hvilken 2T olie?
Fra : Hans

Dato : 08-05-02 14:55

Hej kloge hoveder.
Jeg er træt af at betale ågerpriser på tankstationerne for to-takts
olie. Derfor vil jeg købe en større portion til en fornuftig pris
direkte fra et olieselskab. Jeg har fundet ud af, at priserne varierer
meget uden at de kan fortælle mig, hvilke egenskaber ved olien, der er
af betydning for, om olien kan anvendes til en given motor. Eller
omvendt (og mere konkret): Jeg har en MZ fra 60'erne. Hvilken 2T olie
er den optimale. Obs, jeg spørger ikke om, hvilken olie der er den
billigste.
Så vidt jeg husker øste Buck på et tidspunkt af nogle guldkorn...

Mvh
Hans

Fra : JK

Dato : 08-05-02 22:37

For at gøre en lang historie kort kan du til din Mz købe og køre på den
ganske udmærkede halvsyntetiske 2T olie der fås hos "Jem og Fix" til 40.-
pr. liter. De har kun én så du bliver ikke i tvivl om hvilken Det
bliver svært at gøre billigere og bedre..

Da du jo har en så skøn og gammel maskine burde du da være med i
MZ-klubben - du kan melde dig hos kassereren Mads her:
mbjmk.sorensen@mail.tele.dk det koster ca. et par liter olie om året..

Mvh Jesper

Fra : Armand

Dato : 09-05-02 11:58

JK <kryger@jmail.dk> skrev i en
> [...]
40.-
> pr. liter. De har kun én så du bliver ikke i tvivl om hvilken Det
> bliver svært at gøre billigere og bedre..

Alt andet lige, så tror jeg ikke at man idag kan købe 2T-olie der er
NEDE på det niveau, som MZ'en er skabt til i 60'ernes Øst-tyskland

--
Armand.