Andet multimedie
bentjuul 3670
Cover til CD
Fra : Inge Lise Holm

Dato : 06-05-02 19:24

Jeg skal lave et cover til en CD.
Findes mærket "COMPACT disc DIGITAL AUDIO" som man er på mange cd'ere et
sted som billedfil.

Hvad er den nøjagtige størrelse på CD front og bagside + CD skiven.

mvh
Inge Lise

Fra : Madsen

Dato : 06-05-02 20:12

Inge Lise Holm skrev:

> Findes mærket "COMPACT disc DIGITAL AUDIO" som man er på mange
> cd'ere et sted som billedfil.

Var det ikke bedre med et skalerbart logo i vektorgrafik?
<http://www.logo.nino.ru/main/download.phtml?id=1021>

Madsen.

Fra : The Cloak

Dato : 06-05-02 21:23

"Inge Lise Holm" <holm@mail.tele.dk> wrote in message

> Hvad er den nøjagtige størrelse på CD front og bagside + CD skiven.

Der findes sådan et dejligt hjælpemiddel kaldet en lineal. Du kunne
starte med den.

/culpa mea

Fra : Thomas

Dato : 09-05-02 14:35

"The Cloak" <cloak@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes sådan et dejligt hjælpemiddel kaldet en lineal. Du kunne
> starte med den.

Hvor sidder start knappen på sådan en fætter ...?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Leony

Dato : 07-05-02 08:07

"Inge Lise Holm" <holm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er den nøjagtige størrelse på CD front og bagside + CD skiven.

Front : 12,1 x 12,1 cm
Back : 15 x 11,8 cm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Inge Lise Holm

Dato : 13-05-02 14:45

Tak for flere GODE svar - den der med linealen køber jeg altså ikke, det
skal være sådan en CD der skal sendes i produktion !! ... der er ikke det
bare fusk ...

Inge Lise

Fra : emj

Dato : 13-05-02 16:56

Inge Lise Holm skrev i <ZsPD8.47$6R2.2724@news.get2net.dk>:

>Tak for flere GODE svar - den der med linealen køber jeg altså ikke, det
>skal være sådan en CD der skal sendes i produktion !! ... der er ikke det
>bare fusk ...

En lineal er det absolut bedste værktøj til at bestemme, hvor stor
udskriftsstørrelsen skal være og det er bestemt ikke fusk at benytte
den. Tværtimod.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Leony

Dato : 14-05-02 07:51

"Inge Lise Holm" <ilh@nv.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for flere GODE svar - den der med linealen køber jeg altså ikke, det
> skal være sådan en CD der skal sendes i produktion !! ... der er ikke det
> bare fusk ...

Mon ikke du kan få at vide hos firmaet der skal poducere din cd hvilke mål
de plejer at bruge til covers.

Fra : Madsen

Dato : 13-05-02 17:42

Inge Lise Holm skrev:

> Tak for flere GODE svar - den der med linealen køber jeg altså
> ikke, det skal være sådan en CD der skal sendes i produktion !!
> ... der er ikke det bare fusk

En skydelære kan måske gøre det en anelse bedre, men behøver det at
være på tiendedele? Millimeter må vel være nok? :)

Madsen.