Motorvejshavari :-(
Fra : John Kramme

Dato : 07-05-02 21:01

Jeg kan sige så meget ....at jeg nok har haft en mere begivenrigs aften end
de fleste har, med mindre de også har været tæt på at miste livet ! (?)

jeg kører fra ( MCDonald ) Haverslev på vej mod Aalborg og ca. 3 km. senere
sætter motoren sig fast på Aprilia'en med ca.160 km/t, lige efter at jeg
havde overhalet en stor lastbil, jeg + Aprilia'en blev senere hentet af min
kære Gitte i vores Hiace og fik den fragtet hjem ( dejligt og nyttigt at
have sådan en kassevogn ) selv om jeg ikke tror på gud er der alligevel
noget der holdt hånden over mig, når en motor + baghjul står stille, der er
en lastbil lige i hælene, uha tænke, tænke ....tænke, træk kobling, hurtigt
ind i vigesporet ....pyehh, der fik jeg så hold på skidtet!

til de 6 - 7 MC'ister der forbipasserede mig imens jeg ventede på hjælp, kan
jeg fortælle jer at jeg er i god behold, tak til dig på den store offroader,
som gjorde tegn til mig om der var noget galt, ingen tvivl om at du ville
have vendt for at hjælpe

Mistanke : en ny Agip 2T Racingolie som jeg lige er begyndt at køre med for
40 km siden ....det passer meget godt med at det nu er kommet helt ind til
smøredysen, jeg skulle nok have holdt mig til den Agip jeg plejer !

øv'sen ....og hilsener fra John " Priller RS 125 "

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 07-05-02 21:06

Trist :(( men godt der ikke stete noget med dig... Prilleren kan jo laves
igen, omend det måske bliver lidt dyrt.
Kørte du fra MCD kl ca. 19?? og havde en jakke på med aprilla mærke bagpå ?
hvis det var dig så sad jeg inde og spiste da du kørte ... vi var kommet en
15 min før og kørte
Yamaha xj 900, Suzuki GSX 600 F og min på Honda CBR 600 F2

MVH

Lars Bisgaard

Fra : John Kramme

Dato : 07-05-02 21:39

Hej Lars ....
ja det var så mig med Apriliajakken !

Jeg stod bag ved jer ved disken på MC donald, jeg så jer godt, i var 3 stk
jeres maskiner stod ude foran og min ovre bagved !

V.H John

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 21:21

"til de 6 - 7 MC'ister der forbipasserede mig imens jeg ventede på hjælp"

A-hva, holdt de ikke ind ?!?!?

Godt der ikke skete mere.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John Kramme

Dato : 07-05-02 21:41

Nej jeg stoppede dem ikke, fordi der var jo hjælp på vej !

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 08-05-02 06:12

> Nej jeg stoppede dem ikke, fordi der var jo hjælp på vej !

He he... nu køre vi ikke knallert 45 mere John

I MC verdenen, der plejer "vi" nu at stoppe helt af os selv når der holder
en mc i vejkanten....

Stoppede selv så sent som i sidste uge på motorvej, da en HD (hvad ellers)
holdt i vejkanten.... dens ejer vinkede mig dog blot videre, han havde vist
fået løst problemet..

Selv punkterede jeg sidste sommer, og jae.. tror der gik omkring 1-2 min, og
der holdt en MCist bag mig i nødsporet, hvilket endte med han kørte mig hjem

Mvh Tommy

Fra : Thomas Makro

Dato : 08-05-02 15:36

On Wed, 8 May 2002 07:12:15 +0200, " -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> wrote:

>Stoppede selv så sent som i sidste uge på motorvej, da en HD (hvad ellers)
>holdt i vejkanten....
He he, nu varer det ikke længe før Rittig kommer på banen *GG*

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-02 16:55

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> He he, nu varer det ikke længe før Rittig kommer på banen *GG*

Nåh, jeg vil nøjes med at bemærke, at flertallet af de cykler JEG har smidt
i vejkanten den sidste måneds tid, har været japanere.

Rittig

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 08-05-02 18:27

> [...]
smidt
> i vejkanten den sidste måneds tid, har været japanere.

Hmm har det været cyklernes skyld de er blevet smidt ? :))

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-02 21:42

"Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm har det været cyklernes skyld de er blevet smidt ? :))

Er det vigtigt?

Rittig

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-05-02 22:18

> "Lars Bisgaard" <lcb@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er det vigtigt?
>
> Rittig

hvis ikke det havde været for signaturen ville jeg havde svoret det var
Mads..

-
Morten

Fra : Armand

Dato : 09-05-02 13:02

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> ...jeg vil nøjes med at bemærke, at flertallet af de cykler JEG har
> smidt i vejkanten den sidste måneds tid, har været japanere.

Og så lige det onde spørgsmål:
Hvor mange HD'ere er det lige at du har haft mulighed for at gøre samme
med? :-/

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-05-02 21:11

"I MC verdenen, der plejer "vi" nu at stoppe helt af os selv når der holder
en mc i vejkanten...."

Det lige præcis det jeg mente. Håber da ikke at den "regel" er ved at
forsvinde. Jeg holder altid ind, med mindre jeg bliver "vinket videre".

Fra : John Kramme

Dato : 08-05-02 21:28

> Det lige præcis det jeg mente. Håber da ikke at den "regel" er ved at
> forsvinde. Jeg holder altid ind, med mindre jeg bliver "vinket videre".

I mit tilfælde vil jeg ikke anstøde nogen forbipasserende for at have gjort
noget forkert, min mimik og kropsholdning viste at jeg ikke havde brug for
hjælp, jeg gjorde alt for at forestille en der bare holdt en hvilepause, der
var jo ingen grund til at de 6-7 mc'ister skulle stoppe når jeg havde ringet
efter hjælp

PS : men jeg håber da lige som du at reglen stadig gælder ( stop-hjælp )

John

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-05-02 10:26

Ok, det håber jeg også.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 08-05-02 08:19

"John Kramme" <kramme@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> 40 km siden ....det passer meget godt med at det nu er kommet helt ind til
> smøredysen, jeg skulle nok have holdt mig til den Agip jeg plejer !

Jeg kan trøste med at et polini kit(154ccm) koster ca 2800 og er lige til at
få sat på hvis du får 'C' versionen (jeg går ud fra det er en rotax123) så
skal der lige et nyt nåleleje i og du er kørende igen...hvis du vælger
polini...skal du være _meget_ opmæksom på om stempel skørtet rammer
motorblokken, det skulle c kitte ikke men man ved aldrig. jeg købte mit ved
www.soborgmc.dk som var flinke og hurtige.

ud over det har jeg både hørt her fra gruppen og fra 100 vis af 2 takt sider
at man aldrig må blande 2t olier af forskellige typer og selv om det er inde
for samme mærke, helt galt skulle det være at hælde fyldsynt på hvis det
ikke var det der var i, i forvejen.

Lasse
Mille & RS125

Fra : John Kramme

Dato : 08-05-02 09:02

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message

> [...]
> polini...skal du være _meget_ opmæksom på om stempel skørtet rammer
> motorblokken, det skulle c kitte ikke men man ved aldrig. jeg købte mit

Tak for dit svar Lasse .....lige hvad jeg kan bruge
Ok ....jeg bestiller sådan et Polinisæt, det er den billigste løsning + mere
power, min er monteret med Rotax 122, ved du om 'C' versionen passer til den
? kan den fortsætte med std. dyse i 28 mm karburatoren ? eller ? jeg har
hørt at man skal foretrække 'C' versionen, pga. der har været problemmer med
'B' versionen !
Jeg har længe ventet på dele fra Centro Ricambi i Tyskland .....ca. 2 mdr.
de kan åbentbart ikke tage sig sammen til at sende delene ( udstødning +
membraner ) så derfor dropper jeg dem nu :-/ til fordel for Søborg MC

> [...]
inde
> for samme mærke, helt galt skulle det være at hælde fyldsynt på hvis det

Det med at blande syntetisk og delsyntetisk er måske et problem, men det er
ikke det som er problemmet her, jeg kører normalt med en Agip IP 2T
Competition som Aprilia anbefaler til min maskine, den nye olie jeg så har
prøvet er Agip IP Racing som skulle være en tand bedre, jeg har lige fået en
opringning fra min olieleverandør og han fortæller at Agip importøren er
villig til at lade min cylinder + stempel analysere på teknologisk institut
....såeh, det skal da prøves !

V.H John

Fra : Claus

Dato : 08-05-02 15:06

> Jeg har længe ventet på dele fra Centro Ricambi i Tyskland .....ca. 2 mdr.
> de kan åbentbart ikke tage sig sammen til at sende delene ( udstødning +
> membraner ) så derfor dropper jeg dem nu :-/ til fordel for Søborg MC

Hej.

Jeg kan varmt anbefale http://www.geiwiz.de/start.html til køb af dele til
125'er.

Claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-05-02 15:31

Claus <Mito@adslhome.dk> wrote in article
<3cd93078$0$97310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Jeg kan varmt anbefale http://www.geiwiz.de/start.html til køb af dele
til
> 125'er.

Samme her.

Glimrende service, og de har ingen problemer med at læse engelsk. Dog
svarer de nogen gange på tysk - men en engelsk/tysk mailveksling med dem
er nu ganske fornøjelig

Eneste anke jeg har mod dem er at de ikke tager VISA (eller kreditkort i
det hele taget) - man skal overføre pengene til dem.

--
Mikkel

Fra : John Kramme

Dato : 08-05-02 19:26

Polini kit er nu bestilt hos Søborg MC

John

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 09-05-02 16:26

Jeg har prøvet det samme på min ex RG 250 med 170 på klokken, er du gal et
chok!

--
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : John Kramme

Dato : 09-05-02 16:54

Tjaee, det er nok en fordel at være en smule "stuntmand" når man kører 2
takt !

V.H John

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-05-02 17:05

On Thu, 9 May 2002 17:53:46 +0200, "John Kramme"
<kramme@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Tjaee, det er nok en fordel at være en smule "stuntmand" når man kører 2
>takt !

Jow - til weekendens DM-stævne var der også en 250 std. racer der
lavede en stempelsætter på venstre cylinder - manner, hvor den motor
havde brækket sig,stemplet var revet midt over (krydspinden rykket ud
af stemplet og i tusinde stykker) og plejlstangen havde ca. 1 cm
lateralt og vertikalt "slør".....Jow-jow,det er lækkert at køre 2-takt
.

-M

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 09-05-02 18:25

Jeg har plejlstangen som sovenier, det ene "øje" er revet åbent!