Højbed omkring gammelt æbletræ
Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 08-05-02 09:14

Hejsa,

Jeg har et meget gammelt æbletræ (ca. 60 år) midt i min have. Nu har jeg
en idé til at lave et højbed med ca 40-50 cm jord og så en rund bænk
omkring.

Mit spørgsmål i den forbindelse: Kan æbletræet tage skade af at få fyldt
jord omkring stammen i 40-50 cm højde?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Torben Borre Larsen
[torben@dui.dk] [www.dui.dk]

Fra : Von Zi

Dato : 09-05-02 06:24

Torben Borre Larsen skrev:

> [...]
> omkring.
>
> Mit spørgsmål i den forbindelse: Kan æbletræet tage skade af at få fyldt

Jeg har selv gjort stort set nøjagtigt det samme, endda med et
væsentligt yngre træ (ca 10 år, stammetykkelse ca 10 cm).
Det skete der ikke det fjerneste ved.

/Jonas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-05-02 19:45

> Mit spørgsmål i den forbindelse: Kan æbletræet tage skade af at få fyldt
> jord omkring stammen i 40-50 cm højde?

Ja det rådner. Men jeg har faktisk aldrig prøvet, blot fået det at vide fra
min daværende planteskole.

Mvh Maria