Java udvikling under OS X med JBuilder
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 13:35

Jeg har lige hurtigt hentet JBuilder Personal 6.0 ned, og det ser ud
til at vaere et rigtigt godt produkt til OS X hjemmeprogrammoeren.
HVIS man kan acceptere deres licens...

Nu kaemper jeg en fortvivlet kamp for at faa lov til at evaluere
Enterpriseudgaven under OS X. Det er sgi ikke nemt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 07-05-02 19:26

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Jeg har lige hurtigt hentet JBuilder Personal 6.0 ned, og det ser ud
> til at vaere et rigtigt godt produkt til OS X hjemmeprogrammoeren.
> HVIS man kan acceptere deres licens...

tja .. men ingen cvs, så er det ikke rart i forbindelse med studiet..

> Nu kaemper jeg en fortvivlet kamp for at faa lov til at evaluere
> Enterpriseudgaven under OS X. Det er sgi ikke nemt.

hvilket så minder mig om at der idag kom et nyt drop af eclipse til mac
os X... samme version der bliver vist på wwdc

Ulf Holm Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 20:25

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> tja .. men ingen cvs, så er det ikke rart i forbindelse med studiet..

Nej, enig.

> hvilket så minder mig om at der idag kom et nyt drop af eclipse til
> mac os X... samme version der bliver vist på wwdc

Meget, meget interessant. Har du forstand nok paa Eclipse til at
fortaelle mig om det er "umagen vaerd"? Da jeg kiggede paa det
forleden stod der intet om OS X.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 07-05-02 22:02

> Meget, meget interessant. Har du forstand nok paa Eclipse til at
> fortaelle mig om det er "umagen vaerd"? Da jeg kiggede paa det
> forleden stod der intet om OS X.

Det kan bruges. Det er stadig ikke færdigt, ej heller selfhosting.. men
det går hurtigt fremad. Det er jo blot SWT der skal portes til OS X.
Resten af Eclipse skal stort set ikke ændres (små ting som shortcuts etc)

For at finde porten skal man ind under swt's udviklingssider og så
heeeelt ned i bunden :)

her er et link: nej hov.. der er link på forsiden, så www.eclipse.org :)

Ulf Holm Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 22:25

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> For at finde porten skal man ind under swt's udviklingssider og så
> [...]

Det prøvede jeg, men da mine indledende manøvre tydeligt viste at jeg
1) skulle læse dokumentation, og 2) svinge døde høns for at få noget
der virkede, så må det vente til jeg har lidt bedre tid.

Kan du uddybe din vurdering af produktet? eventuelt bare sende mig en
køreklar pakke

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 08-05-02 00:44

> [...]
> der virkede, så må det vente til jeg har lidt bedre tid.
>
> Kan du uddybe din vurdering af produktet? eventuelt bare sende mig en

tja tjo.. det fylder 58 mb.. så hvis din mailbox kan lide den slags såeh
... :) men der er såmen ikke så meget i det. Der er et pb project der
laver swt's jni libs som derefter skal kopieres over i eclipse.app.
Derefter henter man en af de "officielle" distributioner (bemærk at den
skal være fra 18. april eller sårn.) og kopierer alle plugins bortset
fra org.eclipse.swt over.

Til seriøs udvikling mangler der stadig noget hvilket også er grunden
til at Eclipse på mac ikke er selfhosting endnu. Fx opstår der ofte lidt
ikon kludder og des lige.

Og jeg tror heller ikke man skal gøre sig håb om at GEF virker på mac
swt endnu ;)

nå sove :)

Ulf Holm Nielsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-05-02 08:48

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> tja tjo.. det fylder 58 mb.. så hvis din mailbox kan lide den slags
> såeh ... :) men der er såmen ikke så meget i det. Der er et pb

Okkeja. Ellers finder vi en der kan.

> Til seriøs udvikling mangler der stadig noget hvilket også er grunden
> til at Eclipse på mac ikke er selfhosting endnu. Fx opstår der ofte
> lidt ikon kludder og des lige.

Ups. Så får det vente. Nu kigger jeg lige færdig på JBulder og
Netbeans først.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-05-02 21:26

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> tja .. men ingen cvs, så er det ikke rart i forbindelse med studiet..

Har aldrig selv prøvet CVS med jbuilder, men terminalen kan uden
problemer klare det, endda med ssh som sourceforge.net f.eks. kræver.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.