AAAAAAH - det fordømte forhjul igen!!!
Fra : Søren Dahl

Dato : 07-05-02 22:13

HEJ NG

Hvis nogle fulgte med i mit lille dækskifte for 2 dage siden.......
ahhh- jeg er ved at være godt træt af det.
Nu viser det sig, at dækket er slået lidt for meget ud, faktisk lige
ud for ventilen - jeg ved ikke om jeg blot skal lukke luften ud og
prøve at rykke dækket lidt eller hvad jeg gør?????

Er det naturligt at dæk kan finde på den slags?? Jeg har ikke oplevet
det før, men træls er det da. Resultatet er nemlig at ens hænder
begynder at sove efter 30 km, da styret hele tiden slåer ½ cm fra side
til side - det er bare rigtig træls. Jeg overvejer at sætte et gammelt
gadedæk på, jeg har liggende, men det er bare snart helt slidt ned!
Jeg har afbalanceret hjulet (statisk) så det skulle ikke være det, og
det virkede også helt fint med det gamle dæk jeg havde på - så der er
ingen tvivl - dækket må være skævt på en eller anden måde!!!! ØV

MVH Søren
-TransAlp med midlertidig håndmassage :-/

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-02 15:49

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse

> Nu viser det sig, at dækket er slået lidt for meget ud, faktisk lige
> ud for ventilen - jeg ved ikke om jeg blot skal lukke luften ud og
> prøve at rykke dækket lidt eller hvad jeg gør?????

Slået for meget ud?
Er det ikke snarere fordi det ikke er hoppet helt ud på plads? Det sker tit
for mig, så jeg smører med dækfedt og pumper næsten hver gang dækket op til
50-60 psi for at få det til at hoppe ud på plads hele vejen rundt.

Rittig