Try - Except Fails
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 08-05-02 14:21

Hej

Jeg har et program, hvor i jeg gør følgende:

Try
MyNumber := ANumber / BNumber;
Except
MyNumber := 0;
End;

På en bestemt maskine medfører det en fejl (Windows blå skærm).

Men gør jeg i stedet for dette:

Try
if (BNumber<>0) then
MyNumber := ANumber / BNumber
else
MyNumber := 0;
Except
MyNumber := 0;
End;

Virker ALT perfekt.

Først troede jeg det var et driver problem.
Så jeg opdaterede ALLE drivere.
Jeg opdaterede også til VIA 4IN1 version 4.38a.
Jeg kørte WIndows UPdate og oopdaterede med alle tilgængelige
opdateringer.
Intet af det hjalp.

Sig mig er der andre der har dette problem.

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : Poul Liboriussen

Dato : 08-05-02 17:36

Tror ikke at try fanger sådanne fejl, men blot exceptions

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 08-05-02 19:29

On Wed, 8 May 2002 18:36:07 +0200, "Poul Liboriussen" <poul@leef.dk>
wrote:

> Tror ikke at try fanger sådanne fejl, men blot exceptions

Division by zero er også en exception.

Michael, prøv at erstatte din "Except" med "Except on EZeroDivide do",
selv om det ikke burde gøre nogen forskel.

Husk i øvrigt, hvis du kører programmet fra Delphi, at fjerne hakket i
"Stop on Delphi Exceptions" under Tools|Debugger, Language Exceptions.

Dit eksempel virker fint hos mig.

Venligst
Thomas

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 08-05-02 20:16

Thomas Finnerup <TF@Picco.dk> wrote in

Ja.

Mit eget program virker også på ca 99 ud af 100 maskiner !
Der er bare en maskine i ny og næ som gør dette.

Men prøver alligevel med den der EZeroDivide, selvom jeg ikke tror det gør
en forskel.

Jeg tror simpelthen det er noget hardware / driver relateret.

Michael

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 08-05-02 19:36

hej der.....