META-gen
Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 07-05-02 09:15

Hvor findes den bedste online meta-tag generator?

--
...::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-02 09:17

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor findes den bedste online meta-tag generator?

Jeg vil tro det er <http://www.metamaten.dk/> men husk nu at det ikke bare
er at putte META-tags på din side og så ligger du nr. 1 på samtlige
søgemsakiner.

--
Jakob Andersen

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 07-05-02 09:30

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro det er <http://www.metamaten.dk/> men husk nu at det ikke bare
> er at putte META-tags på din side og så ligger du nr. 1 på samtlige
> søgemsakiner.

hvad skal jeg ellers gøre?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-02 10:29

> hvad skal jeg ellers gøre?

Først og fremmest sørge for at du optimerer til noget relevant, altså at du
optimerer mod noget din side reelt indholder. Derudover rangerer google
f.eks. efter hvor mange sider der linker til din og hvor populære disse
sider er dvs. hvis du f.eks. kan få et link ind på forsiden af Jubii, så
rangerer du automatisk noget højere. Derfor gælder det om at så mange så
muligt linker til din side.

Læs meget mere om emnet hos:

<http://www.joyzone.dk>
<http://www.eisenstein.dk>

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-05-02 10:45

Jakob Andersen skrev:

> "Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:ab83ai$adr$1@sunsite.dk...
>
> Først og fremmest sørge for at du optimerer til noget relevant

Ja, men du glemte den allervigtigste ting: Man skal tilmelde sit site
til søgemaskinerne. Hvis der i forvejen er folk, der linker til en, vil
robotterne finde sitet før eller siden, men ellers kan man godt glemme
alt om at komme i søgemaskinerne. Der har været alt for mange folk i
webdesign-grupperne, der har tilføjet meta-koder til deres sider og så
dernæst troet, at søgerobotterne helt automatisk ville opdage deres
site. Det svarer sådan cirka til at sidde på en øde ø ude i Stillehavet
og tro, at et skib vil opdage en, hvis man ridser "Jeg er her!" ind i
en lille sten...

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-02 10:51

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men du glemte den allervigtigste ting: Man skal tilmelde sit site
> til søgemaskinerne.

Det er den med skoven og træerne, den fanger mig konstant

--
Jakob Andersen

Fra : Janus Høi

Dato : 07-05-02 12:05

> Det svarer sådan cirka til at sidde på en øde ø ude i Stillehavet
> og tro, at et skib vil opdage en, hvis man ridser "Jeg er her!" ind i
> en lille sten...

Well spoken.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-05-02 17:40

> [...]
>
> Jeg vil tro det er <http://www.metamaten.dk/> men husk nu at det ikke bare
> er at putte META-tags på din side og så ligger du nr. 1 på samtlige

Pas i øvrigt på med alle de metatags du kan få på metamaten. De fylder i din
kode, og mange af dem gør faktisk ingenting ift. de store søgemaskiner, som
ikke bruger metatags til særlig meget.

Problemet med metatags er, du kan skrive hvad du har lyst til i dem, uden
brugeren kan se det - kun søgemaskinerne. Søgemaskinerne ved, dette er et
klart oplæg til misbrug.

De 3 vigtigste metatags er:
<title></title>
<META name="DESCRIPTION" content="">
<META name="KEYWORDS" content="">

Hvis du udfylder alle de metatags metamaten giver dig mulighed for, har de
minimum 20 liniers kode, som søgemaskinerne i mange tilfælde fuldstændig vil
ignorere men som du stadig er bundet til at vedligeholde.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-02 18:33

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message
> De 3 vigtigste metatags er:
> <title></title>
> <META name="DESCRIPTION" content="">
> <META name="KEYWORDS" content="">

Hmmm... <title> != <meta>

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 07-05-02 18:56

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev
> "Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message
>
> Hmmm... <title> != <meta>

Ja, du har da ret i, title sådan set ikke er et metatag. At jeg putter det i
samme kategori gør ikke den store forskel. Ift. søgemaskinerne bliver title
brugt til det samme som et metatag - nemlig som keyword/beskrivelse af
siden - dog i langt mere udtrakt form idet brugeren rent faktisk kan se
title og den derfor er troværdig.

Hvis jeg bruger <title>Velkommen til Coca Cola Danmark</title> el.
<title>XXX se min amatør kæreste nøgen</title> på min "Tjen penge på bannere
og email" side vil brugeren givetvis forlade mig meget hurtigt, idet title
og indhold ikke svarer overens.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk