Morrowind forsinket
Fra : Michael Petersen

Dato : 07-05-02 13:03

Morrowind er blevet forsinket og forventes at ligge på hylderne i slutningen
af uge20. Trist........ men det spil er helt klart værd at vente på.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Tobbi

Dato : 07-05-02 13:21

> Morrowind er blevet forsinket og forventes at ligge på hylderne i
slutningen
> af uge20. Trist........ men det spil er helt klart værd at vente på.

det er jo næste uge....
nogen som ved om det udkommer samtidigt til pc og xbox ?

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-05-02 13:37

"Tobbi" <mail@nospam.dk> skrev i

> slutningen
>>

> det er jo næste uge....
> nogen som ved om det udkommer samtidigt til pc og xbox ?

Der er ikke nogen fast dato på xbox release endnu så der må vi nok vente et
godt stykke tid endnu

Fra : Herold

Dato : 07-05-02 14:18

> Morrowind er blevet forsinket og forventes at ligge på hylderne i
slutningen
> af uge20. Trist........ men det spil er helt klart værd at vente på.

Hvor har du det fra?

Seneste melding jeg har fået (i går) siger den 10. maj, hvor den meget gerne
skulle kunne erhverves (ihvertfald der hvor jeg arbejder).

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-05-02 19:29

Herold wrote:
> slutningen
>
> Hvor har du det fra?
>
> Seneste melding jeg har fået (i går) siger den 10. maj, hvor den
> meget gerne skulle kunne erhverves (ihvertfald der hvor jeg arbejder).

Tja med risiko for at blive flamet og blive stillet personlig ansvarlig for
forsinkelsen så er jeg ansat hos Ubi Soft. Vi havde indtil i dag fået af
vide at det ville lande på vores lager fredag eller mandag men som det ser
ud nu (har stadig ikke fået nogle spil) kan det ikke være i butikkerne før
uge 20 (om det er først eller sidst på ugen vides ikke med sikkerhed endnu)
Så at du igår fik meldingen der siger den 10. maj passer meget godt men
desværre kan det ikke lade sig gøre. Inde Ubi Soft nu får alt for meget på
puklen for dette her kan jeg sige at man nærmest har sat himmel og hav i
bevægelse for at få spillet frem så hurtigt som muligt.

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Herold³

Dato : 07-05-02 19:42

> [...]
> puklen for dette her kan jeg sige at man nærmest har sat himmel og hav i
> bevægelse for at få spillet frem så hurtigt som muligt.

*suckup mode on*

Jeg kan ihvertfald godt tilgive jer. Jeg syntes det er fedt at vi får
spillet asap i forvejen og at det endda er collectors edition.

*suckup mode off*

Når det så er sagt er det noget r*v at det ikke er ude endnu :(

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 14:15

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Morrowind er blevet forsinket og forventes at ligge på hylderne i
> slutningen af uge20. Trist........ men det spil er helt klart værd at
> vente på.

Jeg har været i email-kontakt med både Ubi-Soft Danmark (som lovede at
levere varen mandag!!!!!) og Betafon, som nu er blevet trætte af Ubisoft
Danmark, og derfor bestiller det ad deres sædvanlige kanaler. Så os, som har
forudbestilt (og betalt!!!), kan se frem til at få spillet fredag.

Hvis nogen skulle have lyst til at brokke sig over Ubisoft's elendige
service, kan det gøres på adressen david.meldgaard@ubisoft.dk (Sales
Manager).

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Herold

Dato : 07-05-02 14:18

> Hvis nogen skulle have lyst til at brokke sig over Ubisoft's elendige
> service, kan det gøres på adressen david.meldgaard@ubisoft.dk (Sales
> Manager).

Hov hov kammerat. Du skal bare være glad for at vi får den noget nær
udgivelsen i USA.

Jeg har fået bekræftet at vi har det i vores shop og caféer til salg fra og
med den 10.

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 14:29

"Herold" <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> skrev i en
meddelelse news:3cd7d41c$0$97324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Hov hov kammerat. Du skal bare være glad for at vi får den noget nær
> udgivelsen i USA.

Jeg kunne have haft den i fredags, hvis ikke Ubisoft havde blandet sig.

(

Men OK; så har jeg brugt de ekstra dage til at smide et GF3Ti(128) og 256 MB
ekstra RAM, et nyt MB og en ny processor i maskinen - udelukkende for MW's
skyld (selv om jeg nok bliver glad for det alligevel).

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Herold

Dato : 07-05-02 14:34

> [...]
> ekstra RAM, et nyt MB og en ny processor i maskinen - udelukkende for MW's
> skyld (selv om jeg nok bliver glad for det alligevel).

Weeeeeeeeeeeee...

Jeg fik også lige opgraderet til en P4 og et GFTi4400... Det bliver sweeet.

Fra : LuckyLizard

Dato : 07-05-02 15:03

> MB
>
> Weeeeeeeeeeeee...
>
> Jeg fik også lige opgraderet til en P4 og et GFTi4400... Det bliver sweeet.

Og jeg som troede jeg var lidt små-nørdet,
fordi jeg overvejer at købe et GF3 Ti200 til MW
Jeg glæder mig som et lille svin til det spil.

-LL

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 15:24

"LuckyLizard" <bigfoot@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glæder mig som et lille svin til det spil.

Ubisoft har sagt til Betafon, at "de havde misforstået - de troede det
drejede sig om brochurerne" (som der btw heller ikke er kommet nogen af...)

Buuuuuuuhhhhh, siger jeg bare!

Jeg fik følgende besked fra ders salgschef:

<quote on>
Jeg har fået information on Morrowind COL nu. Desværre er det ikke positivt
eftersom det ser ud til, at den først udkommer ultimo uge 20. Vi har
uheldigvis fået forskellige informationer om leverancen af spillet, hvilket
har været udslagsgivende til at du har ventet forgæves i butikken og det
beklager jeg meget. Udgivelsen af Morrowind COL skulle være rimelig sikker i
ultimo uge 20.

Arcana - jeg beklager den længere ventetid.

Best regards

David Meldgaard
Sales Manager
www.morrowind.com

<quote off>

Det her kommer vi til at le meget af til vinter...

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Herold³

Dato : 07-05-02 16:30

> Jeg fik følgende besked fra ders salgschef:
>
> David Meldgaard
> Sales Manager
> www.morrowind.com

Snakker vi stadig om Ubi Soft, eller nu om Bethesda? Er det et oversat
quote? Som sagt regner jeg med at have Col Edition mellem hænderne i morgen,
samt at den bliver sat til salg på fredag...

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 16:47

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> skrev i en meddelelse

> Snakker vi stadig om Ubi Soft, eller nu om Bethesda? Er det et oversat
> quote? Som sagt regner jeg med at have Col Edition mellem hænderne i
> morgen, samt at den bliver sat til salg på fredag...

Vi snakker om UBISoft Danmark, og det er en direkte kopi fra deres
salgschef, som jeg modtog for få timer siden. OK?

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Herold³

Dato : 07-05-02 18:48

> Vi snakker om UBISoft Danmark, og det er en direkte kopi fra deres
> salgschef, som jeg modtog for få timer siden. OK?

Det var hans signatur der fik mig afledt :) Ikke desto mindre har vi fået
forskellig info...

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 15:37

"LuckyLizard" <bigfoot@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg som troede jeg var lidt små-nørdet,
> fordi jeg overvejer at købe et GF3 Ti200 til MW

Det er du også... )

> Jeg glæder mig som et lille svin til det spil.

Man kan lave mods til spillet med den medfølgende editor! Hvad med at stikke
hovederne sammen nogle stykker og lave en dansk mission? Hmmm?

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-05-02 15:56

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
stikke
> hovederne sammen nogle stykker og lave en dansk mission? Hmmm?

Lyder som en god idé :)

Fra : Rune Manscher

Dato : 07-05-02 16:53

> [...]
> ekstra RAM, et nyt MB og en ny processor i maskinen - udelukkende for MW's
> skyld (selv om jeg nok bliver glad for det alligevel).

Ja, så kan det være du kan trække 15-20 fps ud af den...

*Rune

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 16:55

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, så kan det være du kan trække 15-20 fps ud af den...

Jeg kender nogle små tricks, som involverer registreringsdatabasen.
Sometimes it comes in handy.

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Rune Manscher

Dato : 07-05-02 17:03

> "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kender nogle små tricks, som involverer registreringsdatabasen.
> Sometimes it comes in handy.

Kunne du evt. dele de tricks, så vi alle kan få en højere framerate ? Og
gerne noget andet en safedisc-omgåelser...

*Rune

Fra : Arcana

Dato : 07-05-02 17:12

> Kunne du evt. dele de tricks, så vi alle kan få en højere framerate ?
> Og gerne noget andet en safedisc-omgåelser...

Jeg sælger konsulent-timer. God rødvin ad libitum, og 250 kr. pr. påbegyndt
time.

Hehe.... )

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Rune Manscher

Dato : 07-05-02 17:14

> "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg sælger konsulent-timer. God rødvin ad libitum, og 250 kr. pr.
påbegyndt
> time.

Så kan jeg til gengæld sælge dig et par bøjede søm at trutte i

*Rune

Fra : Arcana

Dato : 08-05-02 08:16

> Så kan jeg til gengæld sælge dig et par bøjede søm at trutte i

For hvor meget?

Spøg til side - jeg skal se om jeg kan grave infoen frem. Men det har noget
at gøre med de mere ualmindelige cache-settings, så hut jeg vidsker under
HKEY_CURRENT_MACHINE.

Jeg kommer tilbage senere, hvis jeg finder det.

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Lars H.

Dato : 07-05-02 23:35

On Tue, 07 May 2002 12:03:07 GMT, Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk>
wrote:

>Morrowind er blevet forsinket og forventes at ligge på hylderne i slutningen
>af uge20. Trist........ men det spil er helt klart værd at vente på.

Jeg har spillet Morrorwind de sidste 2 dage. Hihi :)
Cool spil i øvrigt.

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-05-02 15:41

Lars H. wrote:

> Jeg har spillet Morrorwind de sidste 2 dage. Hihi :)
> Cool spil i øvrigt.

slået...... Jeg spillede det første gang i starten af januar. Og
ja....rigtig cool spil

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Herold³

Dato : 08-05-02 15:53

> slået...... Jeg spillede det første gang i starten af januar. Og
> ja....rigtig cool spil

Damn you! Jeg har kun spillet pressebetaen :/

Fra : Lars H.

Dato : 09-05-02 21:45

Men i Januar, næppe det fulde spil....
Det er det jeg spiller nu.

Fra : Seth

Dato : 09-05-02 23:07

"Lars H." <largo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men i Januar, næppe det fulde spil....
> Det er det jeg spiller nu.

Fuck da hvem der fik det spil først!!
Hovedsagen er bare at kunne spille det!!
Det ruler da for vildt!!!!

Nogen som ved om der bliver mulighed for multiplayer senere hen?

Seth

Fra : Arcana

Dato : 10-05-02 03:32

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen som ved om der bliver mulighed for multiplayer senere hen?

Ja, det bli'r der ikke. Heldigvis, er vi nogen som synes. Det er ikke
Diablo, det her.

arc@na

Fra : Seth

Dato : 10-05-02 06:22

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det bli'r der ikke. Heldigvis, er vi nogen som synes. Det er ikke
> [...]

Nej det er ikke Diablo, det er jo en helt anden genre....måske det der
specielt gør det så meget bedre. Og selvfølgelig grafikken (Damn jeg er ved
at vælte ned af stolen, så snart jeg starter det) + plottet..
Men kunne da være hyggeligt, hvis man kunne spille Lan i det med sine venner
(for hyggens skyld). Der er jo ingen som siger at man behøver at
kæmpe/handle sammen.

Mvh

Seth

Fra : Fata Morgana

Dato : 10-05-02 07:35

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det bli'r der ikke. Heldigvis, er vi nogen som synes. Det er ikke
> Diablo, det her.

Jeg værdsætter også at det udelukkende er et singleplayer
for en gangs skyld.

F.

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-05-02 08:41

> Men i Januar, næppe det fulde spil....
> Det er det jeg spiller nu.

Nej det er rigtig. Ikke engang medarbejdere hos Ubi Soft har set det færdige
produkt endnu så vi venter lige så spændte som jer.

Fra : Fata Morgana

Dato : 10-05-02 09:01

> Nej det er rigtig. Ikke engang medarbejdere hos Ubi Soft har set det færdige
> produkt endnu så vi venter lige så spændte som jer.

Hej Michael

Da du jo har afsløret at du arbejder i Ubi Soft,
kan du så ikke fortælle dem:

A vi er nogen som er fuldstændig ligeglade
med lokaliserede versioner af spillene.
Vi vil hellere have US-versionerne.

Feks ville jeg hellere have HoMM 4 og MM9 i US-version.
Der er faktisk en trykt manual med.
Jeg er ikke klar over om det er Ubi Soft, som står for de spil.
Det er bare et eksempel.

Er godt klar over, du ikke er direktør i firmaet,
men skynd dig at blive det, så vi kan få ovenstående
rettet i fremtiden

JH

Fra : Herold³

Dato : 10-05-02 09:50

> A vi er nogen som er fuldstændig ligeglade
> med lokaliserede versioner af spillene.
> Vi vil hellere have US-versionerne.

Jeg tror desværre at årsagen til at vi skal vente så længe, er at der er
andre (store) lande i Europa hvor lokalisering er væsentlig... og derfor kan
et lille snoldet land som Danmark ikke lave de helt store bølger i vandene.
:(

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-05-02 10:26

> [...]
> andre (store) lande i Europa hvor lokalisering er væsentlig... og derfor
> kan et lille snoldet land som Danmark ikke lave de helt store bølger i

ja Herold du har desværre nok ret. Selv om mange lande i Europa stort set
udgiver US versioner er det store lande som Frankrig og Tyskland som
bestemmer. Morrowind er faktisk første gang hvor man forsøger at udgive en Us
version i forvejen og så lade de lokaliserede versioner følge senere. (dette
kan muligvis skyldes at der sidder en dansker i frankrig som er med til at
hive i trådende )
tro mig når jeg siger at Ubi Soft Nordic ofte gerne vil udgive spillene
samtidig med US release men vi har altså ikke den største stemme i den store
sammenhæng. Men jeg skal da gerne smide en lap på chefens skrivebord om at
sørge for worldwide release i fremtiden

Fra : Arcana

Dato : 10-05-02 11:14

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er rigtig. Ikke engang medarbejdere hos Ubi Soft har set det
færdige
> produkt endnu så vi venter lige så spændte som jer.

Jeg har det - Betafon har skaffet nogle ex, og jeg fik mit her i formiddags.
Gnæk...

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : No-Fancy-Name

Dato : 10-05-02 19:23

> Jeg har det - Betafon har skaffet nogle ex, og jeg fik mit her i formiddags.
> Gnæk...

Se så at komme igang med at spille det.
I stedet for at spilde tiden med at sidde og gnække

Og lad så høre om det virkelig er så godt.

Vh JH

Fra : Arcana

Dato : 10-05-02 22:24

"No-Fancy-Name" <nospamos@eurosport.com> skrev i en meddelelse

> Og lad så høre om det virkelig er så godt.

Tjah - jeg spiller på en 700 MHz Duron (flaskehals!!! MW kan sagtens æde en
2000+ processor) med 512 MB SDRAM, et Geforce3Ti200 og en pænt hurtig
harddisk. Jeg har efter fire timers spil oplevet to crashes til desktop, men
spillet kører ellers flydende. Jeg KAN skrue en del mere ned for eye-candy.

Det er et utroligt gennemført spil, ser det ud til. Der er en dybde, som
bringer minder om Ultima 7 tilbage, og jeg tvivler på at nogen nogensinde
kommer til at gennemføre alle quests??? Spillet minder også en del om
Daggerfall på nogle centrale punkter, guilds etc.

Jeg kommer tilbage når jeg er kommet lidt længere ind i spillet - jeg kører
med en Breton custom class, men har tænkt mig at starte forfra med en Dark
Elf.

--
Greetings,
Arcana Dragon