Suzuki GSXR400 (luft/benzin blanding)
Fra : Peter Andresen

Dato : 08-05-02 15:43

Hej.
Min Suzuki GSXR400 kørte kun omkring 10 km/l, så der var jo tydeligvis noget
galt med blandingen, så jeg invisterede i en gastester. Efter at havde fulgt
brugs anvisning, dvs. jeg havde kørt motorcykeln varm og synkroneseret
gastesteren til 2 % CO2 da der stod man skulle gøre det, idet det er den
mængde CO2 der er i vores atmosfære. Så proppede jeg den i udstødning, og
den viste 7,2 % CO2. Jeg havde gættet rigtigt, min motorcykel fik alt for
meget benzin. Nu kommer mit spørgsmål så, for nu skal jeg jo til at justere,
men hvor mange % skal CO2 værdien ned på? Er det ens på alle køre tøjer? Og
hvor meget skal den ned på min suzuki?

Mvh. Peter A.

Fra : Lars Eckberg

Dato : 09-05-02 11:50

Peter Andresen wrote:
> [...]
> men hvor mange % skal CO2 værdien ned på? Er det ens på alle køre tøjer? Og

tja.. hvis der ikke står noget i manualen, så er omkr 1,5 - 2 % sikkert
ikke helt galt. Hvis den er slidt, så gør det ikke noget at den får lidt
ekstra.. ;) Evt. ring til en Suzuki forhandler og spørg.

Det bedste er at hold øje med dine tændrør og udstødning og justere på
baggrund af hvordan det ser ud..

Mvh Lars

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 09-05-02 12:34

"Peter Andresen" <spand@paradis.dk> skrev i en meddelelse
så jeg invisterede i en gastester.

Hvor køber man sådan en fætter, og hvad koster den?

--
Jacob

Fra : Peter Andresen

Dato : 09-05-02 17:04

Jeg har købt min Harald Nyborg til 600 kr.

Peter A.