Kopivarer i Thailand ???
Fra : Frank Birch

Dato : 08-05-02 11:13

Hej.

Vi er et par familier der skal til Thailand i næste måned.
Jeg har læst at man får konfiskeret kopi-varer i tolden når man tager
hjem ? er der noget hold i det eller hvad ?
Nu er det jo ikke fordi vi skal købe flere kufferter fulde, men der er
da dumt at købe et par ting hvis de alligevel bliver konfiskeret i
tolden !

På forhånd tak, Frank

Fra : Flinkesen

Dato : 08-05-02 13:42

Det kan I ganske rigtigt risikere. De seneste år er tolderne begyndt at
checke folk, der kommer hjem fra Østen grundigt for at finde kopivarer. Der
er dog flere ting I kan købe med fordel selvom det er ægte, f.eks. gameboy-
playstation spil, tøj (Camel tøj kan fåes til under halv pris) m.m. Så man
kan stadig gøre en god handel eller tage chancen

God tur

Flinkesen

Fra : Søren Blom

Dato : 08-05-02 16:15

"Flinkesen" <flink@flinkere.com> skrev
> [...]
> playstation spil, tøj (Camel tøj kan fåes til under halv pris) m.m. Så man
> kan stadig gøre en god handel eller tage chancen

I kan også få syet tøj efter mål til en brøkdel af hvad det vil koste
herhjemme. Jeg vil syet en habit og 3 silkeskjorter for 1800 kr. tidligere i
år.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : BHR

Dato : 08-05-02 16:40

Jeg har også fået syet et jakkesæt med 2 skjorter, men pasformen er ikke
ideel. Jeg vil hellere købe færdigsyet tøj som derpå ændres lidt af en
syerske. Der vil ofte være et tidspres, så man accepterer at pasformen eller
syningerne ikke er perfekte. Endvidere er meget klædestof med fine originale
navne alligevel ikke original men et kopiprodukt!

Fra : Wheeler

Dato : 08-05-02 23:12

Eller tag dit yndlingsjakkesæt med og aflevér det til en skrædder...

Vedr. kopivarer - udover at man skal betale bøde i tolden, kan man også
risikere at det pågældende firma (typisk den danske forhandler af det
pågældende mærke) via advokat rejser sag om erstatning af
mærkekrænkelse....Lige præcis computerspil/video/dvd er meget udbredt som
kopivarer (Disney etc..) (man kan simpelthen ikke se forskel!)

Tolderne risikovurderer nøje alle ankomster fra Østen - et godt råd hold
dig fra det (taler af dårlig erfaring!)..

"A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station..."

Fra : Wheeler

Dato : 08-05-02 23:18

Vedr. at få syet tøj

Husk at få en kvittering (max beløb er 1.350 DKK - ellers skal du deklarere
i rød kanal og betale told + moms!)

Fra : Flinkesen

Dato : 09-05-02 10:04

Mht. til computerspil/video/dvd er der stadig den mulighed at købe disse i
nogle af stormagasinerne, hvor de ægte varer findes. Her er stadig mulighed
for at spare nogle penge - HUSK at tage kvitteringen med som bevis.

Flinkesen