Dåse til headset
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 06-05-02 19:04

Hejsan,

Jeg sidder med et Altec Lansing AHS15 headset, som jeg egentlig gerne
ville kunne bruge til telefonen. (Det var sådan set derfor jeg købte
det.)

Det ender dog i to 3,5 mm "mini plugs" - jeg ved ikke om det er det
samme som minijacks - som jeg jo så ikke just kan proppe i telefonen.

Hvad gør man så? Hvis nogen kan bruge det til noget er impedancen på
henholdsvis headset og mikrofon: 32ohm og 3.32k ohm.

På forhånd tak for hjælpen.

anr

"When you think about it, mud is nothing but wet dirt."
-Homer Simpson

Fra : Sørensen

Dato : 06-05-02 20:04

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> anr
>
> "When you think about it, mud is nothing but wet dirt."

Du skal have samlet snøren i eet minijackstik (2,5 mm) loddes på med
følgende tilslutninger: fælles stel, microfon på spidsen og øresnegl i
midten.
Så vil den passe direkte i mange telefoner, og til endnu flere via en
adapter der kan købes flere steder.

vh.
Sørensen

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 07-05-02 17:11

Sørensen <no@i.dont> wrote:

> [...]
> midten.
> Så vil den passe direkte i mange telefoner, og til endnu flere via en

Ok, det er jeg ikke hel sikker på jeg er med på. Det er en
mono-hovedtelefon med en mikrofon tilkoblet. Der er ikke nogen øresnejl
(eller misforstår jeg dig helt?)

Har du evt. et link til en sådan adapter?

Takker.

anr

"It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"
-Homer Simpson

Fra : Sørensen

Dato : 07-05-02 17:43

> [...]
>
> Takker.
>
> anr
>
> "It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"

Ja ja så kalder vi det en "mono hovedtelefon" forskelen er ens.
Prøv thansen.dk eller teledanmarks hjemmeside for adaptere.

VH.
Sørensen

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 23-05-02 18:08

Sørensen <no@i.dont> wrote:

> Ja ja så kalder vi det en "mono hovedtelefon" forskelen er ens.
> Prøv thansen.dk eller teledanmarks hjemmeside for adaptere.

Problemet er bare, at jeg nu har hevet fat i dem begge (thansen svarer
dog ikke på mail - måtte ringe), og ingen kender noget til det.
Teledanmark prøvede ikke engang at sælge mig et nyt headset, så han må
betegnes som oprigtig.

Tilsyneladende kender ingen noget til det? Andre forslag modtages med
glæde.

anr

"They drove a dump truck of money up to my house! I'm not made of stone!
-Krusty the Clown

Fra : Sørensen

Dato : 23-05-02 19:17

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev > Problemet er bare,
> [...]
> betegnes som oprigtig.
>
> Tilsyneladende kender ingen noget til det? Andre forslag modtages med

Hvilken telefon skal du bruge den til ?.
Jeg sidder feks. her med en adapter til min trådløse KIRK Sonate som jeg har
købt ved TDC.
Regn ikke med at den første og bedste medarbejder i telebutikken ved besked,
bliv ved med at spørge til du får svar.
Tjek også TDC`s onlinestore på www.teledanmark.dk

vh.
Sørensen

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-05-02 08:01

Sørensen <no@i.dont> wrote:

> "Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev > Problemet er bare,
> at jeg nu har hevet fat i dem begge (thansen svarer

> Hvilken telefon skal du bruge den til ?.

En hvilkensomhelst stationær telefon. Dvs. til et RJ11 stik (er det ikke
det det hedder?)

> Jeg sidder feks. her med en adapter til min trådløse KIRK Sonate som jeg har
> købt ved TDC.

Når det nu er en trådløs telefon kan, jeg godt forstå der skal noget
specielt til, men jeg ville bare gerne ha' en adapter mellem mit billige
headset med to minijacks, så jeg kan bruge den i min stationære telefon(
en eller anden billig kopiware).

> Regn ikke med at den første og bedste medarbejder i telebutikken ved besked,
> bliv ved med at spørge til du får svar.

Gjorde jeg også - snakkede med "lederen" i telebutikken i frederikssund
- kendte ikke til det.

> Tjek også TDC`s onlinestore på www.teledanmark.dk

Har kun selve headsets - og det i en prisklasse som er lidt over mit
niveau.

Fra : Sørensen

Dato : 24-05-02 19:32

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev > > Hvilken telefon
skal du bruge den til ?.

> En hvilkensomhelst stationær telefon. Dvs. til et RJ11 stik (er det ikke
> det det hedder?)

Det kan du ikke.

se for øvrigt:
http://www.doro-ip.dk/privat/petit.htm

vh.
Sørensen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 25-05-02 16:56

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse

> se for øvrigt:
> http://www.doro-ip.dk/privat/petit.htm

Er der nogen, som ved, hvor jeg kan købe et headset som det Doro Petit har
(med samme stik-type) til en rimelig penge??
På forhånd tak.

--
mvh. Claus Rolsted
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.