Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TNT 2 video out How to?
Fra : Morbid Angel

Dato : 23-11-00 21:12

Greetings!

Jeg har købt et OEM TNT 2 agp kort (No 9) med tv-out, det er en S-VHS
stik som sidder i , og nu har jeg et tv uden s-vhs stik, hvad skal jeg
købe?

En konverter/stik fra s-vhs til*?Scart/antenne, jeg ønsker en ledning
som er ca 5-7 meter lang.

Der fulgte ingen software med kortet, så hvad skal jeg evt. bruge hvis
jeg skal se det på et pal tv?

mvh

MA

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-11-00 21:40

Hej Morbid Angel

Du skal have fat i et kabel der føre composit video signalet ud af dti
grafikkort og ind i dti fjernsyns video in (Gul Phono eller SCART).
Jeg har købt et 10 m (Phone til Scart) kabel hos MidtData. Det sætter jeg så
sammen med et kabel med special stik til phonostik. Lyden snupper jeg fra
lydkortets line out. Det virker og med TVtools virker det endda helt fint
(TVtools kan fjerne forstyrelser der gør billedet skiftevis lys og
mørkt.)

Mit TV-out (et Winfast TNT kort) styres i driveren. NÅR ledningen er
forbundet til TV'et kan jeg vælge monitor eller TV. Men kun når ledningen
sidder i.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Morbid Angel <morbid_angel@lords.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EXkdOib2wtnSteoq5dG5BS+fvaDQ@4ax.com...

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 22:49

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-11-00 22:49

Hej MA

[Starten cuttet]

> Tak for hjælpen.
>
> Men for at få det helt på det rene!
>
> Jeg skal have en konverter fra s-vhs til composite(phono/gul)
> derefter en konverter fra composite til scart eller som du en phone i
> den ene ende og en scart i den anden ende?
>
> Da mit fjernsyn måske er for gammelt til at finde ud af farverne med
> s-vhs så er composite løsningen den eneste mulighed?
>
> Der er kun et s-vhs udgang på mit TNT 2 kort ingen composite.
>
> mvh
> MA

Der plejer også at være et composite signal i S-VHS stikket på grafikkort.
Hvis dit fjernsyn ikke man modtage S-VHS er composite signalet løsningen.
Man bruger ikke antennesignaler mere.

Hvilken ledningsløsning du vil bruge vil jeg ikke blande mig i, men min
løsning er den "normale" (tror jeg).

OBS Hvormange ben er der på dit stik? Jeg tror nok der skal være 7+ for at
have composite signalet.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Morbid Angel

Dato : 23-11-00 22:54

>OBS Hvormange ben er der på dit stik? Jeg tror nok der skal være 7+ for at
>have composite signalet.

5 tror jeg nok (har lidt problemer med at komme bagved computeren uden
at skulle tage alle ledninger ud)

mvh
MA