Andet multimedie
bentjuul 3670
Corel udskrivning
Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-05-02 17:08

I CorelDraw 8 har jeg et stykke A4 papir, som ligger vandret.
Jeg laver en rektangel, som næten fylder hele A4 arket på skærmen.
Vha. udfyldningsværktøjet maler jeg den helt med "solflares", en
tilfældig effekt med en masse blandede farver som fylder
hele rektangelen.
Oven på denne indsætter jeg eks. 3-4 billeder.
Når jeg vælger "vis udskrift", så ser jeg både
billederne samt den farvede baggrund (rektangelen).

Det sære er nu, at vælger jeg at udskrive den
i bedste kvalitet på min HP 960C'er, så kommer
kun billederne med ud, hvorimod baggrunden (rektangelen)
ikke blir' printet...

Vælger jeg derimod "kladeudskrift", så kommer det hele med...

Hvad gør jeg evt. galt ?

--
"A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-05-02 17:44

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> I CorelDraw 8 har jeg et stykke A4 papir, som ligger vandret.
> Vælger jeg derimod "kladeudskrift", så kommer det hele med...

**************

Jeg har fundet ud af, at er ens "værk" meget kompleks, så
kan visse elementer udelades...er det derfor,
min "store" baggrundsbilllede ikke printes med ud, og
kun de små billeder, som ligger oven på ??

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 08-05-02 09:31

> [...]
>kan visse elementer udelades...er det derfor,
>min "store" baggrundsbilllede ikke printes med ud, og
>kun de små billeder, som ligger oven på ??

Hej Karsten

Det er korrekt, at ikke-postscript printere kan opføre sig
på den måde.
Ud fra beskrivelsen af sidens udseende så kan du gøre
følgende:

1. Markér alle objekter ( Edit>Select All>Objects)
2. Eksportér som TIFF ( File>Export>TIFF (Files of type) >
bestem hvilken mappe samt et filnavn og sæt flueben i
"Selected Only".
3. Klik på "Export"
4. Start et nyt document, importer TIFF'en (skulle gerne
komme ind 1-til-1), juster placeringen - og så kan du med
garanti printe!!

mvh
Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-05-02 17:29

"Lars E. Knudsen" <lars@dtp-consult.dk> skrev i en meddelelse

> 4. Start et nyt document, importer TIFF'en (skulle gerne
> komme ind 1-til-1), juster placeringen - og så kan du med
> [...]

Tak..vil prøve..men jeg kørte den ud i "kladde" på dyrt
papir, og resultatet blev alligevel helt acceptabelt..det sku'
bare bruges til omslag til niecen's video fra konfirmationen..,o)

MVH