VFR 800 test
Fra : Anders

Dato : 08-05-02 10:48

Hej,

Er der nogen ( helst danske ) test af den nye VFR 800 på nettet??

Og er der nogen der har prøvet dyret?

Den ser meget cool ud, men jeg er liodt nervøs for vægten.... 213 kilo tør
er afligevel en del.

Anders

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 08-05-02 15:39

"Anders" <as@a.dk> wrote in message news:7x6C8.28$PU5.912@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Og er der nogen der har prøvet dyret?
>
> Den ser meget cool ud, men jeg er liodt nervøs for vægten.... 213 kilo tør

Prøv mc-basens arkiv. Der har ihvertfald været noget i dba i forbindelse med
en dæktest.
Mvh
Anders O

Fra : Armand

Dato : 09-05-02 13:20

[> "Anders" <as@a.dk> wrote in message

Du er skeptisk omkring egenvægten, uden overhovedet at nævne prisen :-/
Tyg lige på hvad man ellers får for de samme penge rundt omkring:
Sidste år(!) kostede en Falco, der vejer mere end 20 kg mindre og har 12
Hk flere end VFReren, 173.000,- kr. Og Fazer 1000 med samme vægt som
VFR; men til gengæld med over 35 HK flere kostede 180.000,- (dén er til
gengæld ned i 160.000,- i år!!)

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 09-05-02 14:10

> [...]
> Hk flere end VFReren, 173.000,- kr. Og Fazer 1000 med samme vægt som
> VFR; men til gengæld med over 35 HK flere kostede 180.000,- (dén er til

Og alligevel får VFR jævnligt ordene "verdens bedste sportstourer" o.lign.
med på vejen ved tests og sammenligninger! Den må da have nogen positive
egenskaber?

Men personligt valgte jeg også at disponere anderledes, selv om jeg havde et
godt øje til VFR'en. Måske skal alle de pænde ord om modellen ses i forhold
til tidligere tiders lidt mere beherskede prissætning?

Ellers får man da i dag klart mere for pengene i en Triumph Sprint RS eller
ST (min favorit). Men selvfølgelig: Der kan være detaljer ved en model, som
passer bedre med ens egen smag, selv om modellen er dyrere. "I can do
anything better than you can... yes I can, no you can't...", som Annie
synger

--
Jørgen
Trophy 1200 '94 (næsten lige så fed som Sprint ST - i en hvis forstand endda

Fra : Armand

Dato : 09-05-02 23:42

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]
> Og alligevel får VFR jævnligt ordene "verdens bedste sportstourer"
> o.lign. med på vejen ved tests og sammenligninger! Den må da have

Sikkert; men er det prisforskellen værd?
Ducati er utvivlsomt også verdens bedste sports-motorcykel; men derfor
behøver man jo ikke kun focusere på dem hvis man står for at købe en
sportsmaskine :-/

--
Armand.
(der ikke er blind for at VFR'eren måske holder en forholdsvis bedre

Fra : Henry

Dato : 08-05-02 17:03

> Hej,
>
> Er der nogen ( helst danske ) test af den nye VFR 800 på nettet??
Jeg tror ikke at der er nogle officielle danske tests endnu, men det varer
nok ikke så længe før MCTC kommer med en.

> Og er der nogen der har prøvet dyret?
Jeps jeg har.....

> Den ser meget cool ud, men jeg er liodt nervøs for vægten.... 213 kilo tør
> er afligevel en del.
Det er jo smag og behag og er en af den slags ting der kan diskuteres med
ildhu jeg kan personligt godt lide en stor del af den.

Vi var nogle stykker fra VFR Klub Danmark www.vfr.dk der var nede til pre
åbent hus hos SPH motor i Næstved, det var et speicelt arragenment for VFR
Klubben og vi fik en VTEC helt for os selv som vi kunne boltres os med.

Nogle af os beskrev vores vores oplevelse i forument på www.vfr.dk - kik
ind!

mvh
Henry (der var på arbejde på sin viffer idag og stråler som en sol, turen
hjem gav lide flere km penge en normalt i bilen )

Fra : RasmusZX9R

Dato : 09-05-02 23:03

> Er der nogen ( helst danske ) test af den nye VFR 800 på nettet??

Jeg mener at der var en test i det sidste nummer af Bike?
Jeg er ikke helt sikker, men jeg kan kigge når jeg kommer hjem.
Jeg må lige vende tilbage i morgen.

Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/