Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dårlig behandling hos Canon
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-05-02 18:20

"Biker-Man" <tvn.fjern_dette.@linux.eucsyd.dk> skrev i en meddelelse
news:ab55am$bvv$1@sunsite.dk...
> Jeg har tidligere set scannet potrætter hvor der kom grønne nuancer med,
jeg
> var overbevist om at det var software fejl, men det var det ikke, det
ligner
> samme problem, så se at få den afleveret til rep.

Scanneren er afleveret til reparation idag hos Canon Denmark a/s i Tåstrup.
Det var ikke med deres gode vilje de modtog min scanner. Jeg forklarede
naturligvis om hvordan jeg har opdaget fejlen, og hvordan fejlen ser ud. Det
første jeg fik af vide var at den højest sandsynligt ikke fejlede noget, da
han ikke tidligere havde haft den model scanner til reparation før. Derefter
spurgte han efter negativet, som jeg jo ikke havde med. I stedet kunne jeg
præsentere ham for en diskette med 3 fejlscan på. Den mente han dog ikke han
kunne bruge til noget, han skulle bruge negativet for at kunne se om der var
fejl på det, og i øvrigt var indscanningerne blevet efterbehandlet så meget
så de ikke var brugbare. Jeg forklarede at der var ikke noget at se på
negativet, at det var en tydelig pixelfejl, men at hvis det var strengt
påkrævet ville jeg gerne sende negativerne til ham, også selvom scannet kun
var blevet beskåret og jpg'et i højeste opløsning for at kunne ligge på en
diskette. Herefter sagde han at det kunne jo være noget scanneren havde
gjort hele tiden, at jeg bare ikke havde lagt mærke til det før nu. Her
forsvandt min tålmodighed! Jeg måtte derefter forklare ham at jeg som
fotograf efter 1 års anvendelse af scanneren sgu udemærket godt kunne se
hvis der dukkede noget op der ikke skulle være der. Som portrætfotograf
opdager man ikke bare lige pludseligt at der er en tydelig grøn pixelrand
omkring pupillerne i en kundes øjne. Når man arbejder med et billede i
3-400% forstørrelse, så opdager man altså nogle ting man ikke ser ved 100%.
Herefter indskyder han at det er jo heller ikke en professionel model, og at
den desuden er gammel! Her får jeg lyst til at spørge om jeg da skal
acceptere noget der ligner en fejl fordi scanneren altså ikke lige er
professionel og seneste model, men jeg holder irriterende nok spørgsmålet
tilbage.
Lettere modvilligt gav han scanneren et reparationsnr. og sagde han ville
kigge på den såsnart han fik negativet.
Sjældent har jeg dog oplevet så meget skepsis overfor en kunde.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-05-02 18:33

"Tim Lerche Sørensen" wrote:

> Lettere modvilligt gav han scanneren et reparationsnr. og sagde han
> ville kigge på den såsnart han fik negativet.
> Sjældent har jeg dog oplevet så meget skepsis overfor en kunde.

Har du sørget for det papirarbejde jeg skrev om i Message-ID:
<news:3CD5AC4E.B50C1679@niels-ebbesen.net>, for med den holdning, så får
med garanti brug for det....

PS: Var det nødvendigt at lave en ny tråd...?

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-05-02 19:07

> Har du sørget for det papirarbejde jeg skrev om i Message-ID:
> <news:3CD5AC4E.B50C1679@niels-ebbesen.net>, for med den holdning, så får
> med garanti brug for det....
>
> PS: Var det nødvendigt at lave en ny tråd...?

Ja, jeg har fået en kvittering derinde fra, hvor de selv har påskrevet
garanti-datoen.

Jeg startede det som ny tråd fordi jeg ikke mente at oplevelsen ikke konkret
knyttede sig til min scanner, men at det kunne have været hvem som helst med
et hvilket som helst produkt. Eksempelvis en printer: "jamen det er en
gammel model", "måske det har været der hele tiden, du har bare ikke lagt
mærke til det før nu", "vi har aldrig haft sådan en til reparation før, så
den fejler sikkert ikke noget".

I øvrigt er det ikke kun Canon der repareres det pågældende sted. De er også
officiel HP reparatør i Danmark, samt flere andre mærker. læs mere på
www.itservice.dkSå jeg synes det var påkrævet at bringe en advarsel om hvad
man måske vil kunne forvente det pågældende sted, eller i hvert fald af
pågældende reparatør (nørd-hængevom-fedtede cowboybukser-typen...).

Jeg bliver bare chokeret over at man kan komme med den slags udtalelser
omkring et produkt, når man ikke har set et eneste scan fra den. Tænk hvis
automekanikeren havde den holdning: "arhj, der er sgu ikke noget galt med de
bremser, det er jo en gammel bil..."

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 06-05-02 19:09

> [...]

mærke til det før nu", "vi har aldrig haft sådan en til reparation før, så

I øvrigt er det ikke kun Canon der repareres det pågældende sted. De er vist
nok også