Geforce 2 MX i PCI udgave
Fra : Okoori~

Dato : 23-11-00 01:53

Jeg er i besiddelse af et helt fantastisk bundkort (Acorp 5VIA73) uden AGP
slots, og vil nu erhverve mig et nyt grafikkort, der jo så af indlysende
årsager må være af PCI typen. Jeg overvejer Geforce 2 MX, et tilsyneladende
billigt og godt kort, men er det fjollet at bruge 1400 kr. på et grafikkort,
der ikke kan udnyttes særlig godt pga. at det er PCI?

Mvh.
Okoori~

Fra : Raver-1

Dato : 23-11-00 05:00

Jeg så vist engang en test af to GeForce kort... det ene PCI (er de egentlig
ikke kun udkommet i Japan?) og det andet AGP. Jeg er ret sikker på at der
ikke var nogen forskel, men MX er jo lidt bedre, så jeg ved ikke om der
gælder det samme for dem. Jeg er dog overbevist om at du ikke vil få nogen
dårlig performance.

- Martin

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 01:20

Fra : Okoori~

Dato : 24-11-00 01:20

Ok, så må jeg vel til det....
AMD K6-2 500, 128 mb ram, OG en trådløs Logitech mus (wow), Sony HMD-A100
(15" monitor, 1024x768 - 75 hz), Windows 98, snart ME

Men det korte af det lange... Skal jeg skrotte mit bundkort, og købe et med
AGP slots? Er det spild af penge at bruge 1495,- (hos SHG.DK) på et Geforce
2 MX i PCI version, da PCI er en flaskehals (i forhold til AGP) ved
dataoverførsel? Er der den store forskel i denne prisklasse, og andre
prisklasser for den sags skyld?

Okoori~