Andet multimedie
bentjuul 3670
Konvertering af jpg -> mpg ?
Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 06-05-02 23:09

Hej

Kender I nogle app. der kan bruges til at konvertere *.jpg filer til *.mpg.
Gerne nogle der kan "batch konvertere".
Jeg er i besidelse af ca. 3000 bill. , der gerne skulle brændes på en CD i VCD format med baggrundsmusik, delt i kap.

Jeg har prøvet Tmpgenc, men der skal man gøre det "one by one"................det tager ca. 1½ 0000 år
Jeg er ikke interesseret i app. der kan gøre det hele i et hug (WinOnCD,Ulead DVD PictureShow, ol.)

Pft

Claus S.
Mr_Nobody51@hotmail.com

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-05-02 07:43

someone@somedomain.com (invalid) wrote in
<3cd6ff0e$0$68618$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> [...]
> VCD format med baggrundsmusik, delt i kap.
> Jeg har prøvet Tmpgenc, men der skal man gøre det "one by
> one"................det tager ca. 1½ 0000 år

Jeg ville nok bruge tmpgenc... Hvad er problemet?

Hvor lang tid skal hvert billede vises?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Leony

Dato : 07-05-02 08:05

<someone@somedomain.com (invalid)> skrev i en meddelelse

> [...]
one"................det tager ca. 1½ 0000 år
> Jeg er ikke interesseret i app. der kan gøre det hele i et hug

Du starter din post med at være interesseret i et program der kan lave
batchkonvertering. Som den sidste linie antyder slutter du med ikke at være
interesseret
Jeg går ud fra at du mener det skal være freeware.

http://www.vcdhelp.com/author.htm#photo
Her er der et par guider.
Nero er et OK valg og rimeligt simpelt, forudsat at du har det, ved dog ikke
om der er mulighed for soundtrack
Ellers er Philips toolbox freeware, det har jeg dog ikke prøvet.

Nogen gange så kan man ikke finde et freeware program der har de funktioner
man leder efter og så må man gribe til lommerne.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Claus S.

Dato : 07-05-02 22:37

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Hej igen

Med batchkonvertering mener jeg, at jeg smider et helt bibliotek fyldt med
*.jpg filer i hovedet af programmet (billedligt talt)
og i den anden ende får jeg et bib. fyldt med *.mpg filer, uden alle andre
digidarer som musik, menuer, baggrunde,osv.

Faktisk noget i stil TmpgEnc kan fremstille, men problemmet med TmpgEnc er
at jeg kan ikke få den til at tage hele bib. i et hug.
Om det er programmet (TmpgEnc) eller manglen på viden skal jeg være usagt.

Mht. til linket så har jeg været der.
Philips app. kan jeg heller ej udtale mig om.

Freeware eller ej findes det ?

Mvh
Claus S.

PS. Pæn housing, hvor lang tid tog det ?

Fra : Leony

Dato : 08-05-02 07:58

"Claus S." <Mr_Nobody51@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i den anden ende får jeg et bib. fyldt med *.mpg filer, uden alle andre
> digidarer som musik, menuer, baggrunde,osv.

Hvorfor vil du kun have mpg filen?
Du kan jo få programmer der kan lave hele slideshowet for dig.
Nero eller Ulead DVD picture show eksempelvis.
Ulead kan lave kapitler, med pæne menuer og der er mulighed for
baggrundsmusik. Er det ikke det du vil have.
Eller er det mig der misforstår dig fuldstændigt.

> PS. Pæn housing, hvor lang tid tog det ?

Tak.
Ca. 2 uger (dog ikke koncentreret arbejde, kun når der var tid/lyst).