Ultralydsbad ... ja, man lære sgu noget :)
Fra : molnit

Dato : 08-05-02 12:21

Hej Alle,
fik 3-4 timer med Ultralydsbadet til mine GT kaburatore... Fuck det var
effectivt, og som stort plus oven i, så fik jeg set alle dele hvordan de ser
ud, pakningernes stand... osv...

Flere ting var slemme...

1. pakningerne til bundskruen, ja, de har nok ku kaldes pakninger
engang... så der var 1 stor grund til at det flød ud.

2. Pilot Jet , hva den heder på dansk kan jeg ikke gennemskue, men, den
så ik godt ud, og så er det lige om ik den kun har indflydelse på tomgang,
for så gider jeg ik at gøre noget ved den :)

3 . Flyderne.... hvordan i Hulen, skal de stilles ??? de opgivet 25,7mm
er det højeste punkt, eller en lige linie skrået op, og så højende den vil
skære ved kanten, eller hvordan ??? jeg kan ike gennemskue den, selv om det
burde være det samme som på MZ'en, den fik jeg stillet uden probs...

VH
Lars Molnit
GT-380 L med kaburatore fra R-J-K modellerne...

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 08-05-02 14:29

molnit wrote:

> [...]
> var
> effectivt, og som stort plus oven i, så fik jeg set alle dele hvordan de

Hvad er det for et ultralydsbad? Fortæl lige hvad det bestå af, og hvordan
du har kosntrueret sådan et...

/Rune

Fra : molnit

Dato : 08-05-02 14:33

"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in message

> Hvad er det for et ultralydsbad? Fortæl lige hvad det bestå af, og hvordan
> du har kosntrueret sådan et...

Det er et lille 20*15*10cm kar, som man fylder op med vand + sæbe, eller
petrolium, eller hva man nu skal bruge... derefter vil der i væsken blive
lavet bølger med Ultralyds frekvenser, derved virker det som 1000 vis af små
mikro hamre, som banker skidt, og møj af... det er så derved forbudt at ha
fingrende i væsken, mens den er tændt, pga. fare for hvide fingre.

Jeg har ikke lavet det, men fik lov at bruge det som står nede i Kemi
laboratoriet, hvis jeg lovede IKKE at svine det til :)

VH
Lars Molnit
Som nu har 3 kaburatore fra starten af 70'erne, som ligner spritnye :)
*mums*

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 08-05-02 14:37

molnit wrote:

> [...]

> Jeg har ikke lavet det, men fik lov at bruge det som står nede i Kemi
> laboratoriet, hvis jeg lovede IKKE at svine det til :)

Sidder der en højttaler på den ellers hvordan vil du beskrive systemet?

/Rune

Fra : Morten Dahl -

Dato : 08-05-02 15:07

"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse

Kemi

> Sidder der en højttaler på den ellers hvordan vil du beskrive systemet?

Nej der sidder et specielt ultralydshoved i karret. en alm højtalermembran
kan ikke nå højt nok op. kan ikke lige huske frekvensen.

Ultralyd er velegnet til mange sjove ting. Bla. er jeg igang med at lave en
drastisk "parkcontrol" ikke som i alle de fine dyre tyske biler, der
fortæller når man er tæt på.
Min egen og Lau´s bedre halvdele er ikke så gode til at bakke (mildt sagt) .
Så når sensoren når inden for 50cm af et objekt, ja så tager den tændingen.
Nu gider jeg nemlig ikke ha hun molestrer flere af nabornes biler!

-
Morten Dahl
- der har rodet en del med Pepperl og Fuchs følere i alle afskygninger.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-05-02 15:33

Morten Dahl - <news@FJERNmekasign.dk> wrote in article
<abbb4e$ot1$1@news.cybercity.dk>...

> Min egen og Lau´s bedre halvdele er ikke så gode til at bakke (mildt
sagt) .
> Så når sensoren når inden for 50cm af et objekt, ja så tager den
tændingen.

Hæ!

Men hvad gør du så hvis du en dag holder "bumper to bumper" ved et
lyskryds?

--
Mikkel

Fra : Mads Stetter

Dato : 08-05-02 16:15

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ!
>
> Men hvad gør du så hvis du en dag holder "bumper to bumper" ved et
> lyskryds?
>
> --
> Mikkel

Tror du ikk kun den tænder i bakgear?

--
Mvh Mads Stetter
DT125R (For Sale)

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-05-02 22:15

> [...]
> tændingen.
>
> Hæ!
>
> Men hvad gør du så hvis du en dag holder "bumper to bumper" ved et

den er kun aktiveret når baklyset tænder (trækker strøm over samme relæ)

-
Morten Dahl

Fra : Søren Lindholt

Dato : 09-05-02 00:04

"Morten Dahl" <morten@mekasign.dk> skrev i en meddelelse > den er kun
aktiveret når baklyset tænder (trækker strøm over samme relæ)

Men man kan jo stadig godt få brug for at bakke hvis bilerne for og bag
holder tæt... men ideen er superfin...

S.

Fra : molnit

Dato : 08-05-02 15:35

"Morten Dahl -" <news@FJERNmekasign.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Nej der sidder et specielt ultralydshoved i karret. en alm højtalermembran
> kan ikke nå højt nok op. kan ikke lige huske frekvensen.

Ja, og så er det ik så dyrt sådan et bad.... det lille på 170*90*50
koster 1570Kr.... det jeg bruger er 140*140*100 til 3450Kr.... så det er
lidt mindre end jeg opgav det til :) og jeg er i tvivl om det er med eller
uden moms.... men jeg for 10% når jeg køber hos www.buck-holm.dk pga.
storkøb gennem firma'et.

VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 08-05-02 18:17

"molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt mindre end jeg opgav det til :) og jeg er i tvivl om det er med eller

Jeg kan ikke komme ind på siden, den siger den ikke kan finde serveren. er
det korrekt URL?

--
Jacob

Fra : Moller

Dato : 08-05-02 21:46

> Jeg kan ikke komme ind på siden, den siger den ikke kan finde serveren. er
> det korrekt URL?

Det var den der stod i bogen.... hmmm, måske skrev jeg noget forkert....
tjekker når jeg kommer på arbejde igen ... enten i morgen, eller fredag :)

VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 08-05-02 18:27

> 2. Pilot Jet , hva den heder på dansk kan jeg ikke gennemskue,
> men, den så ik godt ud, og så er det lige om ik den kun har
indflydelse
> på tomgang, for så gider jeg ik at gøre noget ved den :)

Pilot Jet, er tomgangsdysen, så vend lige dine overvejelser på tungen
igen

> 3 . Flyderne.... hvordan i Hulen, skal de stilles ??? de opgivet
> 25,7mm er det højeste punkt, eller en lige linie skrået op,

Plejer at være med bunden i vejret, og afstanden fra svømmerens derved
højeste punkt og til pakfladen for svømmerhuset!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 08-05-02 21:44

> Pilot Jet, er tomgangsdysen, så vend lige dine overvejelser på tungen
> igen

Jipiii... så var det hva jeg trode, så jeg gider ikke at skifte den,
eftersom Tomgang aldrig har været et problem for den... :)

> Plejer at være med bunden i vejret, og afstanden fra svømmerens derved
> højeste punkt og til pakfladen for svømmerhuset!

Mente jeg også.... hmmm... har sendt en mail til Suzuki Classic Clubs GT
guru'er om de kender de rigtige mål, eller der er et eller andet galt med
det i Clymers bogen, for med de mål, sat som du beskriver det (samme måde
som med MZ'en) så virker den ik :(

VH
Lars Molnit

Fra : H. P. Holm

Dato : 08-05-02 22:28

Moller skrev:

> [...]
> det i Clymers bogen, for med de mål, sat som du beskriver det (samme måde

Hvis der er en fjederdims indbygget i svømmerventilen så gælder målet
når den lige akkurat lukker, og altså uden at trykke fjederen sammen.
Det er noget med at holde karburatoren på skrå og bruge gefühl...

--
Hans

Fra : Armand

Dato : 09-05-02 13:05

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> [...]
> de rigtige mål, eller der er et eller andet galt med det i Clymers
> bogen, for med de mål, sat som du beskriver det (samme måde som

Er svømmerne af mat men gennemsigtigt plast?
Prøv at checke hvorvidt de alle er tomme (= at der ikke ligger bensin og
skvulper rundt indvendigt!). Ryst evt. istedet dem for at gør samme
erfaringer!?
En derved opstået mer-vægt vil selvsagt medføre at der skal mere til
førend at svømmerne lukker => højere niveau i svømmerhuset!!

--
Armand.