Er det Jesus eller troldmænd
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 06-05-02 20:53

Man høre flere og flere fortælle om at de har været til den ene seere eller
hvad de nu heder , andre får læst i kort , hænder og så videre. Men Jesus
den eneste det kan sige mennesker sandheden ja endda er sandheden er der
ikke mange der taler om.
Det er på tide vi som kristne vågner op og begynder at fortælle sandheden at
de der udøver alverdens trolddom ikke er fra Gud , men fra djævelen, og de
der udøver slige ting ikke kommer i Himmelen men fortabes.
Der er kun en vej til Gud og det er vejen Jesu kristus korsfæstet død og
opstanden og nu siddende ved Guds faderes Højer hånd hvorfra Han start
kommer tilbage til Jorden.
Med ærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-02 05:48

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de der udøver alverdens trolddom ikke er fra Gud , men fra djævelen, og de
> der udøver slige ting ikke kommer i Himmelen men fortabes.

Det er egentlig lidt spøjst at tænke på de Tre Vise Mænd, som formodentlig
var
en afart af de berygtede babylonske magere - en slags kombinerede astronomer
og astrologer.

Deres - i GT-sammenhæng dybt hedenske - udsagn om Jesus tages alligevel i NT
til indtægt som argument for Jesus.

Og så er der folk som Frank Munkø og andre "kristne" spiritister, som også
synes at være i klar modstrid med GT-lære om f.eks. sandsigere.

Ligeledes er der hele den tværkirkelige Helligåndsdebat (åndemaneri?), som
igen synes at være i klar modstrid med GT...

Jeg mener ikke selv at Kristendommen kan forenes med f.eks. krystalterapi og
tarotkort, men på den anden side sniger jeg mig til selv engang imellem at
glo i horoskoperne i aviserne og kan f.eks. ikke se noget forkert ved
akupunktur, hvis det kan eftervises medicinsk. Og så er der jo sådan noget
som Feng Shui-bølgen i moderne boligindretning, som jeg godt mener man kan
lære æstetiske tricks af uden at inddrage overtrosdelen.

Men hvor pokker skal man sætte grænsen?

Det kan være ufatteligt svært at udskille f.eks. bank under bordet,
adventskranse, påskeæg, juletræer, ugebladshoroskoper og mange andre ting
fra sin tilværelse...

Anders Peter Johnsen

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-05-02 06:41

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

De vise mænd kendte skrifterne og ledte efter den Konge der skulle komme de
har ikke noget med det vi i dag kalder astrologi.
Jeg ved ikke hvem Frank Munkø er.
Men problemet for mig er at vi som kristne ikke sætter dagordnen så
mennesker taler om Jesus og ikke om troldmænd og krystaller og alt muligt
der er fra Djævelen.
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-02 06:48

> [...]
de
> har ikke noget med det vi i dag kalder astrologi.

Æhm, de var sådan set fra "Østen" (Babylon) og var rimeligt beskæftigede med
Betlehemsstjernen...

> Jeg ved ikke hvem Frank Munkø er.

Et af "medierne" fra "Åndernes Magt". Han har også en spiritistisk frikirke.

> Men problemet for mig er at vi som kristne ikke sætter dagordnen så
> mennesker taler om Jesus og ikke om troldmænd og krystaller og alt muligt
> der er fra Djævelen.

Jo, men hvad med alle de "kristne" (hedenske) traditioner som juletræer og
nisser?

Anders Peter Johnsen

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-05-02 06:54

> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Ja men de forventede Jesu komme en spiritistisk fri kirke lovsynger de Jesus
døber de i Faderen sønnens og Helligånden navn og er Jesus deres Herre .
Jeg er ikke sikker på hvor længe du har været her men for år tilbage skrev
jeg en del mod nisser som jo er små dæmoner med røde huer.
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-05-02 08:41

On Tue, 7 May 2002 07:53:32 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<bhj@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg er ikke sikker på hvor længe du har været her men for år tilbage
>skrev jeg en del mod nisser som jo er små dæmoner med røde huer.

Nisser er noget irriterende sæsonbestemt indretningstingeltangel som
husmødre insisterer på at belemre den hjemlige rede med fordi de synes
det hygger i december måned. Grunden fortaber sig, men deres mødre og
bedstemødre gjorde det også. Efter et grundigt krydsforhør har jeg
sikret mig at der i hvert fald hjemme hos os ikke er tale om en skjult
tribut til hjemlige hjælpeånder og at der ikke udføres ritualofre i
form af opstillet risengrød de underligste steder. Derfor tolereres
skikken indtil videre selvom jeg stadig synes julepynt er tudegrimt.

Og så hjælper det, hvis man som jeg mener at dæmoner bor i sjælen og
ikke har ydre form, hverken i form af nissehuer, horn, følbar ondskab
på bestemte lokaliteter eller andet.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
7 maj AD 2002
Skt. Placidus

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 07-05-02 07:04

> [...]
> de der udøver alverdens trolddom ikke er fra Gud , men fra djævelen, og de
> der udøver slige ting ikke kommer i Himmelen men fortabes.

Det er meget sjovt at dette indlæg skulle komme fra dig Børge. Fordi den
trosvækkelse du reklamere for, har flere prædikanter der taler om " hvid
magi " under deres heldbredsmøder.

Der er også en del fra " herligheden ", der råber og skriger op om vækkelse,
men den er endnu ikke kommet som de har spået!

> Der er kun en vej til Gud og det er vejen Jesu kristus korsfæstet død og
> opstanden og nu siddende ved Guds faderes Højer hånd hvorfra Han start
> kommer tilbage til Jorden.

Det siger Mormonerne og Jerhoveds vidner også,

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-05-02 07:30

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Ja det skal man høre fra Mig.
Jesus siger at hvad vi beder Gud om i Jesus navn vil Gud give os. ikke noget
med magi.
beklager.
Jesus er Herre.
Gud siger også at alt andet skal vi holde os fra.
med kærlig hilsen fra Børge i Viborg.
www.nudheder.subnet.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-05-02 07:32

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Ja det siger nogle sekter også men de bekender ikke Jesus som herre og
mester og har tilføjet Guds ord ( Bibelen 9 med andre skrifter.
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Niels

Dato : 07-05-02 07:15

> [...]

> Det er meget sjovt at dette indlæg skulle komme fra dig Børge. Fordi den
> trosvækkelse du reklamere for, har flere prædikanter der taler om " hvid

Den har jeg ikke hørt før Erik, kan du dokumentere det?

Niels