iChat & AIM
Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-05-02 23:04

iChat er AIM baseret. Så jeg at hentede den seneste version og
indtastede min iTools emailadresse plus password. Og det virker sandelig
helt uden foregående registrering!

Gad vide om Apple og AOL har indgået et formalisert samarbejde eller AOL
bare har adgang til iTools medlemsdatabase?

Nu venter jeg bare på iChat og nogle buddies. :)
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-05-02 23:14

> Gad vide om Apple og AOL har indgået et formalisert samarbejde eller AOL
> bare har adgang til iTools medlemsdatabase?

Nå men det kan jeg jo selv svare på:

<http://www.macobserver.com/article/2002/05/06.13.shtml>

Det lyder unægtelig meget spændende, selvom jeg aldrig helt har forstået
det der chat.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 06-05-02 23:23

In article <1fbsdog.kk87b6n2affkN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Det lyder unægtelig meget spændende, selvom jeg aldrig helt har forstået
> det der chat.

Det er ganske rart og nemt i forhold til email, hvis man ikke betaler
pr. minut - jeg har i lang tid brugt icq og havde fortukket om Apple
havde valgt mirabilis frem for AOL (eller MS)

- Mon ikke AOL har lagt penge på bordet?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-05-02 23:34

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg har i lang tid brugt icq og havde fortukket om Apple
> havde valgt mirabilis frem for AOL (eller MS)

Hvorfor ville icq være at fortrække?

> - Mon ikke AOL har lagt penge på bordet?

Jeg tror nu nok at der er store fordele for begge parter, så jeg tror
ikke der er penge mellem dem.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 00:41

In article <1fbsemx.1s3gvvv1d55xuuN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Hvorfor ville icq være at fortrække?

fordi det ikke er afhægigt af de to store aktøre på mediamarkedet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 08:44

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> fordi det ikke er afhægigt af de to store aktøre på mediamarkedet.

Hvis dét er kriteriet så kig på Jabber.dk. Det er ikke afhængigt af
nogen som helst aktører. Jeg bruger det med Fire som klient. Godt
tilfreds.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:02

In article <kk6620qu6l.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis dét er kriteriet så kig på Jabber.dk. Det er ikke afhængigt af
> nogen som helst aktører.

Det må også gerne have en vis udbredelse - no offence, men det bliver
nok lidt kedeligt i længden hvis du og jeg er de eneste brugere

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 11:17

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Det må også gerne have en vis udbredelse - no offence, men det bliver
> nok lidt kedeligt i længden hvis du og jeg er de eneste brugere

Hvis du nu var lidt morsommere, saa bliver det ikke saa hurtig kedeligt.

Kunsten er naturligvis at vaelge en klient som kan snakke mange
protokoller. Fire 0.30b har jeg generelt vaeret godt tilfreds med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 11:37

In article <kku1pkz2h4.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis du nu var lidt morsommere, saa bliver det ikke saa hurtig kedeligt.

jeg indrømmer det: jeg er en træmand, et dårligt mebnneske og ikke
særlig god imod dyr.

> Kunsten er naturligvis at vaelge en klient som kan snakke mange
> protokoller.

selvfølgelig

> Fire 0.30b har jeg generelt vaeret godt tilfreds med.

Jeg prøvede den i sidste uge, men opgav da den konsekvent gik ned når
jeg kommunikerede med mere end en på icq.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-05-02 12:07

> Jeg prøvede den i sidste uge, men opgav da den konsekvent gik ned når
> jeg kommunikerede med mere end en på icq.

Jeg kan heller ikke få fire til at bruge min AIM iToolskonto. Når jeg
connecter bliver programmet hængende og må afsluttes brutalt.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 13:34

> jeg indrømmer det: jeg er en træmand, et dårligt mebnneske og ikke
> særlig god imod dyr.

Men er dyrene gode mod dig? Hos os er det let at afgoere. I gaar
havde jeg en graaspurv i computerrummet, og i dag en staer i tv-stuen.
Hvad bliver det naeste mon?

> Jeg prøvede den i sidste uge, men opgav da den konsekvent gik ned når
> jeg kommunikerede med mere end en på icq.

Jeg har ikke brugt den via ICQ, men MSN, Jabber og Y samtidig klarer den fint.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-05-02 13:47

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Men er dyrene gode mod dig? Hos os er det let at afgoere. I gaar
> havde jeg en graaspurv i computerrummet, og i dag en staer i tv-stuen.
> Hvad bliver det naeste mon?

Rotter på loftet?
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 15:57

In article <kkg014yw67.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Men er dyrene gode mod dig?

Nej. duerne nyder ligefrem at skide på mig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 16:31

> Nej. duerne nyder ligefrem at skide på mig.

En naturlig udgave af Regain?

Ved du ioevrigt om det grafikkort der sitter i min Powerbook vil vaere
kraftigt nok til at kunne traekke det de snakker om med OS X 10.2?
Wolfenstein koerte ikke saerlig godt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-05-02 16:51

In article <kkoffsq8ko.fsf_-_@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> En naturlig udgave af Regain?

muligvis, sidst jeg oplevede det var jeg iført hvid skjorte...

> Ved du ioevrigt om det grafikkort der sitter i min Powerbook vil vaere
> kraftigt nok til at kunne traekke det de snakker om med OS X 10.2?
> Wolfenstein koerte ikke saerlig godt.

Det vil det ikke (Rage128 xx), jeg har selv et ligndende kort i min G4.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-05-02 16:56

In article <06t8ba.o42.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det vil det ikke (Rage128 xx), jeg har selv et ligndende kort i min G4.

Fandt du nogensinde ud af noget mht. Geforce 2MX? Nu hvor Quartz Extreme
kommer på banen sidder jeg lidt og ærger mig over mit Rage 128 kort med
16 MB RAM i Cuben. Et billigt PC Geforce2MX ville være fint til mig,
hvis det ellers kan være i maskinen, men jeg har ikke rigtigt fulgt med
i diskussionerne på nettet mht. egnede kort.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-05-02 17:04

In article <rfn-E2350E.17553009052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> hvis det ellers kan være i maskinen, men jeg har ikke rigtigt fulgt med
> i diskussionerne på nettet mht. egnede kort.

nej den strandede fordi priserne begyndte at stige... I løbet af
sommereren regner med at jeg enten får købt et kort (eller spare sammen
til et radeon 8500, desværre kan 7500 ikke fås i fri handel)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-05-02 18:48

In article <2l6eba.oo1.ln@g4.reippuert.dk>,
> [...]

> sommereren regner med at jeg enten får købt et kort (eller spare sammen
> til et radeon 8500, desværre kan 7500 ikke fås i fri handel)

Og et 8600 kan jeg vel ikke presse ned i Cuben?

Jeg kan se, at Macxpres vil have 2500 + moms for et Radeon til Cuben.
Det er over 3000 kr.!!!!! Det nægter jeg...

Man kan få et PixelView GeForce2 MX (AGP / 32MB / 2048X1536 / GeForce2
MX) til 550 kr. og en halvtreds'er mere er der TV-out (hvillket nok ikke
virker på Mac), så det er da rimeligt, hvis det ellers kan være i
maskinen. Ved du hvordan finder man ud af, om det kan flashes?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-05-02 19:13

In article <rfn-C1C328.19482609052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Og et 8600 kan jeg vel ikke presse ned i Cuben?

det tror jeg ikke

> Jeg kan se, at Macxpres vil have 2500 + moms for et Radeon til Cuben.
> Det er over 3000 kr.!!!!! Det nægter jeg...

følg med på xlr8-du-ved-nok - til tider annonceres der Cube grafikkort
fra diverse forhandlere i USA.

<http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-05-02 20:08

In article <p7eeba.vu1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> følg med på xlr8-du-ved-nok - til tider annonceres der Cube grafikkort
> fra diverse forhandlere i USA.

Det har jeg set, men de er bare pokkers dyre...

> <http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm>

Hvis jeg havde ventet 2 min. havde jeg ikke behøvet spørge, for jeg
fandt selv den side via Google... Men ellers tak

Det lader også til, at G4'ernes firmware 4.1.8 indeholder en ROM til
Geforce 2MX, så det er vist ikke nødvendigt at flashe et PC kort mere.
Det skal da næsten afprøves... Hvis jeg kan finde et kort som er småt
nok, så burde det virke i Cuben.

Der er selvfølgelig lige problemet med varme, da jeg ikke husker om et
GF2MX kort har blæsere på (det mener jeg ikke).

Hvis jeg havde finanserne til det, ville jeg købe et OEM Radeon kort +
Dual G4 opgradering + blæser til Cuben, ligesom Mike fra xlr8... har
gjort. Han har endda sat et OEM 7500 kort i den. Problemet er, at den
slags ville løbe op i noget lignende 10.000 kr., hvilket ville ret
tosset, når en ny G4 kan købes for det beløb + salg af Cuben.

Det er bare så lækkert med en lydløs computer!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-02 20:35

In article <rfn-866719.21073009052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Der er selvfølgelig lige problemet med varme, da jeg ikke husker om et
> GF2MX kort har blæsere på (det mener jeg ikke).

Der har ikke været på dem jeg har set.

http://www.ikea.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-05-02 20:47

In article <newsspam4-68A7D9.21343609052002@dtext.news.tele.dk>,

> http://www.ikea.dk

Er det de der tomme skaller du mener?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-02 20:58

In article <rfn-2D1E55.21470609052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Er det de der tomme skaller du mener?

Kald det hvad du vil, men sådan et billigt klædeskab er eminent til at
holde støjen inde. Det indeholder snildt en Laserwriter, to Mac'er og en
14" skærm.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-02 21:46

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Kald det hvad du vil, men sådan et billigt klædeskab er eminent til at
> holde støjen inde. Det indeholder snildt en Laserwriter, to Mac'er og en
> 14" skærm.

Hvorfor så ikke et vitrineskab, så kan du også _se_ hvad der står på
skærmen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-05-02 22:34

In article <kkbsbpf3sp.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvorfor så ikke et vitrineskab, så kan du også _se_ hvad der står på
> skærmen?

Den er kun til det tilfælde hvor jeg ikke kan snakke med serveren på
anden vis end direkte input.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-05-02 23:40

In article <newsspam4-918383.21582409052002@dtext.news.tele.dk>,

> Kald det hvad du vil, men sådan et billigt klædeskab er eminent til at
> holde støjen inde. Det indeholder snildt en Laserwriter, to Mac'er og en
> 14" skærm.

Nå på den måde. Jeg troede du mente, at jeg skulle købe mig en af de der
iMac skaller, som de har stående i forretningerne. Så ville jeg jo få en
lydløs computer

Hvis jeg skal have pakket min computer ind i et skab, så skal
skærmkablet være forbistret langt. Det er også temmelig besværligt, når
man skal bruge CD-ROM drevet!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-02 23:58

In article <rfn-C6F89A.00395811052002@sunsite.dk>,
> [...]

> Nå på den måde. Jeg troede du mente, at jeg skulle købe mig en af de der
> iMac skaller, som de har stående i forretningerne. Så ville jeg jo få en

Så kreativ var jeg desværre ikke, det havde ellers været en pragtfuld
joke.

> Hvis jeg skal have pakket min computer ind i et skab, så skal
> skærmkablet være forbistret langt.

Det var ikke dig med skrivebordet også, vel?

> Det er også temmelig besværligt, når man skal bruge CD-ROM drevet!

Jeg har indrettet mig sådan at skabet står lige ved siden af
skrivebordet, og så er det ikke så besværligt. Det er desuden ret
sjældent jeg bruger CD-drevet.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-02 00:01

In article <newsspam4-80F298.00573311052002@dtext.news.tele.dk>,

> Så kreativ var jeg desværre ikke, det havde ellers været en pragtfuld
> joke.

Ja, ik'?

> Det var ikke dig med skrivebordet også, vel?

Yep

> Jeg har indrettet mig sådan at skabet står lige ved siden af
> skrivebordet, og så er det ikke så besværligt. Det er desuden ret
> sjældent jeg bruger CD-drevet.

Det er egentlig også sjældent, at jeg bruger mit, men alligevel. Hvis
min PC'er var min hovedcomputer, så var den røget ind i et skab, men en
Mac skal stå fremme og nydes

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 00:06

In article <rfn-FC85C3.01004311052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Yep

Så forstår jeg bedre. Var det ikke noget med pladsproblemer?

> Det er egentlig også sjældent, at jeg bruger mit, men alligevel. Hvis
> min PC'er var min hovedcomputer, så var den røget ind i et skab, men en
> Mac skal stå fremme og nydes

Det ville være fjollet andet med en Cube, det var i det tilfælde at du
skulle udskifte den til noget støjende.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-02 00:13

In article <newsspam4-6134F9.01053711052002@dtext.news.tele.dk>,

> Så forstår jeg bedre. Var det ikke noget med pladsproblemer?

Ja.

> Det ville være fjollet andet med en Cube, det var i det tilfælde at du
> skulle udskifte den til noget støjende.

Nu kan jeg ikke huske, hvad jeg skrev tidligere i tråden

Hvis jeg endte med at købe et G4 tower, så får jeg en del støj, men de
er da også så pæne, at det er synd og skam at gemme dem væk i et skab.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 01:04

In article <rfn-83B2A8.01131011052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Hvis jeg endte med at købe et G4 tower, så får jeg en del støj, men de
> er da også så pæne, at det er synd og skam at gemme dem væk i et skab.

De holder desværre op med at være så pæne når der først stikker 500
ledninger ud af bagsiden på dem.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-05-02 20:35

In article <rfn-866719.21073009052002@sunsite.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Der er selvfølgelig lige problemet med varme, da jeg ikke husker om et
> GF2MX kort har blæsere på (det mener jeg ikke).

nogen har, nogen har ikke

> [...]
> tosset, når en ny G4 kan købes for det beløb + salg af Cuben.
>
> Det er bare så lækkert med en lydløs computer!

enig... en 800MHz PB med radeon 7500 grafikkort ville være helt fint til
mig.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-05-02 20:48

In article <u1jeba.vu1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> enig... en 800MHz PB med radeon 7500 grafikkort ville være helt fint til
> mig.

Jeg kunne nok også nøjes med sådan en...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-05-02 17:46

> [...]

> Men er dyrene gode mod dig? Hos os er det let at afgoere. I gaar
> havde jeg en graaspurv i computerrummet, og i dag en staer i

Det er ellers meget de tør, når der står "Ravn" udenpå døren.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-02 18:36

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> Det er ellers meget de tør, når der står "Ravn" udenpå døren.

Tjah. Nærmere analyser har vist at de har sneget sig ind gennem
skunken og ikke hoveddøren. Det er altså ikke fordi de ikke kan læse.

Jeg frygter nu at efter jeg har vinket til stæren, skal jeg smile til
kronhjorten. Jeg frygter endnu mere HVOR dette skulle ske.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-05-02 20:31

In article <kkk7qfsvvm.fsf@mimer.null.dk>,
> [...]

> Jeg frygter nu at efter jeg har vinket til stæren, skal jeg smile til
> kronhjorten. Jeg frygter endnu mere HVOR dette skulle ske.

Lad os håbe, det bliver udendørs. Kronhjorte nøjes vist ikke med at
efterlade fugleklatter.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 07-05-02 21:26

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Lad os håbe, det bliver udendørs. Kronhjorte nøjes vist ikke med at
> efterlade fugleklatter.

Venter man lang tid nok(1), så bliver det til et helt gevir.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

(1) Vist 20 år.

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-05-02 18:53

In article <kkg014yw67.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvad bliver det naeste mon?

Rotter på loftet?

Fra : Christian Bech

Dato : 08-05-02 16:43

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Men er dyrene gode mod dig? Hos os er det let at afgoere. I gaar
> havde jeg en graaspurv i computerrummet, og i dag en staer i tv-stuen.
> Hvad bliver det naeste mon?

Har I overvejet at lukke ladeporten?

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-05-02 01:03

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> - jeg har i lang tid brugt icq og havde fortukket om Apple havde
> valgt mirabilis frem for AOL (eller MS)

Eller Jabber.

-j

--
26.06.01: Skoddede min sidste smøg.
30.04.02: Løb mit første løb, 10 km, 46:00 min.

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 22-05-02 02:10

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote in message news:<kyy9ewygdd.fsf@mimer.null.dk>...

> Eller Jabber.

Jabber++.

FWIW, nyere versioner af ICQ koerer paa AOL's Oscar protocol...

- ask

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 22-05-02 02:10

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-02 23:26

In article <1fbsd6r.129iehg1jju6m8N%mta@mac.com>,
> [...]

> AOL bare har adgang til iTools medlemsdatabase?
>
> Nu venter jeg bare på iChat og nogle buddies. :)

Jeg har godt nok aldrig brugt nogen form for chat. Det har altid
forekommet mig lidt barnligt at chatte, og så skal man jo vide, at
modtageren er "på". En e-mail kan man bare sende, og så læser modtageren
den, når han har tid.
Men jeg er kommet til at tænke på, at når nu Apple inkluderer iChat i
styresystemet fra efteråret, og når nu ens iTools-konto er ens
brugernavn og adgangskode, så har vi Mac-brugere jo stort set alle
sammen mulighed for at komme på det sammme chat-system. Det må der da
være nogle perspektiver i.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 10-05-02 00:01

In article <muenster-64A9BB.00262910052002@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> En e-mail kan man bare sende, og så læser modtageren
> den, når han har tid.

Det samme gælder en instant message.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-02 17:48

In article <g3veba.7e.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det samme gælder en instant message.

I så fald aner jeg ikke, hvad jeg taler om. Og så er jeg ikke engang på
arbejde.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 10-05-02 18:19

In article <muenster-F26F67.18480910052002@news.tele.dk>,

> I så fald aner jeg ikke, hvad jeg taler om. Og så er jeg ikke engang på
> arbejde.

Prøv at hente en icq eller AIM klient, så skal jeg vise dig hvad IM er.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-02 09:03

> [...]

> forekommet mig lidt barnligt at chatte, og så skal man jo vide, at
> modtageren er "på". En e-mail kan man bare sende, og så læser modtageren

Tjah. Du skriver ogsaa altid breve og ringer aldrig til folk?

Det tror jeg ogsaa Apple har luret.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-02 17:48

In article <kk661wa0qd.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Tjah. Du skriver ogsaa altid breve og ringer aldrig til folk?

Jo da, men hver ting til sin tid. E-mail og news er at skrive breve.
Chat er at skrive en telefonsamtale, og det synes jeg virker forkert.
Men jeg kender ikke chat så meget. Jeg har da set det i fjernsynet og
vel også prøvet lidt en enkelt gang eller to. Samtalerne har været det
rene pjat, og det er svært at opretholde en dialog med nogen, fordi
andres bemærkninger kommer ind i mellem og forstyrrer det hele. Det
eneste, man hører om chat i medierne er børnesnak, teenage-sladder og
pædofili, men det er sikkert ikke rigtigt. For mig har det i hvert fald
det image, at det ikke er noget seriøst. Men som sagt er jeg da åben for
at prøve noget nyt, og hvis alle vi Mac-brugere er på en chat sammen, så
kan det måske bruges til noget.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 10-05-02 18:18

In article <muenster-FABFF7.18473610052002@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> Samtalerne har været det rene pjat, og det er svært at opretholde en
> dialog med nogen, fordi andres bemærkninger kommer ind i mellem og
> forstyrrer det hele.

IM (som eks. AIM, MSN og ICQ) er skam kun mellem to personer, og det kan
være ganske smart i forhold til email når man skal udveksle oplysninger
(eller sludre).

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 10-05-02 20:02

> [...]

> IM (som eks. AIM, MSN og ICQ) er skam kun mellem to personer, og det kan
> være ganske smart i forhold til email når man skal udveksle oplysninger

Jeg må også sige at jeg har overgivet mig til ICQ. Og i den forbindelse
fået lokket min mor til at kigge på det. Det er ganske hyggeligt og en
del billigere end at snakke over telefonen. Og så behøver man ikke ringe
tidligt om morgenen men blot kigge på ICQ'en om man er stået op...

--
Mvh Nicolai Brandt
icq: 46736366

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-02 20:42

In article <1fbzjjd.84rmkwjlb0gN%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Og så behøver man ikke ringe tidligt om morgenen men blot kigge på
> ICQ'en om man er stået op...

Du lægger ikke mærke til at du er stået op før du har kigget på ICQ?

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 10-05-02 20:58

> Du lægger ikke mærke til at du er stået op før du har kigget på ICQ?

Det er jo' totalt afhængihed det der icq... Har du aldrig selv prøvet at
gå rundt i en slags sovende tilstand?

--
Mvh Nicolai Brandt

- http://www.robra.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-02 21:43

In article <1fbzm62.1yhdyyiz06ttcN%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Det er jo' totalt afhængihed det der icq... Har du aldrig selv prøvet at
> gå rundt i en slags sovende tilstand?

Jo, det kaldes "arbejde".

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-05-02 01:01

> Jo, det kaldes "arbejde".

Uha, en dagligt tilbagevendende begivenhed... Jeg købte en gang et par
kenguro sko, det kan anbefales

--
Mvh Nicolai Brandt

- http://www.robra.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 01:05

In article <1fbzx76.1n1n1x719v51zzN%nicstone@mac.com>,
nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) wrote:

> Uha, en dagligt tilbagevendende begivenhed... Jeg købte en gang et par
> kenguro sko, det kan anbefales

Er de med indbygget pung?

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-05-02 01:11

> Er de med indbygget pung?

Var De måtte desværre overgå til de evige sko marker efter et par
utroligt kedelige arbejdsdage... Men det med pungen var i øvrigt fantisk
smart. Der kunne lige klemmes en enkelt 10'er ned...

--
Mvh Nicolai Brandt

- http://www.robra.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-05-02 01:55

In article <1fbzxy0.1yk6m2toadj1kN%nicstone@mac.com>,
> [...]

> utroligt kedelige arbejdsdage... Men det med pungen var i øvrigt fantisk
> smart. Der kunne lige klemmes en enkelt 10'er ned...

Og så siger de at penge ikke lugter....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-02 21:10

> [...]
> vel også prøvet lidt en enkelt gang eller to. Samtalerne har været det
> rene pjat, og det er svært at opretholde en dialog med nogen, fordi

Du tænker på et decideret chatboard, hvor alle snakker i munden på
hinanden. Instant Messenger princippet er topersoners konversation,
og det bliver altså lidt anderledes hvis man skriver med nogen man
kender godt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn