GF2 skærmbillede flytter sig i 3Dspil?
Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-05-02 08:50

Her netop installeret et GF2 MX400 64mb.

Efter at ha' kæmpet lidt med vandrende horisontale streger, (som
øjensynligt er helt normalt for Geforcekort?) har jeg fået et andet problem.

I spil flytter billedet sig til venstre. Menuer og intro står rigtigt,
men når spillet starter er det rykket et par cm. til venstre og
dermed er noget af billedets venstre side ikke længere
synligt...
Det gælder kun 3d spil.
Det kan jeg ikke lige gennemskue?

Jeg bruger XP og "dagens Detonator"-driver.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 07-05-02 09:28

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det gælder kun 3d spil.
> Det kan jeg ikke lige gennemskue?
>
> Jeg bruger XP og "dagens Detonator"-driver.

Jeg havde samme problem (blot flyttede billedet sig til højre).
Derudover ændres refreshraten til 60 Hz, men det blev løst da jeg
installerede NVidia Refresh Rate Fix (virker vist ikke til alle ver. af
detonator). Med den kan du gennemtvinge den refreshrate du ønsker i de
forskellige opløsninger.

Mvh Michael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-05-02 10:02

"Michael Aggerholm" skrev
> [...]
> installerede NVidia Refresh Rate Fix (virker vist ikke til alle ver. af
> detonator). Med den kan du gennemtvinge den refreshrate du ønsker i de

Jeg har været nødt til at sætte opløsningen på 1152x864 og 72hz,
hvilket jeg ikke finder optimalt. Jeg prøver den dér RRFix og
ser om det hjælper..(kunne godt tænke mig en noget højere hz)
Et andet fænomen synes at være, at billed-størrelsen ændrer
sig når man stiller på hz'ene.
Jeg har altid kørt 1024x768 med 85hz og mit skærmbillede
er justeret til max udnyttelse af skærmen. Når jeg så
skiftede hz blev billedet smallere? Mystisk...
Jeg er sg* ikke helt sikker på at Geforce og jeg har
en fremtid sammen...:(

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Martin K

Dato : 07-05-02 11:47

Jeg mener personligt at MultiRes er nemmere at benytte!

--
Martin K

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 07-05-02 13:32

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mener personligt at MultiRes er nemmere at benytte!

Og jeg vil påstå, at dette er det absolut nemmeste at benytte:

http://www.xp-faq.com/nvrefreshtool/

M.v.h.

Fra : Martin K

Dato : 07-05-02 13:41

> Og jeg vil påstå, at dette er det absolut nemmeste at benytte:
>
> http://www.xp-faq.com/nvrefreshtool/

Bom, bom... tja, det ser da bestemt ikke ringe ud. Men nu virker mit
MultiRes fremragende, så jeg gider ikke til at skifte, men det er nok
bedre...

--
Martin K

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-05-02 14:25

"Martin K" skrev
> Bom, bom... tja, det ser da bestemt ikke ringe ud. Men nu virker mit
> MultiRes fremragende, så jeg gider ikke til at skifte, men det er nok
> bedre...

Tak for svarene allesammen.
Umiddelbart ser Mads' bud fornuftigt ud, så den fiser
jeg hjem og prøver. Håber så jeg finder en frekvens uden
"vandrende linier"

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-05-02 14:08

Peter Schrøder wrote:

> [...]
> er justeret til max udnyttelse af skærmen. Når jeg så
> skiftede hz blev billedet smallere? Mystisk...

Ikke spor. Din skærm er lavet så den har individuelle instillinger for de
forskellige Hz, så derfor skal den selvfølgelig også indstilles til de
forskellige opdateringer. Det er ikke noget som er specielt for Geforce
grafikkort.

mvh

Bruno

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-05-02 14:27

<iddqd@worldonline.dk> skrev
> [...]
> forskellige Hz, så derfor skal den selvfølgelig også indstilles til de
> forskellige opdateringer. Det er ikke noget som er specielt for Geforce

Det er muligt du har ret. Jeg har nok bare været lidt
forkælet med mit Voodoo-kort, hvor udseendet
altid var det samme uanset frekvens.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Zalasta

Dato : 07-05-02 16:27

det er fordi skærmen har gemt instillingerne for hver opløsning og hz, så
bare stil det om på instillingerne på skærmens knapper så bliver de ikke
ændret nå du går tilbage til windows.
Sådan er det hvertfald med min skærm., jeg kører i øvrigt også geforce 3
--
Zalasta

Fra : Óðin

Dato : 08-05-02 03:03

> [...]
>
> Efter at ha' kæmpet lidt med vandrende horisontale streger, (som
> øjensynligt er helt normalt for Geforcekort?) har jeg fået et andet

Fik du bugt med de vandrende horisontale streger ? I så fald hvordan ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-05-02 07:26

"Óðin" skrev

> Fik du bugt med de vandrende horisontale streger ? I så fald hvordan ?

Både ja og nej. Jeg fik dem reduceret til et niveau, hvor det
bare ser ud som om min monitor er ved at brænde sammen...
Jer har gennemtrawlet udenlandske FAQ's og grupper, og har
fundet ud af at den eneste kur er, at bytte kortet indtil man
får et, hvor fænomenet ikke optræder.
De forskellige frekvens-indstillings-programmer, som jeg
prøvede igår svarer bare til at få "vist tilstande" som ens
monitor ikke er konstrueret til at køre med...
Nu prøver jeg lige de hardware-tricks, som Nvidia nævner
på deres hjemmeside, og hvis de ikke virker, tager jeg
ned til forhandleren og puster mig op.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 08-05-02 08:00

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message

> De forskellige frekvens-indstillings-programmer, som jeg
> prøvede igår svarer bare til at få "vist tilstande" som ens
> monitor ikke er konstrueret til at køre med...

Det primære formål er at fastholde de i Windows XP indstillede frekvenser i
spil. Uden brug af de programmer kører 3D spil med 60Hz.

M.v.h.