125 Std DM/RRH Open aflyst?
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-05-02 12:47

Fra Aalborg Stiften:

Roadracere må aflyse DM-stævne i Løgstør

Sidste år blev der givet en et-årig dispensation til fem racerløb på
anlægget og på tirsdag kan politikerne vælge enten helt at sige stop, at
give plads til et begrænset antal arrangementer eller iværksætte
udarbejdelse af en lokalplan, der indebærer støjdæmpning så anlægget mere
permant kan bruges til motorsport. Road Racing Herning, der har benyttet
anlægget flere gange i det forløbne år, håber naturligvis på, at
politikerne er indstillede på flere motorløb på anlægget. Men om klubben
skal satse på permanent tilladelse er yderst tvivlsomt. I hvert fald er
formanden for teknisk udvalg, socialdemokraten Uffe Bro, ikke umiddelbart
indstillet på at iværksætte et større lokalplanarbejde for at tilgodese en
flok road racing-entusiaster fra Herning. - Beboerne i området har
tidligere klaget over et for højt støvniveau ved arrangementer på
anlægget, og jeg må ærligt indrømme at hensynet til beboerne omkring
køreteknisk anlæg ligger mig noget mere på sinde end hensynet til
motorfolket, siger Uffe Bro. Road racing klubben har i den kommende
weekend måttet aflyse et planlagt Danmarksmesterskab for 50/85 cc og 125
cc standard-klasserne på Løgstøranlægget på grund af manglende tilladelse
fra kommune og amtet. Klubben har de senere år afviklet to DM-stævner om
året på Køreteknisk Anlæg i Løgstør, der er velegnet til road racing for
mindre road racing-maskiner.

Nogen der kan be-/afkræfte?

--
Mikkel
Samfundsfjende

Fra : Tommy Roenn

Dato : 07-05-02 13:05

Jeps, bekræfte.

Slut med at bruge Løgstør, men der bor jo også en bondemand i nærheden og det
er jo forfærdentligt hvis ikke hans lillemor ikke kan høre fjerneren når der
ses glamour lørdag eftermiddag.

Jeg forstår godt anal-akrobaterne i byrådet.

Tommy, som, til videre fører DM

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-05-02 13:09

Tommy Roenn <tommy@alphatech.dk> wrote in article
<3CD7C300.D74293F7@alphatech.dk>...
> [...]
og det
> er jo forfærdentligt hvis ikke hans lillemor ikke kan høre fjerneren når

Ja... Nu kunne jeg skrive en masse grimme ting om dem og ikke mindst
byrødderne og teknisk forvaltning, men jeg venter lige til i morgen inden
jeg kommenterer det

> Jeg forstår godt anal-akrobaterne i byrådet.

Tjoh. Der er vel flere stemmer i et politisk korrekt nej til motorsport,
så det kan man vel næppe fortænke dem i...

> Tommy, som, til videre fører DM

Ja tillykke. Ikke så dårligt af en gammel mand

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-05-02 15:53

"Tommy Roenn" <tommy@alphatech.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> ses glamour lørdag eftermiddag.
> Jeg forstår godt anal-akrobaterne i byrådet.

Ja, det er fanme sørgeligt!

"En flok road racing-entusiaster fra Herning"?!?
Næh, en flok RR enthusiaster fra hele landet! Simpelthen fordi der ikke er
ret mange steder at køre.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 07-05-02 20:47

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Tommy Roenn" <tommy@alphatech.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er fanme sørgeligt!

80 hhv. 125 -klassen er 100% std.klasser der ikke larmer så meget som en
pissepotte i sidevind!

Hvor nødigt man vil erkende det er grunden til kritikken fremført på
baggrund af det totale støjbillede under afvikling af 80/125-løb på
banen - Og hér er tilkørende tilskueres skraldebang-udstødninger, samt
ikke mindst ejernes "inspirerede" kørsel når arrangementet forlades en
meget tung sag :-|

Stiller man det lidt på spidsen, så er vores (jeg elsker skam også lyden
af en fri 4-1'er!) iver efter af Db-heste på privatcyklen således skyld
i at landets mest lydløse motorsportsudfoldelse er blevet skudt i
foden!!

--
Armand.
(der også bebrejder DMU/RR, som ubehjælpsomt valgte bl.a. et åbent

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-05-02 07:36

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<ab9dm4$12fh$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> banen - Og hér er tilkørende tilskueres skraldebang-udstødninger, samt
> ikke mindst ejernes "inspirerede" kørsel når arrangementet forlades en

Jeg tænkte det samme, da jeg læste det i går. Og jeg er enig i at det
sandsynligvis er en væsentlig del af årsagen.
Noget andet er at det jo denne gang drejer sig om en mere permanent
tilladelse (med tilhørende ændring i lokalplan), og så begynder folk at
stritte i mod.
Tænk hvis 80/125 blot er de første...? Inden få år bliver Løgstør et sandt
motorstøjhelvede og deres fine by er ødelagt for altid.

Jeg har planlagt min egen lille protestaktion i weekenden. Jeg vil tage
min ikke særlig lydløse MZ og køre frem og tilbage langs anlægget i en
times tid.
Det er der nemlig ikke nogen der kan lovgive i mod.

Danmark er i mange henseender et lille land, med små mennesker.

--
Mikkel
GuerillaMotorTosse

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-05-02 08:08

> Det er der nemlig ikke nogen der kan lovgive i mod.

Jo det er unødvendigt støj - og det må man ikke. Læser man færdselsloven
står der et afsnit om om unødvendig kørsel ...

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-05-02 08:30

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <abaj2k$k3j$2@sunsite.dk>...

> Jo det er unødvendigt støj - og det må man ikke. Læser man færdselsloven
> står der et afsnit om om unødvendig kørsel ...

Det er absolut ikke unødvendig støj/kørsel.

Jeg har indtil flere formål med turen. Jeg skal blandt se om der er huse
til salg i området...

--
Che G.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 08-05-02 09:15

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er absolut ikke unødvendig støj/kørsel.
>
> Jeg har indtil flere formål med turen. Jeg skal blandt se om der er huse

Ja det kan du sagtens, unødig støj er så som, Dækhyl, Dyt, Nedbremsninger
med blokering så det hyler, men alm. kørsel med bil/MC er ikke unødig, og at
man kan komme til at skulle mange gange forbi det samme sted er ikke
forbudt.

BG.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-05-02 09:16

> [...]
>
> Jo det er unødvendigt støj - og det må man ikke. Læser man færdselsloven
> står der et afsnit om om unødvendig kørsel ...

Det er skam ikke unødvendigt støj/kørsel. Jeg skal blandt andet ud at se
om der er nogle huse til salg i området...

--
Che G.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-02 18:24

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Læser man færdselsloven står der et afsnit om om unødvendig kørsel ...

Damn! :-/
--
mvh Jes Vestervang - vaneforbryder
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 08-05-02 13:04

> [...]
> (der også bebrejder DMU/RR, som ubehjælpsomt valgte bl.a. et åbent
> udstødning da Aprilia'erne skulle peppes til YSR80-ydelse!)

Tja, Nu har "vi" selv klubhus i Ravnstrup ( Midtfjord MC ) som blev startet
for godt et års tid siden, vi er PT. en 40 A Medlemmer og 9 B og vi kører jo
også denne strækning tit, ingen klager ..... og vi er nu også mange der
larmer lige op til grænsen af hvad vi må.
Jeg tror ikke at problemet så meget er at hverken 80 ccm eller 125 ccm eller
gadecyklerne larmer, mere bare at de lokale nu tænker... TÆNK nu hvis det
begynder at larme der oppe fra.. og det mindste de hører om at der skal
angeres løb i ravnstrup så går de imod det :(( desværre.

MVH

Lars Bisgaard
Der også var oppe at prøve en 125'er dengang der var mulighed for at prøve
det i ravnstrup og selv gerne vil til at køre men syntes der er lidt langt
til herning :(

Fra : Søren Lindholt

Dato : 08-05-02 13:28

Lars Bisgaard <lcb@NOSPAMtiscali.dk> wrote in article
> [...]
> også denne strækning tit, ingen klager ..... og vi er nu også mange der
> larmer lige op til grænsen af hvad vi må.

Det er jo mere uorganiseret, og man hører jo heller ikke hvad folk siger
"over hækken"

> [...]
> begynder at larme der oppe fra.. og det mindste de hører om at der skal
> angeres løb i ravnstrup så går de imod det :(( desværre.

Det er selve muligheden for at klage der er der, og så må man jo hellere
gøre det.

> [...]
prøve
> det i ravnstrup og selv gerne vil til at køre men syntes der er lidt

Så er det bare med at ringe til din politiker og give meningen til kende,
og få andre med samme lyster til det samme!
--
Søren
http://motortosse.dk