Option 1 og 2 + text1 til bestemte linier ~
Fra : Christian Hoej

Dato : 07-05-02 01:43

Hej NG.

Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg åbner en txt fil (med mange linier )
ind i et Text2 felt, planen er så at hvis man trykker på option1 skal der
ændres 0 til 1 på en bestemt linie i text2, det samme gælder hvis man
trykker på option2, så skal denne ændre 0 til 1 på en bestemt linie i text2
og vice versa.
Ydre mere skal det være sådan at når man feks. skirver "1,21" i tekst1, skal
den indsætte denne værdi på et bestemt sted i text2.

Koden må på INTET slette resten af indholdet i Text2

Indtil videre har jeg fået en del af det til at virke med flg. kode:, men
denne kode går jo kun hvis man på forhånd ved hvad der står på den
pågældende linie, og det ved jeg ikke med hensyn til Text1.

Private Sub Option1_Click()
If Option1 = True Then
Text1.Enabled = False
End If
If Option1 = True Then
Text2.Text = Replace(Text2.Text, "Linie 10 = 0", "Linie 10 = 1")
End If
If Option2 = False Then
Text2.Text = Replace(Text2.Text, "Linie 08 = 1", "Linie 08 = 0")
End If
End Sub

Private Sub Option2_Click()
If Option2 = True Then
Text1.Enabled = True
End If
If Option2 = True Then
Text2.Text = Replace(Text2.Text, "Linie 08 = 0", "Linie 08 = 1")
End If
If Option1 = False Then
Text2.Text = Replace(Text2.Text, "Linie 10 = 1", "Linie 10 = 0")
End If
End Sub

Er der nogen af jer derude der kan hjælpe med denne kode. ???

På forhånd TAK.

Chr