Ikke alle felter skal med i en mailform
Fra : THL

Dato : 07-05-02 07:19

Hej alle.

Jeg har lavet en lang mailform, i hvilken man kan bestille forskellige
varer.
Da der er en masse felter i formen, vil det være dejligt, at det kun var de
felter der indeholdt data, som formen sendte videre i en e-mail, og ikke som
det er nu, hvor alle felter kommer med i e-mailen. Dvs. når en kunde kun
bestiller to varer, så skal alle 119 felter ikke komme med i mailen, men kun
de to varelinier, jf. kundens bestilling...
Hvordan kan jeg gøre det?

På forhånd tak
Thomas Holme Larsen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 07-05-02 10:29

Hej

Hvis du lavet formular i asp må du kunne bruge en if-then til at undersøge
en feltet er tomt. Det ved jeg ikke om du har, men det ville være en løsning

Hilsen

Jan
www.jbmsoft.dk

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 07-05-02 10:53

> Hvis du lavet formular i asp må du kunne bruge en if-then til at undersøge
> en feltet er tomt. Det ved jeg ikke om du har, men det ville være en
løsning

Jeg har programmeret det hele i HTML, kan ikke programmere ASP.
Hvis du eller nogen ved noget om hvad jeg kan bruge, ville jeg være meget
glad.
Lad venligst være med at give mig et link, til et eller andet ASP site, hvor
det hele er meget teknisk, da jeg ikke kan programmere ASP, og jeg har ikke
tid til at sætte mig ind i det... Hvis nogen har en ASP komponent jeg kan
bruge, evt. videreudvikle på, og lidt tekst om hvordan man gør, ville jeg
være evigt taknemmelig.

Med venlig hilsen
Thomas Holme Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 07-05-02 10:59

Hej Tomas

Kan vi ikke prøve at vente lidt og se om der kommer andre forslag. Gør der
ikke det kan jeg nok lave et eksempel i access som du kan arbejde videre på.

For du ikke et brugbart svar, så prøve at skrive til mig.

Hilsen

Jan
www.jbmsoft.dk

Fra : Jerrik Walløe

Dato : 07-05-02 19:38

Jan Bang Madsen <jbm@jbmsoft.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ab88ig$2ldf$1@news.cybercity.dk...
> [...]
på.

> For du ikke et brugbart svar, så prøve at skrive til mig.

Hej Jan

Jeg er da meget interesseret i at høre, hvordan man kan udvikle den slags i
Access. Jeg troede ellers, at det almindeligvis krævede rettigheder på
serveren - rettigheder der ellers skal betales ekstra for.

Selv er jeg jo kun privat hjemmeside-amatør-udvikler.

mvh Jerrik

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 07-05-02 22:13

> [...]
> serveren - rettigheder der ellers skal betales ekstra for.
>
> Selv er jeg jo kun privat hjemmeside-amatør-udvikler.

Det gør det også, men man kan købe et webhotel der ikke er så dyrt der også
understøtter ASP. Så har men mulighed for at knytte en database til
sidenhjemmeside.

Hilsen

Jan
www.jbmsoft.dk

Fra : find clausen

Dato : 07-05-02 11:50

On Tue, 7 May 2002 08:18:50 +0200, "THL" <thl@mentor-it.dk> wrote:

> Hvordan kan jeg gøre det?

Med mindre du selv har skrevet noget i fleterne,
skulle de ikke blive sendt:

Field: print_blank_fields

Version: 1.6
fields are printed in the return HTML, regardless of whether or not
they were filled in. FormMail defaults to turning this off, so that
unused form fields aren't e-mailed.

Syntax: If you want to print all blank fields:
<input type=hidden name="print_blank_fields" value="1">

eller prøv at sætte value til "0"

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 07-05-02 12:34

> [...]
>
> Field: print_blank_fields
>
> Syntax: If you want to print all blank fields:
> <input type=hidden name="print_blank_fields" value="1">

Jeg har prøvet at bruge denne, men når jeg så modtager mailen, står
der øverst "Print_Blank_Fields"...

Det script der benyttes til at sende denne form hedder
"form2mail.asp"
Er det selve komponenten der ikke kan bruges til "print_blank_fields"
???
Er der en workaround???