kan alt hårdttræ højtrykrenses ?
Fra : Bahle

Dato : 07-05-02 15:24

Hej NG,

Er der nogen der har erfaring med at højtrykrense sine havemøbler ?

Jeg har selv med god erfaring gjort det med teakdelene på båden og de
lader ikke til at have taget skade. Spørgsmålet er så, kan alt
hårdttræ tåle at blive renset med en højtrykrenser ? her tænker jeg
specielt på træsorten Nyatoh.

Det er jo unægtelig en nemmere måde at rense havemøblerne på ...

på forhånd tak,

bahle

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 07-05-02 19:39

Bahle skrev:

> Er der nogen der har erfaring med at højtrykrense sine havemøbler ?

Højtryksrense sine hårdtræshavemøbler - og i nyatoh? Det lyder
lidt brutalt. Jeg vil tro, at træet bliver loddent af sådan en
omgang. Nuatoh har jo ikke så stærke fibre som teak. Jeg ville
ikke gøre det!

> Jeg har selv med god erfaring gjort det med teakdelene på båden og de
> lader ikke til at have taget skade.

Teaktræets ved er jo også noget mere robust end nyatohs. Så det
kan ikke helt sammenlignes.

> Det er jo unægtelig en nemmere måde at rense havemøblerne på ...

Nu behøver alting jo ikke at skulle være nemt. Hvorfor ikke bruge
Trip-Traps "Teak-Rens A+B" og så slutte af med noget godt udendørs
træolie? Det synes jeg, dyrere havemøbler i træ fortjener.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Toft

Dato : 07-05-02 21:52

Ud fra min erfaring inden for træindustrien vil jeg stærk fraråde dig at
højtryksrense dine havemøbler
Kort sagt vil man ikke kunne side i dem uden, at blive fyldt med små
splinter..

Brian

Fra : Kitty Leopold

Dato : 08-05-02 15:51

Jeg vil bare sige, at jeg i påsken trykrensede mine havemøbler af hårdt træ.
De er blevet noget så flotte. Kun bordfladen blev en anelse ru
efterfølgende, og det var nemt klaret med en rystepudser.

hilsen Kitty