Forslag til beplantning af jordvold.
Fra : Bo Carøe

Dato : 06-05-02 20:47

Hej

Jeg har en jordvold som er ca. 120 meter lang og 2.5 meter høj.
Den kunne jeg godt tænke mig at få dækket med nogle stedsegrønne planter
og de skal helst selv kunne holde sig rene for græs og andet ukrudt.

Jeg regner med at jeg selv kan dyrke planterne, dog er jeg ikke den
store gartner selv..

Forslag modtages gerne.

Hilsen Bo Carøe

Fra : R.N.

Dato : 07-05-02 13:47

"Bo Carøe" skrev i en meddelelse

> Jeg har en jordvold som er ca. 120 meter lang og 2.5 meter høj.
> Den kunne jeg godt tænke mig at få dækket med nogle stedsegrønne planter
> og de skal helst selv kunne holde sig rene for græs og andet ukrudt.

Jeg kender nogen som langs vejsiden har en stor jordvold. På indersiden
ligger den langs med en stor græsplæne, og i den ene danner den en lille
vinkel, som er rundet pænt og danner en dejlig lækrog.

Allerførst da jordvolden var færdigplaneret, tilsåede de den med græs, så
det hele går ud i eet med græsplænen. Næste år plantede de så fyrrebuske
hist og her på jordvolden, hvor de dels kunne tænke sig at de skulle give
læ, når de blev større, dels hvor det så pænt ud.

De undgik at plante midt ovenpå volden, så nu hvor fyrrebuskene er blevet
højere er der en fin spadseresti, med en dejlig udsigt. Det mærkes jo at man
er næsten 2 meter over det omgivende terræn.

De har nu plantet et par små kirsebærtræer flere steder nedenfor de store
fyrrebuske, det ser smukt ud nu når de er fyldt med hvide blomster og mørke
fyr lige bagved.

Med venlig hilsen elena@io.dk