fastsiddende og knækket skrue
Fra : Henning Jensen

Dato : 06-05-02 22:19

Under bremsehåndtaget på min Honda CX sidder en skrue som holder
bremselyskontakten. Hovedet på skrue er knækket/vredet af i højde med det
omgivende materiele. Skruen er på ca. 4 mm. Den sidder formentlig
uhjælpeligt fast p.g.a. en blanding af rust og bremsevædske.

Hvordan fjerner jeg skrueresten? Jeg vil gerne kunne afmontere min
bremselyskontakt.

m.v.h.
Henning
Århus

Fra : Jørgen Winther

Dato : 06-05-02 22:42

"Henning Jensen" <tjell@post3.tele.dk> wrote in message
> Hvordan fjerner jeg skrueresten? Jeg vil gerne kunne afmontere min
> bremselyskontakt.

Brug en skrueaftrækker?

--
Jørgen

Fra : oxford

Dato : 06-05-02 23:29

"Henning Jensen" <tjell@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uhjælpeligt fast p.g.a. en blanding af rust og bremsevædske.
>
> Hvordan fjerner jeg skrueresten? Jeg vil gerne kunne afmontere min

Du kan bore den ud med et lille bor evt. 3mm eller 3,3mm popnitbor, som jeg
nok ville fortrække fordi det er mere stabilt at bore med.
Normalt vil det sidste matr. komme med ud på denne måde, men hvis ikke skal
du bruge en "ornepik".
Det ligner lidt en snittap med links gevind. Og så burde den komme med ud.

--
M.v.h. Flemming

WWW.FEST-ENGLE.DK for de fest og kage glade folk.