Joystick - The Arcade
Fra : Loke

Dato : 07-05-02 12:14

I de glade Amiga dage var der et fantastisk digitalt joystick som hed
The Arcade. Faktisk har jeg stadig et par stykker af dem liggende. Jeg
planlægger at prøve FIFA2002 men mine gamle pølsefingre, og mine
ligeså gamle venner, egner sig simpelthen ikke til små gamepads. Jeg
har ledt lidt efter et joystick, der havde The Arcades kvaliteter, men
med 6-8 knapper. Er der nogen der kender sådan
et?

---
Loke

Fra : Frenjon

Dato : 07-05-02 12:36

Haha - det husker jeg godt det joystick -
http://lsp.hjem.wanadoo.dk/Thearcade.htm

jeg er/var dog mere til håndgranaten - se det ver et godt "joystick" :)

Hvad med nogle af disse?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394747938
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394727894
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1394607892

Det er dem jeg lige kan finde uden for meget 'hanky-panky', men de har så måske for få knapper?

-Frenjon

Fra : Loke

Dato : 07-05-02 13:28

On Tue, 7 May 2002 13:36:09 +0200, "Frenjon"
<FrenjonNOSPAM@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er dem jeg lige kan finde uden for meget 'hanky-panky', men de har så måske for få knapper?

Nja, dem du linker til der er jo analoge. Sådan nogen har jeg - men de
egner sig enormt dårligt til arcade spil (som FIFA2002). Men billedet
af det oprindelige The Arcade bragte mig tæt på tårer...

---
Loke

Fra : Peter C

Dato : 07-05-02 14:04

> Nja, dem du linker til der er jo analoge. Sådan nogen har jeg - men de
> egner sig enormt dårligt til arcade spil (som FIFA2002). Men billedet
> af det oprindelige The Arcade bragte mig tæt på tårer...

Så får du da for alvor vand i lygterne når du hører at jeg smed mit Arcade
ud for mindre end 14 dage siden.
Det fejlede vist ikke noget, men "man kan jo ikke blive ved med at gå og
gemme alt det gamle lort", og da jeg flyttede til en lejlighed på det halve
antal kvm af hvad jeg var vant til, måtte der ryddes op med hård hånd.

MIT gude-joystick fra dengang - "The Terminator" (håndgranaten) - fik dog
lov at overleve.

MVH Peter

Fra : Loke

Dato : 07-05-02 14:04

On Tue, 7 May 2002 15:03:38 +0200, "Peter C"
<mail@DETTESKALFJERNEStping.dk> wrote:

> [...]
>antal kvm af hvad jeg var vant til, måtte der ryddes op med hård hånd.
>
>MIT gude-joystick fra dengang - "The Terminator" (håndgranaten) - fik dog

Jeg synes lige at du skal vide, at det er strafbart at destruere
danefæ i dette land!

Jeg postede også spøgsmålet i dk.edb.hardware (ikke x-post mind you).
Der kom en venlig sjæl med dette link:

http://www.x-arcade.com/indexh.htm

Der røg børnenes opsparing, hehe.

---
Loke

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 07-05-02 15:57

Frenjon <FrenjonNOSPAM@tiscali.dk> wrote in message
> Haha - det husker jeg godt det joystick -
> http://lsp.hjem.wanadoo.dk/Thearcade.htm

Smukt... et genialt værktøj til den seriøse gamer. HVORFOR kan jeg ikke
finde mine 2 opppe på loftet ??

Mikkel

Fra : Dabbu

Dato : 08-05-02 13:08

"Loke" <osr@agurk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ledt lidt efter et joystick, der havde The Arcades kvaliteter, men
> med 6-8 knapper. Er der nogen der kender sådan

Intet, gentager Intet, med et hvilket som helst antal knapper kommer
kvalitetsmæssig i samme klasse som The Arcade !

Mvh
Dabbu