Hjælp til valg af anden udstødning..sv650 ~
Fra : T

Dato : 07-05-02 11:36

Hejsa

Er der nogen der har et godt råd ang valg af en komplet udstødning på suzuki
sv650s..?
jeg har tænkt mig at købe en arrow eller leo vinci..

på forhånd tak...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 13:05

Vælg en i alu eller titanium, ikke carbon. Det holder ikke til en V2

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 07-05-02 14:22

Jeg er godt nok ikke den store haj i udstødninger, men jeg har da hørt nogle
duc'er med carbon potter og det lyder da ganske potent.. - Hvorfor skulle
carbon ikke kunne holde til en v2'er ?

/Kristoffer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 15:17

Jeg har også set mange med carbon. Men jeg har læst at flere her fra gruppen
har probs med holdbarhed på V2. Det er ikke egne erfaringer. Men jeg kunne
forestille mig at det har noget at gøre med kanterne på "røret", der hvor
popnitterne sidder og måske bliver flået i stykker med tiden, måske ????

Om det er specielle mærker ved jeg ikke. Her må vi have nogen af dem med
erfaring til at melde sig, anyone.... ???

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 07-05-02 18:25

Hej Nielsen
Ja så er det vist nu jeg skal på banen Jeg har friske erfaringer med
ændring af udstødning på en SV´er. Faktisk er mine erfaringer så friske, at
jeg endnu ikke har fundet en løsning på problemet.

Sidste år fik jeg investeret i en Arrow alu lydpotte..... fed lyd og det
hele .... men nu viser det sig, at udstødningen er utæt. Jeg har netop
hentet cyklen frem fra vinterhi og allerede på første tur ser jeg pludselig
sod på bagsvingeren.

Det viser sig, at en kraftig V2´er som en SV´er faktisk kan "sønderflå"
sådan en udstødning på under 1 år Jeg er nu ved at finde ud af hvordan
problemet løses ... garantien er vist i orden, men det finder jeg først ud
af i løbet af de næste dage. Jeg vil nødig tilbage til den gamle udstødning
som jeg dog stadig har liggende ... mest p.g.a. den fede brummelyd som
Arrow lydpotten giver, men også p.g.a. det bedre udseende .... på
motorcyklen altså

Med andre ord, så kan jeg kun anbefale ejere af V2´er til at undersøge
holdbarheden af den udstødning, som de evt. overvejer at investere i. Det
tryk der er på SV´en river åbenbart, selv tilsyneladende solide,
udstødninger langsomt i stykker

Det er ikke kun carbon udstødninger der giver problemer.

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-05-02 19:09

Det var pokkers, så er der kun Titanium tilbage

Det må da kunne lade sig gøre at finde en udstødning der kan holde. Er det
noget meget tyndt alu ??

En anden mulighed kunne være at købe 2 cylindere mere

Vi ses

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 08-05-02 12:07

Hej Nielsen
Det er faktisk ikke aluen der er noget galt med (ikke i mit tilfælde). Det
er samlingerne som bliver utætte. Fra min Arrow lydpotte blæses der en tynd
stribe af sod over på bagsvingeren - det var sådan jeg opdagede utætheden.
Det lader til, at sod presses ud gennem sammenføjningerne. Så der er
egentlig ikke tale om et hul, mere en generel utæthed som er opstået p.g.a.
trykket og vibrationerne fra motoren. Måske er sammenføjningerne ikke
kraftige nok

Jeg vil forsøge at få tættet udstødningen, da den ellers ser fin ud. Men jeg
ved ikke om det vil holde i længden (nogle der har erfaringer i den
retning?). Jeg har trods alt kun kørt ca. 5000-6000 km med den nye
udstødning, så det er noget af en udskrivning hvis den skal skiftes hver
sæson

--

Er det noget meget tyndt alu ??

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-05-02 10:28

Ok, det er da træls. Håber du finder en løsning

--
Mvh.
Henrik (endnu med tæt potte)

Fra : Kim K

Dato : 07-05-02 15:38

"T" <sodborg@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
suzuki
> sv650s..?
> jeg har tænkt mig at købe en arrow eller leo vinci..

der var en artikel på mc basen idag om en person som havde voldtunet sin
sv......
mvh Kim

Fra : Steen Schmidt

Dato : 07-05-02 16:41

> der var en artikel på mc basen idag om en person som havde voldtunet sin
> sv......

Voldtunet og voldtunet......den har 93 hk. Du kan købe et færdigt kit til
120 hk, og så kan du give dig til at tune videre derfra. Den må dog være
lækker at køre på, med de nye fjederkomponenter.

12 hk alene med en Termignoni-potte (ikke med i de 93 hk nu)? Jeg tillader
mig at tvivle - så er det i hvert fald med standard tåbejustering af karbs,
der så senere er blevet justeret ordentligt.

Mvh
Steen

Fra : Richard Pade

Dato : 07-05-02 19:12

T wrote:

> Er der nogen der har et godt råd ang valg af en komplet udstødning på suzuki
> sv650s..?

Säg lige i de udenlandkse blades databaser, flere af dem har bragt
sammenlignende test af SV-potter. Husker en test fra - vistnok det tyske PS -
hvor Devil's SV-potte vandt. Bl.a. fordi den formåede at løfte dellen, som SV's
effektkurve har i mellemområdet. Husker ikke om den samtidig var lettere end
originalpotten.

Men ud over holdbarheden skal du også undersøge lyden, inden du kører. Min
VFS'er var monteret med en messingfarvet 4i1 Lazer-potte, som lød helt forkert
IMHO. Heldigvis fulgte den originale potte med - den tidligere ejer havde aldrig
haft den monteret, men ærgrede sig, da han hørte originallyden. Lazer'en solgte
jeg til en VFR-ejer, som blev kisteglad. Men VFR-ejere er jo heller ikke så
kræsne...

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Richard Pade

Dato : 07-05-02 19:56

T wrote:

> Hejsa
>
> Er der nogen der har et godt råd ang valg af en komplet udstødning på suzuki
> sv650s..?

Søg lige i de udenlandkse blades databaser, flere af dem har bragt

Fra : Steen Schmidt

Dato : 07-05-02 20:49

> [...]
PS -
> hvor Devil's SV-potte vandt. Bl.a. fordi den formåede at løfte dellen, som

Den kan fjernes ved at justere karburatorerne ordentligt - jeg har haft 2
SV'ere, og det er et stykke arbejde der tager lige godt en time. Dét kan
mærkes. Til gengæld har jeg også haft en oplagt MIG på den ene - det fortrød
jeg. Lyden er god, men mellemgulvet mister igen en lillebitte smule af
vaskebrættet. Et fuldt udstødningssystem kan nok forbedre maskinen lidt, men
det er marginaler. Et dyno-kit er spildt uden et full system, og ligeså er
selvfølgelig et K&N filter.

Derfor: Juster maskinen ordentligt og bor et hul i den originale udstødning
hvis I vil have mere larm. Den kommer ikke til at have mærkbart stærkere
motor uden at man smider 15-20 kkr efter den.

Mvh
Steen

Fra : Bo S.

Dato : 08-05-02 09:33

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> hvis I vil have mere larm. Den kommer ikke til at have mærkbart stærkere
> motor uden at man smider 15-20 kkr efter den.

Hvor skal det hul være? Min kammerat borede med et langt bor ind igennem
udstødningen bagfra og frem mod manifolden. Nu lyder den som en tunet
fiskekutter. Ganske forfærdeligt. Skal man bore udefra og ind et diskret
sted?

/Bo

Fra : Steen Schmidt

Dato : 08-05-02 17:50

> [...]
> udstødningen bagfra og frem mod manifolden. Nu lyder den som en tunet
> fiskekutter. Ganske forfærdeligt. Skal man bore udefra og ind et diskret

Det var ment i sjov - jeg kunne ikke seriøst tænke mig at bore hul i en
fejlfri original Suzukiudstødning. Den koster i omegnen af kr. 7.000,- den
der.

Mvh
Steen

Fra : Allan jørgensen

Dato : 08-05-02 20:46

måske det er det samme som med min original udstødning som måske kan bruges
her.

Cut the Stock Pipe - I haven't done this, but look at the end pipe of the
muffler. You'll see an outer pipe, a space, then a smaller pipe. Drill holes
in that space, as close together as possible. Then get some cutting pliers
and snip the little piece of metal between the holes you just drilled. Get
some vise grips and wiggle/bend the smaller pipe right out the muffler. File
down what's left of the space you drilled holes in and fire her up for a
deeper, louder stock muffler.

har ikke selv gjort det, så jeg kan ikke sige om det virker og om det er den
samme slags udstødning der er på sv 650...

Allan(fzr600us)

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-05-02 21:53

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOsporty.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> samme slags udstødning der er på sv 650...

Jeg kan da afsløre at det er precis hvad jeg har gjort på 2 XR600
udstødninger. Jeg regnede egentlig med at det var en del af den tyske
neddrosling til 27 hk.

Rittig