Mosaik på eksisterende flisegulv?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 07-05-02 19:25

Kan man lægge mosaik (af den slags, der sidder fast på et net) ovenpå
et eksisterende flisegulv i badeværelset. Det skal siges, at fliserne
sidder særdeles godt fast.
Min tanke var at spartle gulvet op, så fugerne bliver fyldt og der er
et plant underlag at lægge mosaikken på. I fald det kan lade sig gøre,
hvilken type spartelmassemskal man i så fald bruge for at bevare
faldet mod afløbsristen (jeg går ud fra, at selvnivellerende
spartelmasse vil gøre gulvet plant, hvorfor det vel bør være noget
andet).

Lars

Fra : John Vedsegaard

Dato : 10-05-02 13:11

Du kan sagtens lægge stiftmosaik på det eksisterende gulv.
Det er ikke nødvendigt at spartle gulvet først.
Du kan f.eks. bruge Lip som klæber. Den virker også som spartelmasse.
Selvnivellerende spartelmasse er ikke så selvnivellerende at det fjerner
faldet.

John Vedsegaard

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-05-02 02:46

On Fri, 10 May 2002 14:11:11 +0200, "John Vedsegaard" <taform@c.dk>
wrote:

> [...]
>Du kan f.eks. bruge Lip som klæber. Den virker også som spartelmasse.
>Selvnivellerende spartelmasse er ikke så selvnivellerende at det fjerner

Fint nok. Tak for hjælpen!

vh
Lars

Fra : Bachelor

Dato : 03-06-02 23:26

lcj@wanadoo.dk wrote in news:sttoducvm1oqidufi1d5imnulem0gonan7@4ax.com:noget
der ligner dette

Det er meget vigtigt, at gulvet renset omhyggeligt
inden. Desuden skal der bruges en god klæber det vil
sige, hvis det absolut skal være Lip, så Lip Multi,
eller endnu bedre Alfix Combifix eller Alfix Normalfix
med Flexbinder.

Men som udgangspunkt ingen problemer i det.

Den virker også som spartelmasse.

Desværre meget lidt, da den synker temmelig meget ved
større lagtykkelser.