Omregning vedr. ballistics
Fra : Michael Frandsen

Dato : 07-05-02 20:51

er der nogle som kan hjælpe mig med at omregne flg til danske tal.

Velocity (fps) MUZZLE 2910 100 Yards 2617
Energy (ft. lbs) MUZZLE 2820 100 Yards 2281

hvad ville disse tal give omregnet til danske forhold

Kuglen er 150g kuglevægt 9,7 g

Fra : Per Herholdt Anderse~

Dato : 07-05-02 21:41

Hej, iflg. Jens Perto, Håndbog i håndladning er omregningen som flg.

fps x 0,3048 = m/sek.

Ft/lbs x 0,1383 = kgm

Hvis du har brug for Joule er det:

Kgm x 9,804 = joule

MVH Per

Fra : Steve

Dato : 07-05-02 21:46

"Michael Frandsen" <m.frandsen@get2net.dk> wrote

> [...]

> Velocity (fps) MUZZLE 2910 100 Yards 2617

> Energy (ft. lbs) MUZZLE 2820 100 Yards 2281

> hvad ville disse tal give omregnet til danske forhold

Jeg vet ikke hva som er "danske tal" :) , men....

Ft.Ibs x 0,1383 = Kgm
fps x 0,3048 = m/s

hvis du er interessert i flere omregningsfaktorer så send meg en mail og jeg
sender deg en haug med "kjekt å ha" faktorer for en hjemmelader.

Steve

Fra : Elnegaard

Dato : 11-05-02 12:16

Prøv at se her