Basilikum?
Fra : Webhiker

Dato : 07-05-02 20:11

Er der nogen der ved hvordan man dyrker BASILIKUM korrekt. Jeg har lagt
nogle frø, både rød og grøn.
De er nu ca 10 cm høje(dufter dejligt), men jeg syntes godt at de kunne
brede sig lidt, så de kunne blive til nogle ordentlige planter. Skal man
klippe dem, og i så fald hvor?
Er der iøvrigt nogen, der kender en Basilikum der har rød/grønne blade, ikke
"bløde" som man kender dem, men med ru blade og rigtig flot i blomst.(den er
tiltrækker mange bier, hvilket holder hvepsene væk). Den ligner iøvrigt ikke
en "almindelig" basilikum. Den er meget kraftigere "robust", og med spidse
blade. Jeg købte den på en planteskole, for 3 år siden hvor man fortalte at
det var en basilikum, så det tror jeg på.
Håber der er en som vil hjælpe.

Webhiker
<hanzebradk@yahoo.dk>

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-05-02 20:29

On Tue, 7 May 2002 21:10:30 +0200, "Webhiker" <skoleelev@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>blade. Jeg købte den på en planteskole, for 3 år siden hvor man fortalte at
>det var en basilikum, så det tror jeg på.

På mig lyder det lidt mere som en oregano - kan det mon passe?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-05-02 20:33

> De er nu ca 10 cm høje(dufter dejligt), men jeg syntes godt at de kunne
> brede sig lidt, så de kunne blive til nogle ordentlige planter. Skal man
> klippe dem, og i så fald hvor?

Hvis du høster de øverste bladpar forgrener planten sig.

> Er der iøvrigt nogen, der kender en Basilikum der har rød/grønne blade, ikke
> "bløde" som man kender dem, men med ru blade og rigtig flot i blomst.

Et bud kunne være 'Dark Opal'.

Venlig hilsen
Jakob