/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Lidt for sjovt.
Fra : BB


Dato : 07-05-02 20:57

Hvis man nu bestiller en servicemand til at komme og sætte ADSL op, og de
siger de kan mandag mellem kl. 08-12. Så tager man fri og manden dukker
aldrig op af en eller anden grund.
Kan man få sin spildte tid betalt?

Eller hvis man får en rykker (man har betalt sin regning til tiden, men de
beder om en kopi), og der er et administrations gebyr på, kan man så kræve
et administrations gebyr af dem for at fremsende sin kvittering.


VH.
BB
København


*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*



 
 
Peter G C (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-05-02 21:02

BB <BB@tdcnospamadsl.dk> skrev:

[klip]

> Kan man få sin spildte tid betalt?

I praksis kan man nok ikke.

[klip]

> kan man så kræve
> et administrations gebyr af dem for at fremsende sin kvittering.

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Bjarne Duelund (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 07-05-02 21:41


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse news:ab9bm1$dmd$1@tux.netsite.dk...
> > kan man så kræve
> > et administrations gebyr af dem for at fremsende sin kvittering.
>
> Nej.

Hvorfor ikke ?
Jeg er selv træt af alle mulige der beder en om at ringe eller skrive med diverse oplysninger.
Hvordan får man de udgifter dækket ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address


Peter G C (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-05-02 06:34

Bjarne Duelund <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:

[klip]

> Hvorfor ikke ?

Jeg kan ikke finde et juridisk grundlag for kravet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Bjarne Duelund (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 09-05-02 16:42


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse news:abad71$a5t$1@tux.netsite.dk...
> Bjarne Duelund <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:
>
> [klip]
>
> > Hvorfor ikke ?
>
> Jeg kan ikke finde et juridisk grundlag for kravet.

Heller ikke hvis det blot er for at få dækket sine udgifter, f.eks. porto.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk
!-! Remove _X_ from Email address


Bertel Lund Hansen (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-05-02 22:06

Peter G C skrev:

>> Kan man få sin spildte tid betalt?
>I praksis kan man nok ikke.

Kan man ikke betinge det som en del af aftalen?

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter G C (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-05-02 06:33

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

[klip]

> Kan man ikke betinge det som en del af aftalen?

Jo - man kan *aftale* alt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Lars (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 07-05-02 21:07

"BB" skrev:
> Hvis man nu bestiller en servicemand til at komme og
> sætte ADSL op, og de siger de kan mandag mellem
> kl. 08-12. Så tager man fri og manden dukker aldrig
> op af en eller anden grund. Kan man få sin spildte tid
> betalt?

Tror jeg ikke, men du kan formentlig godt på den baggrund opsige aftalen og
vælge anden leverandør.

> Eller hvis man får en rykker (man har betalt sin regning
> til tiden, men de beder om en kopi), og der er et
> administrations gebyr på, kan man så kræve et
> administrations gebyr af dem for at fremsende sin kvittering.

Jeg vil mene at du med rette kan kræve dine udgifter til porto+konvolut+kopi
dækket. Om du desideret kan kræve et bestemt gebyr tror jeg ikke, i så fald
skulle du nok have oplyst dine forretningsbetingelser før handlen blev
indgået (eller på anden måde have gjort dem tilgængelige for leverendøren
tidligere).

- Lars



Morten Birkelund (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 07-05-02 21:57

"BB" <BB@tdcnospamadsl.dk> wrote in message
news:3cd83188$0$58756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis man nu bestiller en servicemand til at komme og sætte ADSL op, og
de
> siger de kan mandag mellem kl. 08-12. Så tager man fri og manden dukker
> aldrig op af en eller anden grund.
> Kan man få sin spildte tid betalt?

Hos TDC syntes jeg at have læst at hvis de brænder dig af kan du få x
antal kroner i erstatning et sted i deres betingelser.

Dog ved jeg ikke om det er på alle deres forbindelses typer.

--
Morten Birkelund



Kristian Storgaard (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 07-05-02 22:35

On 07.05.2002 22:56, in article ab9f2g$47s$1@sunsite.dk, "Morten Birkelund"
<mortendb@spamcop.net> wrote:

> Hos TDC syntes jeg at have læst at hvis de brænder dig af kan du få x
> antal kroner i erstatning et sted i deres betingelser.
>
> Dog ved jeg ikke om det er på alle deres forbindelses typer.

Den er go' nok - og de er faktisk ikke så kede af at betale. For en måneds
tid siden fik jeg telefon hos TDC. På den aftalte leveringsdag virkede det
dog ikke, og jeg fejlmeldte. Dagen efter kom to teknikere og reparerede
linjen. Det viste sig at nogle håndværkere (fra MT Højgaard - jeg kunne ikke
lade være med at skrive det...), havde klippet mine kabler over ca. 8
steder. Det var altså på ingen måde TDCs skyld, og de kunne heller ikke vide
det. Alligevel kom der ca. 2 uger senere et brev med en undskyldning og
besked om at jeg vil få 300 kr. Tilbage på min næste telefonregning.

GOD SERVICE TDC !

> kan man så kræve
> et administrations gebyr af dem for at fremsende sin kvittering.

Nej, der en (flydende) undergrænse for hvad man kan kræve at modparten
dækker. Desuden er det jo din interesse at bevise at du har betalt (uanset
at det er dem der har fucket up...)

/kristian


arthurdent44@hotmail~ (08-05-2002)
Kommentar
Fra : arthurdent44@hotmail~


Dato : 08-05-02 18:09


"BB" <BB@tdcnospamadsl.dk> wrote in message
news:3cd83188$0$58756$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis man nu bestiller en servicemand til at komme og sætte ADSL op, og de
> siger de kan mandag mellem kl. 08-12. Så tager man fri og manden dukker
> aldrig op af en eller anden grund.
> Kan man få sin spildte tid betalt?
>
Sjovt nok har jeg oplevet det samme, bare med installering af telefon i
vores nye hus.

Jeg havde gudskelov en skriftlig bekræftelse, som TDC dog i første omgang
ikke var indstillet på at leve op til,. da jeg rykkede for en tekniker.

Da jeg ikke kunne komme videre med "service"medarbejderen, bad jeg om at
komme til at tale med hendes chef. Chefen var dog heller ikke til at hugge
eller stikke i, så jeg brugte den med chefen igen. Dette afviste hun dog.

Til sidst var jeg så irriteret at jeg truede hende med at ringe direkte til
Dyremose, hvis de ikke levede op til den skriftlige bekræftelse jeg havde
fra dem. Af en eller anden grund hjalp det sgu!! Hun sagde "lige et
øjeblik", var væk i ca. 5 minutter, hvorefter hun kom tilbage og oplyste mig
om at de havde kaldt en tekniker på overarbejde for min skyld, hvorefter hun
knalede røret på. Men en time efter var teknikeren der.

Altså, hvis du har en skriftlig bekræftelse, så skal du ikke give selv om de
afviser dig over telefonen i første omgang. Et udmærket "trick" er at bede
om at få lov at snakke med vedkommendes chef, det hjælper ofte.

/Lars



Kristian Storgaard (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 08-05-02 21:13

On 08.05.2002 19:08, in article
3cd95ba4$0$97314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "arthurdent44@hotmail.com"
<arthurdent44@hotmail.com> wrote:

> Altså, hvis du har en skriftlig bekræftelse, så skal du ikke give selv om de
> afviser dig over telefonen i første omgang.

Selv om det kan tage længere tid er det tit nemmere at skrive et brev.

> Et udmærket "trick" er at bede
> om at få lov at snakke med vedkommendes chef, det hjælper ofte.

Ja, men det kan også give bagslag!!!


/kristian


Peter G C (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-05-02 21:21

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev:

[klip]

> Ja, men det kan også give bagslag!!!

Fortæl fortæl.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



arthurdent44@hotmail~ (09-05-2002)
Kommentar
Fra : arthurdent44@hotmail~


Dato : 09-05-02 19:20


"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:B8FF536C.238B%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> On 08.05.2002 19:08, in article
> 3cd95ba4$0$97314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk,
"arthurdent44@hotmail.com"
> <arthurdent44@hotmail.com> wrote:
>
> > Altså, hvis du har en skriftlig bekræftelse, så skal du ikke give selv
om de
> > afviser dig over telefonen i første omgang.
>
> Selv om det kan tage længere tid er det tit nemmere at skrive et brev.
>
> > Et udmærket "trick" er at bede
> > om at få lov at snakke med vedkommendes chef, det hjælper ofte.
>
> Ja, men det kan også give bagslag!!!
>
Bagslag?? De havde skriftligt bekræftet, og leverede ikke varen. Det er da
dem der har et problem, ikke mig!

/Lars



Kristian Storgaard (10-05-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 10-05-02 00:07

On 09.05.2002 20:20, in article
3cdabdd4$0$11922$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "arthurdent44@hotmail.com"
<arthurdent44@hotmail.com> wrote:

>> Et udmærket "trick" er at bede
>>> om at få lov at snakke med vedkommendes chef, det hjælper ofte.
>>
>> Ja, men det kan også give bagslag!!!
>>
> Bagslag?? De havde skriftligt bekræftet, og leverede ikke varen. Det er da
> dem der har et problem, ikke mig!

Det var ikke i forbindelse med den konkrete situation. Det jeg mener er
bare, at "den gode chef" har uddannet sine medarbejdere ordentligt og bakker
dem derfor op i deres rigtige beslutninger. Jeg har haft flere forskellige
jobs med kundekontakt og der er mange kunder der bruger den der: "det vil
jeg godt lige snakke med din chef om" når de gerne lige vil have 10% rabat
eller have forretningen/firmaet til at tage skylden for noget de selv har
fucket op.

Ikke noget ondt til eller om dig - men det kan altså være pisse
irriterende...

/kristian


Bertel Lund Hansen (10-05-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 10-05-02 08:08

Kristian Storgaard skrev:

>Det var ikke i forbindelse med den konkrete situation. Det jeg mener er
>bare, at "den gode chef" har uddannet sine medarbejdere ordentligt og bakker
>dem derfor op i deres rigtige beslutninger.

Det er jo bare ærgerligt. Det er da reelt at man gerne vil sikre
sig at den urimelige behandling man udsættes for, er godkendt af
chefen. Så kan man tage sine forholdsregler en anden gang.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Michael Petersen (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 09-05-02 15:03

> Et udmærket
> "trick" er at bede om at få lov at snakke med vedkommendes chef, det
> hjælper ofte.
>
> /Lars

Hvad ville du have gjort hvis Dyremose ikke ville kalde en tekniker på
overarbejder

Michael



arthurdent44@hotmail~ (09-05-2002)
Kommentar
Fra : arthurdent44@hotmail~


Dato : 09-05-02 19:19


"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
news:3cda81ad$0$58767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Et udmærket
> > "trick" er at bede om at få lov at snakke med vedkommendes chef, det
> > hjælper ofte.
> >
> > /Lars
>
> Hvad ville du have gjort hvis Dyremose ikke ville kalde en tekniker på
> overarbejder
>
Aner det ikke

Men jeg vidste at en af vores venner havde haft et lignende problem, og
havde skrevet direkte til Dyremose og scoret en gratis trådløs ISDN telefon
på det.

Jeg skrev efterfølgende til dem - dog ikke til Dyremose - og fik 3 måneders
gratis ADSL.

/Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408911
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste