LaserWriter Select 360 - spørgsmål om pris~
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 07-05-02 10:00

Hej med jer

Jeg har lånt ovenstående printer og overvejer at købe den. I den
forbindelse har jeg følgende spørgsmål:

1) Hvad mener I vil være en rimelig pris for sådan en printer?

2) Ved I om der er en tæller i, så man kan se hvor meget den har printet
ud?

3) Når man laver en æble+I på printeren, står der det navn som den
tidligere ejer har kaldt den ud for "printer". Hvordan ændrer man det?

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:09

In article <1fbt7dl.ivh4ezp3r9omN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

> Jeg har lånt ovenstående printer og overvejer at købe den. I den
> forbindelse har jeg følgende spørgsmål:
>
> 1) Hvad mener I vil være en rimelig pris for sådan en printer?

Hvis den har ethernet-kort er mellem 500 og 1000k vel rimeligt - hvis
ikke ville jeg holde mig fra den.

> 2) Ved I om der er en tæller i, så man kan se hvor meget den har printet
> ud?

Brug "Apple Printer Utility-PPC", det skulle gere lighge på din Mac OS 9
CD.

> 3) Når man laver en æble+I på printeren, står der det navn som den
> tidligere ejer har kaldt den ud for "printer". Hvordan ændrer man det?

"Apple Printer Utility-PPC"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 11:18

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Hvis den har ethernet-kort er mellem 500 og 1000k vel rimeligt - hvis
> ikke ville jeg holde mig fra den.

Urgh. 1000k er vel lidt i overkanten.

Med mindre selvfoelgelig den ogsaa kan lave kaffe.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:38

In article <kkpu08z2fr.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Urgh. 1000k er vel lidt i overkanten.

+r

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-05-02 12:18

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvis den har ethernet-kort er mellem 500 og 1000k vel rimeligt - hvis
> ikke ville jeg holde mig fra den.

Det har den ikke, men vi har lånt en Asanté AsantéTalk, så den kan
bruges på vores netværk.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 12:30

In article <1fbte1q.tbyhzfmcd1bpN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det har den ikke, men vi har lånt en Asanté AsantéTalk, så den kan
> bruges på vores netværk.

Jeg har selv sådan en assante fætter og hastigheden på den er lidt af en
prøvelse sammenlignet med en almindelig localtalk port - til tider
forsvinder printjobs også.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-05-02 16:35

> [...]

> Jeg har selv sådan en assante fætter og hastigheden på den er lidt af en
> prøvelse sammenlignet med en almindelig localtalk port - til tider

OK - det er da rart at vide. Vi skal give ca. 400,- for den. Nu har vi
ikke verdens største print behov - måske en 3 - 4 sider i gennemsnit om
dagen og oftest bare tekst på hvidt papir.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 16:54

In article <1fbtpx8.1witzbqdsmz19N%jesper@gylling.net>,
> [...]

> ikke verdens største print behov - måske en 3 - 4 sider i gennemsnit om
> dagen og oftest bare tekst på hvidt papir.

skal i også betale for Assanté'en? I givet fald er der muligvis fornuft
i at eksperimentere med LPR og printeserver til parllelporten, frem for
localtalk og Appletalk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-05-02 17:48

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> skal i også betale for Assanté'en?

Ja Asanté fætteren kommer fra en person og printeren er min fars som
blot skal sælges.

> I givet fald er der muligvis fornuft
> i at eksperimentere med LPR og printeserver til parllelporten, frem for
> localtalk og Appletalk

Morten du skriver til en sproglig student. Oversæt venligst.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 18:12

In article <1fbttha.4o5nmp1yaqcrfN%jesper@gylling.net>,

> Morten du skriver til en sproglig student. Oversæt venligst.

Appletalk = Apples gamle netværkspotokol, langsom og inkompatibel i
sammenligning med internetalderens TCP/IP protokol. I dag anbefaler
Apple IP basseret fil- og printerdeling frem for gammeldags Appletalk.

LPR = netværks printer protokol der er er TCP/IP basseret, understøttes
af Laserwriter 8 driveren

Localtalk = Appletalk over serielport

Serielport = langsom gammeldags port der findes på PC'ere og old-world
mac'er.

Parallel port = 4x hurtigere end serielport (mener jeg), standart på
enhver PC og findes også på Select'en.

Printserver = Du spoler printjobbet til serveren over ethernet
netværket, hvorefter serveren sender jobbet videre til printeren der er
forbundet til serveren via eks. USB, ethernet, serielport eller
parallelport etc.

Sprogligt nok?

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 08-05-02 08:46

Hej igen

Lige for at vende tilbage til prisen, så har vi fundet ud af at
printeren har skrevet ud 30362 gange. Hvad synes I er en rimelig pris?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-05-02 08:51

In article <1fbuz01.1xlw6gf1jo4e66N%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

> Lige for at vende tilbage til prisen, så har vi fundet ud af at
> printeren har skrevet ud 30362 gange. Hvad synes I er en rimelig pris?

hvor meget er den specificeret til at skrive?

hvor meget er der tilbage på toneren?

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 08-05-02 08:58

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvor meget er den specificeret til at skrive?
>
> hvor meget er der tilbage på toneren?

Du er godt nok hurtig på aftrækkeren Jamen, det må jeg jo lige
undersøge. Tak for din hurtige reaktion.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-05-02 09:25

birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) writes:

> Du er godt nok hurtig på aftrækkeren

En teori er at Mortens usenetprogram popper op og tvinger Morten til
at læse hver gang der er et nyt indlæg, og at den checker hvert andet
minut.

En anden teori er at det er et forfatterfællesskab som skiftes til at
have vagt som pseudonymet Morten.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 08-05-02 09:36

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> minut.
>
> En anden teori er at det er et forfatterfællesskab som skiftes til at

Begge teorier kan bruges

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-05-02 10:31

In article <kkk7qfoxly.fsf_-_@mimer.null.dk>,
> [...]

> En teori er at Mortens usenetprogram popper op og tvinger Morten til
> at læse hver gang der er et nyt indlæg, og at den checker hvert andet

Hvert femte minut - ellers var det fordi jeg lige havde sat mig ved
computeren

> En anden teori er at det er et forfatterfællesskab som skiftes til at
> have vagt som pseudonymet Morten.

kan det forklare min skizofreni?

Fra : Martin Bech

Dato : 08-05-02 18:13

In article <0dlaba.r63.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvor meget er den specificeret til at skrive?

250.000 SVJH.

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home Page: http://bech.i.am email: Remove XYZ from adress.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-05-02 22:05

In article <bechX-61EC5B.19124308052002@nntp02.dk.telia.net>,
Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:

> 250.000 SVJH.

så skulle den være grundlæggende i orden - mit bud såfremt birgitte og
jesper ikke skal betale for en assante box (eller har en LC med netkort
der kan agere printserver) er ca 500kr hvis toneren er gammel og 1000kr
hvis den er ny.