...

Hmnn :-/
Måske der er forskel på de forskellige termometre omkring dét? Jeg er
sikker på at have haft et oppe på kogetemp. engang!

> et elektronisk stegetermometer er sagen bare overtal modellen til at
> udlåne husets det bedste.. *SSS*

Har man en elektriker i bekendtskabskredsen, har han givetvis også
adgang til et klem-amperemeter med en tilhørende temp.-sonde

--
Armand.






Brian Luckow (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 12-05-02 01:58

> Hmmmmm... dum ide.... det termometer går kun til 70 Grader..... egen
> erfaring... noget med et brændefyr...
> et elektronisk stegetermometer er sagen bare overtal modellen til at
udlåne
> husets det bedste.. *SSS*

He he, det får jeg sgu hende nok ikke overtalt til, ikke efter at hendes eks
smed sin adskilte Honda motor i opvaskemaskinen. :)


Brian Luckow



Steen Gruby (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-05-02 22:45

On Thu, 9 May 2002 14:03:27 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej.
>
>Har du nogensinde målt den faktiske temperatur på din olie?
>"mayonnaisse-termometeret" indikerer at olien faktisk ikke er særlig
>varm (= under de 100° hvor vand koger af!); men prøv en dag efter
>hjemkomst at hænge den løse føler fra et ude/ind termometer igennem
>oliepåfyldningen og ned i olien (og bliv overrasket!?)!

Der er faktisk lidt om snakken når det gælder Ducati.
De er åbenbart konstrueret til at køre under andre og varmere
himmelstrøg end vores.
Jeg kan ikke få olietemperaturen op når det er koldt i vejret med
mindre der ligefrem er tale om bakkeåbningen
Der er ganske enkelt tale om et kølerareal der passer til fra 20
graders omgivelsestemperatur og opefter.
En god varm dag på Anderstorp sender den op til 90 - 100 grader, men
til normal kørsel over sommeren er den hård at få op på de 70 - 80
grader.
Mit trick for at få varme i skidtet er den "sædvanlige" Duc procedure.
Lad cyklen gå i tomgang de 5 min. det tager at få hatten og handskerne
på og gå rundt om dyret, sparke til dækkene og nyde lyden
Jeg prøver lige at dække den ene oliekøler af næste gang jeg skal på
en "søndagstur" så får vi se hvad der sker.
Jeg er ikke i tvivl om at hvis man måler temperaturen i sumpen efter
få minutters stilstand vil den vise noget der er ganske anderledes og
højere end det termometeret viser under kørsel.
Men det kan vist ikke tages for ræpresentativt for det der gælder
under normal kørsel?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Brian Luckow (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 12-05-02 01:56

> Har du nogensinde målt den faktiske temperatur på din olie?

Nope, ikke udover det termometer jeg har siddende som erstatning for den
normale olieprop.

> "mayonnaisse-termometeret" indikerer at olien faktisk ikke er særlig
> varm (= under de 100° hvor vand koger af!); men prøv en dag efter
> hjemkomst at hænge den løse føler fra et ude/ind termometer igennem
> oliepåfyldningen og ned i olien (og bliv overrasket!?)!

OK, det vil jeg prøve en dag. Jeg har nu tapet halvdelen af fronten af
køleren til. Det får den til at blive varmere lidt hurtigere. Men alligevel
kommer temperaturen (på en varm dag som i dag) kun op på de 70c ved lande-
og motorvejskørsel, og 80c ved bykørsel.


Brian Luckow



Armand (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-05-02 20:34


Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> skrev i en
news:abkeiu$2rjh$1@news.cybercity.dk...
> > Har du nogensinde målt den faktiske temperatur på din olie?
> Nope, ikke udover det termometer jeg har siddende som erstatning for
> den normale olieprop.

Det skulle vel også kunne gøre det :-/

> > "mayonnaisse-termometeret" indikerer at olien faktisk ikke er særlig
> > varm (= under de 100° hvor vand koger af
> Jeg har nu tapet halvdelen af fronten af køleren til. Det får den til
> at blive varmere lidt hurtigere. Men alligevel kommer temperaturen (på
en
> varm dag som i dag) kun op på de 70c ved lande- og motorvejskørsel, og
> 80c ved bykørsel.

Der kan du se hvor overkølet (faktisk: "underkølet"!) at olien er på
Duc'en!
Smøremæssigt og nedbrydningsmæssigt er de temperaturer også ultimative -
men nu problemet er mayonnaissen, så skal olien altså lige op at ringe
på 100° nogle gange for at koge den ud!
Når nu du har et termometer monteret er der jo ingen risiko ved at tape
yderligere af, derved at du jo ser hvis olien bliver ekstrem varm og til
den tid
kan pille passende tape mængde af for at få den ned igen!

Omkring olietemperaturer, så blev min daværende XS 500 så varm som
150° - Og det gik jo godtnok - Indtil den dag jeg kom til at montere et
termometer =

--
Armand.




Brian Luckow (14-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 14-05-02 23:31

Hej Armand!

> Når nu du har et termometer monteret er der jo ingen risiko ved at tape
> yderligere af, derved at du jo ser hvis olien bliver ekstrem varm og til
> den tid kan pille passende tape mængde af for at få den ned igen!

Ja, det har du helt ret i, men hvor højt skal jeg lade temperaturen komme op
på, før det er uforsvarligt at køre rundt med?

> Omkring olietemperaturer, så blev min daværende XS 500 så varm som
> 150° - Og det gik jo godtnok - Indtil den dag jeg kom til at montere et
> termometer =

Det var ikke småting, men så havde du heller ikke problemer med fugt i olien
kan jeg regne ud. :)


Mvh., Brian Luckow



Steen Gruby (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-05-02 21:03

On Wed, 8 May 2002 16:28:54 +0200, "Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk>
wrote:

Hej Brian
>
>Jeg har et problem med fugt eller hvidt skum på den lille rude hvor jeg skal
>se oliestanden igennem. Det er kendt problem på Ducati'er, og rådet man som
>regel får er, at man ikke skal bekymre sig om det, fordi det forsvinder
>efter en lang varm tur, og hvis det er meget slem så blot skifte olien.
>
Jeg har faktisk haft problemet i en meget kraftig grad.
Jeg havde på et tidspunkt ladet mig forlede til at købe en dunk af
brugsens "kvalitetsolie" og hældt det på min Paso.
En tur på motorvej med den, og hele motoren var fuld af mælkehvid
mayonaise, og olien stod i kaskader ud af motoren.
Jeg var naturligvis på grådens rand - min første tanke var motorhaveri

Jeg skiftede olien på krikken og rensede alle filtre og
udluftningssystemet og fyldte god (dyr) olie på den igen.
Siden da: No Problem.
>
>Udvejen er jo, at skille møget ad, og så rense ruden på indersiden. Nogle
>der har en løsning til en nemmere udvej?
>
Glasset er lige til at skrue ud og rense.
Det er pærelet, men skal gøres i forbindelse med olieskift.
>

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Jonas Holt (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 08-05-02 21:20

> Glasset er lige til at skrue ud og rense.
> Det er pærelet, men skal gøres i forbindelse med olieskift.


Hvis olien står midt i glasset når cyklen står på centerfod, kan der vel
ikke være olie i glasset hvis den står på sidefod (forudsat glasset er på
højre side) og så er det vel ikke nødvendigt at vente til olieskift med at
rense glasset?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Steen Gruby (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-05-02 21:32

On Wed, 8 May 2002 22:20:24 +0200, "Jonas Holt"
<jholt@norden-fjords.dk> wrote:

Hej Jonas
>
>
>Hvis olien står midt i glasset når cyklen står på centerfod, kan der vel
>ikke være olie i glasset hvis den står på sidefod (forudsat glasset er på
>højre side) og så er det vel ikke nødvendigt at vente til olieskift med at
>rense glasset?

Det har du selvfølgelig ret i

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Armand (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-02 12:09


Steen Gruby <oz9zi@(no_spam)gruby.dk> skrev i en
news:eo2jdukf43nd6ppc5i6mcr1sbt7ln8qdcg@4ax.com...
> On Wed, 8 May 2002 22:20:24 +0200, "Jonas Holt"
> <jholt@norden-fjords.dk> wrote:
>
> >Hvis olien står midt i glasset når cyklen står på centerfod, kan der
vel
> >ikke være olie i glasset hvis den står på sidefod (forudsat glasset
er på
> >højre side) og så er det vel ikke nødvendigt at vente til olieskift
med at
> >rense glasset?
> Det har du selvfølgelig ret i

Jup!
Jeg har oplevet en (kassette-)gearkasse reparation under et 24-timersløb
foretaget ved at svinet blev smidt på venstre side på en dertil medbragt
skumgummi-madras, og derefter adskilt med olien liggende i venstre side
af motoren

--
Armand.



Brian Luckow (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 08-05-02 22:56

Hej Steen!

> Jeg har faktisk haft problemet i en meget kraftig grad.
> Jeg havde på et tidspunkt ladet mig forlede til at købe en dunk af
> brugsens "kvalitetsolie" og hældt det på min Paso.
> En tur på motorvej med den, og hele motoren var fuld af mælkehvid
> mayonaise, og olien stod i kaskader ud af motoren.
> Jeg var naturligvis på grådens rand - min første tanke var motorhaveri
>

Yep, det kan jeg huske du skrev om - det må sgu have givet lidt af et chok
at se sådan noget!

> Jeg skiftede olien på krikken og rensede alle filtre og
> udluftningssystemet og fyldte god (dyr) olie på den igen.
> Siden da: No Problem.

Jeg har haft det problem lige fra da den var helt ny, men glasset har bare
aldrig været så hvidt som det er nu. Når jeg tapper oilen af, så kommer der
ikke mayo med ud, det sidder bare på glasset. Den olie jeg lige har tappet
af er en halvsyntetisk Motul. Den der ryger på nu er fuldsyntetisk Shell,
anbefalet af Ducati. Tror ikke mit problem skyldes for dårlig olie, men bare
et "alm." Duc problem?

> >Udvejen er jo, at skille møget ad, og så rense ruden på indersiden. Nogle
> >der har en løsning til en nemmere udvej?

> Glasset er lige til at skrue ud og rense.
> Det er pærelet, men skal gøres i forbindelse med olieskift.

Udefra?? Det vidste jeg ikke! Hvordan gør jeg det??? Rundt om glasset sidder
der en gummiliste, andet kan jeg ikke se, dvs. jeg kan ikke se noget jeg kan
skrue på.


Mvh., Brian Luckow



Steen Gruby (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-05-02 22:55

On Wed, 8 May 2002 23:55:44 +0200, "Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk>
wrote:

Hej Brian
>
>Yep, det kan jeg huske du skrev om - det må sgu have givet lidt af et chok
>at se sådan noget!
>
Jeg kan garantere dig at jeg var meget lille
>
>Jeg har haft det problem lige fra da den var helt ny, men glasset har bare
>aldrig været så hvidt som det er nu. Når jeg tapper oilen af, så kommer der
>ikke mayo med ud, det sidder bare på glasset. Den olie jeg lige har tappet
>af er en halvsyntetisk Motul. Den der ryger på nu er fuldsyntetisk Shell,
>anbefalet af Ducati. Tror ikke mit problem skyldes for dårlig olie, men bare
>et "alm." Duc problem?
>
Der er ingen tvivl om at det skyldes fugt (vand).
Og det er ikke et isoleret Duc problem.

>> >Udvejen er jo, at skille møget ad, og så rense ruden på indersiden. Nogle
>> >der har en løsning til en nemmere udvej?
>
>> Glasset er lige til at skrue ud og rense.
>> Det er pærelet, men skal gøres i forbindelse med olieskift.
>
>Udefra?? Det vidste jeg ikke! Hvordan gør jeg det??? Rundt om glasset sidder
>der en gummiliste, andet kan jeg ikke se, dvs. jeg kan ikke se noget jeg kan
>skrue på.
>
Nu skal jeg være lidt forsigtig, men så vidt jeg husker adskiller din
Monster motor sig ikke så meget fra Paso.
Paso'en har Pantah motoren, og på den er der en sekskant på
olieinspektionsglasset, og med en passende nøgle er det nemt at skrue
af, og lige så nemt at rense.
Det er særdeles muligt at set er anderledes på din motor.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Brian Luckow (12-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 12-05-02 02:05

Hej Steen!

> Nu skal jeg være lidt forsigtig, men så vidt jeg husker adskiller din
> Monster motor sig ikke så meget fra Paso.
> Paso'en har Pantah motoren, og på den er der en sekskant på
> olieinspektionsglasset, og med en passende nøgle er det nemt at skrue
> af, og lige så nemt at rense.
> Det er særdeles muligt at set er anderledes på din motor.

Det må det være, for der er ingen sekskant på olieglasset på min. :(
Jeg har hentet eksploderede tegninger af Monster motoren på nettet, men har
alligevel svært ved at se hvordan olieglasset kan tages ud. Tror dog stadig
det kun kan ske indefra...


Mvh., Brian Luckow



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste