Dæk til en GPZ500 ´93
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 07-05-02 22:12

Hej igen,

En kammy har købt en Kwak GPZ500S fra 1993 og dækkene kunne vist godt
trænge til en opkvikker.
Nu sidder jeg så og kigger på reifenversand.com og mumler i skægget -
100/90-16 og 120/90-16 er vist ikke liiiiiige den mest normale størrelse
i verden. Jeg ville jo gerne smide et sæt BT45 på, men det ser ikke ud
til at det skulle være muligt uden at det kommer forskellig profil på.
Metzelers nye 330/550 fås heller ikke i 16", så jeg har anbefalet at gå
en profil ned til /80 og så smide Pirelli MT75 på. Nogen indvendinger?
Det er måske ikke verdens bedste dæk, men knægten er ny i faget "kørsel
på MC" så det behøver jo ikke være ræsdæk. Iøvrigt har jeg selv okset
rundt på Sturup på et MT75 fordæk og jeg har intet at udsætte på det.

Nogen forslag/kommentarer?
Niels
XS400-SS
GPZ500S-vejleder

Fra : [3700] Mbrandt

Dato : 08-05-02 16:08

Hej

Står selv med samme problem er ny i faget
men har set på Michelin A39 i 100/90-16
er de gode nok til en RG Gamma 250?

Mvh
Martin