oliventræ
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 08-05-02 11:17

Vi har plantet to små oliventræer i vores lille have. Er der noget specielt
vi skal være opmærksomme på? (gødning/vinter/frost/vanding osv.)

Venligst
Larsen

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 08-05-02 20:08

Det væsenligste er nok, at de skal indendørs om vinteren, da de ikke tåler
frost.

mvh
Preben

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 08-05-02 21:08

"Preben Mikkelsen" <oz1dx@image.dk> skrev i en meddelelse
> Det væsenligste er nok, at de skal indendørs om vinteren, da de ikke tåler
> frost.

Men der står de kan tåle op til minus 10 grader.
Mvh. Larsen

Fra : kirsten pedersen

Dato : 08-05-02 22:32

Jeg havde sidste sommer fået et næsten 2 m oliventræ i en krukke. Denne
stillede jeg ved vintertide udenfor køkkendøren tæt ind til husmuren og
pakkede den ind i grangrene. I dag står den på terrassen igen - har måttet
klippe et par visne grene, men de andre skyder fint. Men ... nu har vores
vinter jo heller ikke været alt for kold :)
hilsen kirsten pedersen

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 09-05-02 08:43

"kirsten pedersen" <kirsten@tatt.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde sidste sommer fået et næsten 2 m oliventræ i en krukke. Denne
> stillede jeg ved vintertide udenfor køkkendøren tæt ind til husmuren og
> pakkede den ind i grangrene.

Men vores er gravet ned i haven, ret tæt på husmuren. Kan vi håbe på det er
nok at pakke dem ind til vinter?

Larsen

Fra : kirsten pedersen

Dato : 09-05-02 10:32

Det er jo altid en chance at ta' - med mindre man har speciel aftale med
Vorherre :)
vh kirsten