Erfaring med Avon Dæk !
Fra : "H;P

Dato : 07-05-02 23:15

Hejsa´ Gruppe

Er der nogen der har kørt med Avon dæk http://www.sayjes.dk/avon.html, og
kan give et indtryk af om det er et godt eller middel fabrikat. Der skal nyt
gummie på mine henholdvis 21"/18" hjul. Og knop-dæk er der ikke helt brug
for, eftersom jeg befinder mig mest på astfalt så må der jo være tale om
"intermediate´s !.Avon Am 24 Gripster tænker jeg på her, da AM33 åbenbart
ikke fås i 18" bag !
Ja ja, der er tale om en 2-hjuler med ´ille(set) nr.pld, men der er stadig
brug for god hæfte til moder jord, og _T Hansen_ dæk har jeg ikke muy
tillid til !. Eller se posten -<Dæk til Off-road> hvor Rittig var så venlig
at henvise til en side http://www.barum-mitas.de/site/Hallo.htm og derefter
henvise til en forhandler i DK <Tak til Rittig>. Der er jo tale om en god
gummie blanding (compound) & mønster (tread) i dæk, og det der er vigtigt
for mig, er ikke om dækket kan klare 7 ture rundt om jorden, men nærmere om
grebet !. At dækket slides lidt mere pga. blødere compound og deraf mere
greb, kan jeg sagtens leve med , så derfor søges der lidt hjælp hos
"storbror"

Hilsen

H;P< På evig Dæk-Jagt. >

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Aktiv>
hpaalling@hotmail.com

Fra : Pein

Dato : 08-05-02 22:06

"H;P<Falken>" wrote ...
> [...]
> "intermediate´s !.Avon Am 24 Gripster tænker jeg på her, da AM33 åbenbart

snip

> [...]
> grebet !. At dækket slides lidt mere pga. blødere compound og deraf mere
> greb, kan jeg sagtens leve med , så derfor søges der lidt hjælp hos

Jeg er lige blevet færdig med et Avon Gripster AM24 130/80-17 65S på min
TransAlp. Det var første gang jeg prøvede det dæk, og det bliver også den
sidste.
Det var ganske let brugt da jeg satte det på, men alligevel kørte jeg 21.636
km. på det, hvilket er over dobbelt så langt som jeg gennemsnitligt har kørt
på de 12 andre bagdæk jeg har slidt op med min TransAlp, og mønsteret var
knap nok blevet ulovligt. Andre gange har jeg slidt dem helt ned, og en
enkelt gang kunne man se lærredet. Den tidligere rekord var 13.562 km. på et
Pirelli MT 60.

Så det holder utroligt godt. Til gengæld står det dårligt fast på vejen,
specielt i regnvejr, men trods alt på den gode måde, nemlig at godt nok
skrider det tidligere, men skridgrænsen er bredere, så det er let at fange
igen. Jeg vil dog hellere have bedre vejgreb, så der kommer aldrig Avon
Gripster på min TransAlp igen.

Før det Avon eksperiment, havde jeg et Metzeler Enduro3 Sahara, som er et
glimrende bagdæk til f.eks. en TransAlp, så det kører jeg på igen nu.
Holdbarheden er en smule under middel, men det har et godt all-round
vejgreb. Ikke overbevisende på tør asfalt, heller ikke dårligt, men det
virker også fint på grus og den slags, og er helt godt i regnvejr.

/Pein
Honda TransAlp (Metzeler Enduro3 Sahara både for og bag)
Yamaha DT 125 R (med Barum-Mitas C-04 bag og C26 foran)

Fra : "H;P

Dato : 09-05-02 23:07

"Pein" skrev i en meddelelse
> [...]
> skrider det tidligere, men skridgrænsen er bredere, så det er let at fange

Hmmm, holdbarhed kontra greb. Kunne være man kunne lære lidt ved at maks´e
ud på skidgrænsen, men for 20.000 km nej vel.
Jeg kigger lige på de Metzeler dæk du omtaler .

Har brugt livet på de michelin T63 der sad på fra Senda R´ens fødsel. Jeg er
imponeret over hvor godt de står fast på astfalt når man ser hvor grove &
"firkantet" de er, men stor for for grebet.

Hilsen

H;P <Der giver en kop øl over en dæk-snak, om Pein skulle komme i nærheden
af Næstved>

Fra : Pein

Dato : 11-05-02 17:11

"H;P<Falken>" wrote ...

> H;P <Der giver en kop øl over en dæk-snak, om Pein skulle komme i
> nærheden af Næstved>

Sådan en gæstfrihed kan ske at blive taget op. Jeg skal til Nakskov og køre
Enduro 10/8 (hvis ikke jeg smadrer alt under Grand National 28/7), og satser
på at køre over dagen før.

/Pein