Helbredelsesmøder.
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-05-02 22:14

Så er der igen nyt om helbredelsesmøder:
Jeg har modtaget.

i Ringkøbing d. 10. - 11. maj:
Se www.mirakler.dk eller www.jesuskirken.com for mere info.

Helbredelsesmøder i Århus d. 13.-17. maj med CHARLES NDIFON:
Se http://www.pinsekirken-aarhus.dk/konf/docs/ndifon.html for mere info.

Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-05-02 23:10

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der igen nyt om helbredelsesmøder:
> Jeg har modtaget.

Var det ikke langt bedre at du fortalte noget om hvilken forkyndelse
denne Charles Ndifon står for i stedet for disse evindelige reklamaer
for hans helbredelsesturnéer.

At han rejser rundt og foretager nogle tilsyneladende helbredelser er
ikke ensbetydende med at han er en Jesu discipel, *HVIS* hans
forkyndelse ikke er i overensstemmelse med Bibelens budskab.

*OM* hans forkyndelse er det ved jeg ikke, da jeg ikke rigtig kender
noget til manden, men det kan du jo råde lidt bod på ved at fortælle
om hans forkyndelse.

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Niels

Dato : 07-05-02 23:37

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Var det ikke langt bedre at du fortalte noget om hvilken forkyndelse
> denne Charles Ndifon står for i stedet for disse evindelige reklamaer

Først og fremmest frelse!

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-05-02 07:11

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev:

[ ... ]

> Først og fremmest frelse!

Jamen kan du så ikke fortælle lidt mere om hvad det er for en
frelsesforkyndelse han står for?

Jeg sprøger af seriøs interesse, og fordi jeg ikke får så meget ud af
de engelsksprogede hjemmesider jeg kan se findes på nettet grundet
mine mangelfulde engelskkundskaber.

Jeg kan jo hverken støtte op om, eller evt. det modsatte, når jeg ikke
har tilstrækkelig viden om hvilken forkyndelse han står for!

Fra : Niels

Dato : 08-05-02 08:23

> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Jamen kan du så ikke fortælle lidt mere om hvad det er for en
> frelsesforkyndelse han står for?

Enkelt, Han forkynder Jesus Kristus, Guds Søn, præsis som alle andre
prædikanter..

Når han taler om helbredelse, kæder han det sammen med Frelse, først og
fremmest frelse, omvendelse fra synd.. Hans grund er Jesus og Bibelen.

> Jeg sprøger af seriøs interesse, og fordi jeg ikke får så meget ud af
> de engelsksprogede hjemmesider jeg kan se findes på nettet grundet
> mine mangelfulde engelskkundskaber.

Besøg et af hans møder, det gjorde jeg.

> Jeg kan jo hverken støtte op om, eller evt. det modsatte, når jeg ikke
> har tilstrækkelig viden om hvilken forkyndelse han står for!

Evangeliet om Guds frelse, kort og enkelt.

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-05-02 13:27

> [...]
>
> Når han taler om helbredelse, kæder han det sammen med
> Frelse, først og fremmest frelse, omvendelse fra synd.. Hans

Og hvor kan jeg læse mere om denne hans forkyndelse om frelse,
omvendelse fra synd, på et skandinavisk sprog.

Udfordringen har en hel masse reklame for manden, men faktisk slet
ikke noget om hvad hans forkyndelse indholder og går ud på.

[ ... ]

> Evangeliet om Guds frelse, kort og enkelt.

Det er da et for billigt svar! Forklar hvad hans evangeliske
forkyndelse indholder og omfatter.

Fra : Niels

Dato : 08-05-02 14:32

> Det er da et for billigt svar! Forklar hvad hans evangeliske
> forkyndelse indholder og omfatter.

Spring op og fald ned, undersøg det selv, eller tag mine ord for gode
varer..

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-05-02 15:30

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Spring op og fald ned,

Altså bare være ligeglad med hvad han forkynder? Tja det er jo ikke
særligt seriøst.

> undersøg det selv,

Det er jo rent faktisk også det jeg forsøger, men da det meste
materiale er på ubenbysk beder jeg jo netop om hjælp til alternativer
kilder. Men det virker jo ikke som om du er særlig villig til at være
behjælpelig, - hvad der mon ligger bag det?

> eller tag mine ord for gode varer..

Sig mig engang er der noget at skjule om hans forkyndelse siden du har
sådan en modvilje mod at være behjælpelig med at forklare hans lære og

Fra : Live4Him

Dato : 08-05-02 16:17

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> Sig mig engang er der noget at skjule om hans forkyndelse siden du har
> sådan en modvilje mod at være behjælpelig med at forklare hans lære og
> forkyndelse?

Man kan læse Charles biografi på :
http://www.gchapel.com/cgi-bin/gc.cgi?section=heal&page=a1

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-02 09:34

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan læse Charles biografi på :
> http://www.gchapel.com/cgi-bin/gc.cgi?section=heal&page=a1

Nu er den jo på engelsk, så jeg får jo ikke så forfærdelig meget ud af
den, men jeg kan da se at det store logo øverst på siden starter med
at spørge: "Har du brug for et helbredelsesmirakkel?"

Havde det ikke været bedre at spørge om man havde brug for en
Frelser? - Men jeg vil da nu forsøge mig med at tykke mig langsom og
usikkert gennem den engelske tekst, for jeg kan jo ikke tage stilling
hverken for eller imod noget jeg ikke har tilstrækkeligt kendskab til.
Så indtil videre tager jeg slet ikke stilling til manden og hans

Fra : Niels

Dato : 08-05-02 18:11

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

> Altså bare være ligeglad med hvad han forkynder? Tja det er jo ikke
> særligt seriøst.

Helt ærligt, jeg har fortalt hvad han forkynderm frelse frelse og frelse..
og når han prædiker helbredelse prædiker han også frelse..

Mere hørte jeg ikke den aften jeg var der, jeg gik sammen med de fleste
andre..

Vil du have mig til at digte eller hvad?

> Det er jo rent faktisk også det jeg forsøger, men da det meste

Nej det er ikke, du vil have andres fortolkninger, og det virker som om du
leder efter en undskyldning for ikke at gå selv.

Glem det!

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-02 09:35

> Helt ærligt, jeg har fortalt hvad han forkynderm frelse frelse
> og frelse.. og når han prædiker helbredelse prædiker han
> også frelse..

Ja, det gør muslimerne også, det gør Jehovas Vidner også det gør
Mormonerne også, det er der så mange newage-bevægelser der også gør.

> Mere hørte jeg ikke den aften jeg var der, jeg gik sammen
> med de fleste andre..

Gik før mødet var færdigt? Og det er så derfor du er sikker på at han
forkynder et sandt evangelium? Din attitude virker ikke særlig
troværdig!

> Vil du have mig til at digte eller hvad?

Hvor har jeg opfordret dig til det? Ingen, absolut ingen steder! Men
da du jo tilsyneladende mener at manden forkynder et sandt evangelium,
var det da nærliggende at du fortalte noget mere om hvad det
evangelium indeholder.

> Nej det er ikke,

Jo det er det da, - jeg spørger jo til stadighed efter oplysninger om
manden og hans forkyndelse.

> du vil have andres fortolkninger,

Hvor spørger jeg efter andres fortolkninger? Jeg spørger efter
oplysninger om ham og hans forkyndelse!

> og det virker som om du
> leder efter en undskyldning for ikke at gå selv.

Jamen dog, - det var jeg da overhovedet slet ikke klar over! Det er da
vidunderligt at du kender mig bedre end jeg selv gør, - og det til
trods for at du aldrig har mødt mig!

Men helt ærligt, mage til forvrøvlet sludder har jeg dog aldrig i min
vildelste fantasi forstillet at netop du ville være i stand til lukke
ud!

Jeg søger seriøst efter oplysninger om ham og hans forkyndelse, og det
får du så til at betyde at jeg blot søger en undskyldning for ikke
selv at høre manden!

> Glem det!

Jamen det gør jeg så, jeg glemmer at jeg i det hele taget har spurgt
DIG om nogle af disse oplysninger, for du er jo åbenbart slet ikke
indstillet på at ville hjælpe med at finde disse oplysninger.

Fra : Niels

Dato : 10-05-02 14:48

> "Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det gør muslimerne også, det gør Jehovas Vidner også det gør
> Mormonerne også, det er der så mange newage-bevægelser der også gør.

Vrøvl, Ikke som jeg skrev det højere oppe i tråden..

> Gik før mødet var færdigt? Og det er så derfor du er sikker på at han

Kun hvis mødet var færdigt da de fleste andre også gik..

> forkynder et sandt evangelium? Din attitude virker ikke særlig
> troværdig!

Det er fordi jeg er ret irriteret på dig, du ønsker at høre noget fra mig,
jeg ikke kan give dig.

Og det irriterer mig og giver mig den tanke.. at du tør du ikke møde op
selv?

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-02 15:05

> Det er fordi jeg er ret irriteret på dig, du ønsker at høre
> noget fra mig, jeg ikke kan give dig.

Du er altså irriteret på mig fordi jeg gerne vil lave nogle
undersøgelser om en mand ved navn Charles Ndifon, som rejser lande og
riger rundt og foretager helbredelser?

Du er irriteret på mig fordi jeg gerne vil undersøge hvad det er for
et evangelium denne meget populære helbredelsesprædikant forkynder

Du er irriteret på mig fordi du ikke ved hvad det er for et evangelium
han forkynder? Du skriver jo at jeg sprøger om du noget du ikke kan
give mig! Du kan altså ikke fortælle mig noget om hans forkyndelse?
Men du tror blindt på manden uden at vide hvad han forkynder og uden
at undersøge hvad mandens bibelske og evangeliske grundlag er?

> Og det irriterer mig og giver mig den tanke.. at du
> tør du ikke møde op selv?

Jeg har faktisk til hensigt at ville høre manden, - men jeg finder det
som en stor fordel på forhånd at vide lidt om hvad manden egentlig
lærer og forkynder. Jeg har læst et par meget kritiske beretninger om
ham, men jeg har ikke fundet noget der *virkelig* fortæller noget om
hans budskab og forkyndelse.

Dine udtalelser om at man forkynder frelse og helbredelse er jo rent
faktisk intetsigende. Det samme gør både Jehovas Vidner og Mormoner og
mange andre. Dem tror du vel ikke blindt på, - eller gør du?

Ap.g. 17, 11 giver os en fantastisk god indfaldsvinkel til at være
meget nøjeregnende med hvilken form for forkyndelse vi lader os
udsætte for. Vi skal grundigt undersøge den lære og den forkyndelse vi
bliver præsenteret for.

Og det er dette jeg ønsker at gøre. Jeg synes det vil være unfair at
afvise mandens forkyndelse når jeg ikke har undersøgt og sat mig ind i
hvad det er han forkynder. Jeg mener også at det vil være farligt at
modtage mandens forkyndelse, når man ikke ved hvad den i bund og grund
går ud på. Man kan jo hverken modtage eller forkaste noget man ikke
ved hvad er! Og det er dette jeg har bedt om hjælp til. - Og det er
dette du irriteret ikke vil hjælpe med til. Men OK, jeg har forstået
dit budskab. du er revnende ligeglad med hvad manden forkynder, du
tror blot blindt på hvad han siger for han bruger navnet Jesus og
ordet frelse i samme sætning som han også bruger ordet helbredelse, -
og det er dokumentation nok for dig! Stakkels dig!

Fra : Niels

Dato : 10-05-02 19:18

> [...]
>
> Du er irriteret på mig fordi jeg gerne vil undersøge hvad det er for
> et evangelium denne meget populære helbredelsesprædikant forkynder

Næe, jeg er irriteret fordi du ikke acceptere mine ord når jeg fortæller om
hvad han prædikede på det møde jeg var til, for derved kalder du mig en
løgner, og det irriterer mig faktisk..

Niels

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-02 19:33

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Næe, jeg er irriteret fordi du ikke acceptere mine ord når jeg
> fortæller om hvad han prædikede på det møde jeg var til, for
> derved kalder du mig en løgner, og det irriterer mig faktisk..

Jeg kan kun beklage at du ikke kan/vil forstå hvad det er jeg
siger/skriver!

EOD - for nu vil jeg atter drage ud i danske campingland og nyde det
gode vejr.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-05-02 20:39

"Niels" <ikke.til@raadighed> writes:

> Næe, jeg er irriteret fordi du ikke acceptere mine ord når jeg fortæller om
> hvad han prædikede på det møde jeg var til, for derved kalder du mig en
> løgner, og det irriterer mig faktisk..

Tjah. Jeg har en et stykke ude i familien som var rodet ind i alt
muligt tænkeligt åndeligt idderadder. Hun blev frelst i forbindelse
med en Ndifon-møderække for et par år siden.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Niels

Dato : 11-05-02 08:05

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah. Jeg har en et stykke ude i familien som var rodet ind i alt
> muligt tænkeligt åndeligt idderadder. Hun blev frelst i forbindelse
> med en Ndifon-møderække for et par år siden.

Dejligt at høre Peter, jeg så flere omvendelser og helbredelser da jeg var
til møde med Ndifon..

For øvrigt et dejligt møde, hvor evangeliet var kogt ned til det
essentielle, nemt at gå til og forstå for mennesker der ikke kendte
Kristus..

Efter denne tråds oprettelse, har en udsendelse i tv ligget i mit baghoved
hvor Charles Ndifon blev spurgt om det han prædikede, og hvor han som
tilføjelse til svaret sagde, at Han synes det var nemmere og gav flere
resultater at prædike for "ikke kristne" fordi de ikke havde de erfaringer
og forbehold som de kristne havde.

En tankevækkende konklussion.

Niels

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-05-02 19:40

> [...]
> faktisk intetsigende. Det samme gør både Jehovas Vidner og Mormoner og
> mange andre. Dem tror du vel ikke blindt på, - eller gør du?

Hvad er det lige for en debat, du blander os ind i?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-05-02 13:21

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cdc1390$0$11953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ ... ]
> Hvad er det lige for en debat, du blander os ind i?

Kun at både I og mange andre religiøse bevægelser påberåber sig at
forkynde frelsen i Jesu navn [og I denne formulering er der ikke taget
stilling til om I gør det, eller ikke gør det!].

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-05-02 12:52

> [...]
> forkynde frelsen i Jesu navn [og I denne formulering er der ikke taget
> stilling til om I gør det, eller ikke gør det!].

Tænk, det gjorde Jesus også!

Mvh.Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-05-02 20:04

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce24bdb$0$51084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> Tænk, det gjorde Jesus også!

Jeg er sikker på at Jesus havde grund til at ikke at forkynde frelsen i
Jesus Navn, da han var Jesus, Guds Levende Ord, frelseren

--
Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-05-02 15:49

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev

> Og hvor kan jeg læse mere om denne hans forkyndelse om frelse,
> omvendelse fra synd, på et skandinavisk sprog.

Jeg kom lige i tanke om siden - Mirakler DK - som har et interwiev med
Charles Ndifon. Om der er en oversættelse til dansk indlagt i dette
interwiev, ved jeg ikke, da jeg ikke selv har hentet og hørt det.
Alternativt findes der på siden, også nogle artikler om helbredelse, som
skulle dække over det evangeliske grundlag (han er ihvertfald nævnt i en af
dem) Ndifon forkynder udfra.

Tryk på - undervisning :
http://www.mirakler.dk/index_ie.htm

--

E.Dalgas

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-02 09:34

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> også nogle artikler om helbredelse, som skulle dække over
> det evangeliske grundlag (han er ihvertfald nævnt i en af

Denne side vil jeg fordybe mig lidt mere i. Tak til dig for at du
tager mit spørgsmål seriøst!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-05-02 07:05

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Med Glæde. Han forkynder frelse i Jesu navn og at de der kommer til Jesus
bliver helbredt i Jesus navn. Jeg tillader mig at tro at du godt ved at det
er Hans forkyndelse Jesu og kun Jesus er hans forkyndelse.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-05-02 07:35

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Med Glæde. Han forkynder frelse i Jesu navn og at
> de der kommer til Jesus bliver helbredt i Jesus navn.

Ja det er der så mange der forkynder, - herunder både mormoner,
Jehovas Vidner, katolikker, lutheraner osv.

Men betyder denne forkyndelse, at de syge der må gå fra disse
helbredelsesmøder uden helbredelse, så heller ikke har fået frelsen i
Jesu navn?

Findes der nogle danske/norkse/svenske hjemmesider der fortæller noget
mere om Charles Ndifon og hans forkyndelse, eller vil du, eller andre,
fortælle mere om ham? Han er jo ved at være ret aktiv i Danmark.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-05-02 07:58

prøv på http://www.udfordringen.dk

Fra : Niels

Dato : 08-05-02 08:33

> [...]
>

> Men betyder denne forkyndelse, at de syge der må gå fra disse
> helbredelsesmøder uden helbredelse, så heller ikke har fået frelsen i

Jeg mødte nogen jeg kendte fra andre sammenhænge og som SVJV ikke kender
Kristus, de gik derfra med bøjede hoveder (som den unge mand der ikke ville
sælge det kæreste han ejede for at følge Jesus) uden at være gået frem til
forbøn.

> Findes der nogle danske/norkse/svenske hjemmesider der fortæller noget
> mere om Charles Ndifon og hans forkyndelse, eller vil du, eller andre,
> fortælle mere om ham? Han er jo ved at være ret aktiv i Danmark.

For 10-15 år siden begyndte vi i forskellige kredse at bede om, at de
frugter der var på missionsmarkerne ville vende tilbage til Danmark og
resten af den vestlige verden for at forkynde evangeliet.. for det mente vi
at vi havde brug for i vort land.. Personligt har jeg den teori, at Charles
og andre fra Afrika, Asien ect. er svar på de bønner. Men jeg ved det ikke.

Niels

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-05-02 07:05

Fra : Børge Højlund Jensen