Ferie som arbejdsløs
Fra : Henry Vest

Dato : 06-05-02 18:01

Hvis man er arbejdsløs kan man selv bestemme hvornår man holder ferie, men
skal melde til AF hvornår ferien afholdes. Er der regler for hvornår det
(senest) skal ske?

/Henry

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-05-02 18:20

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> wrote in message
> Hvis man er arbejdsløs kan man selv bestemme hvornår man holder ferie, men
> skal melde til AF hvornår ferien afholdes. Er der regler for hvornår det
> (senest) skal ske?

14 dage før, men derudover er der et hav af regler for feriedagpenge, hvis
det er det du skal have:
http://www.aak-ajs.dk/ydelser/Feriedagpenge/Udbetaling_af_feriedagpenge/Udbe
taling_af_feriedagpenge.shtm

Fra : Henry Vest

Dato : 06-05-02 18:39

Per Christoffersen wrote:

> 14 dage før, men derudover er der et hav af regler for feriedagpenge, hvis
> det er det du skal have:

Det er det ikke i første omgang, jeg var i arbejde det meste af året 2001.

Men nu har jeg et tillægsspørgsmål: I øjeblikket er jeg i arbejde, men er
sagt op til 1. juni. Jeg planlægger derfor at holde min hovedferie i juni,
antageligt fra omkring 5. juni og 3 uger frem. Hvem skal så have besked og
hvornår? Min nuværende arbejdsgiver kan jo i princippet være ligeglad. Og
kan jeg allerede i maj meddele AF at jeg holder ferie fra 5. juni, altså
før jeg i det hele taget er meldt ledig?

>http://www.aak-ajs.dk/ydelser/Feriedagpenge/Udbetaling_af_feriedagpenge/Udbe
> taling_af_feriedagpenge.shtm

Jeg vil kigge nærmere på det link.

/Henry

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-05-02 19:28

> Det er det ikke i første omgang, jeg var i arbejde det meste af året 2001.
>
> Men nu har jeg et tillægsspørgsmål:

Ring til AF og spørg, - eller til din A-kasse. De kan det på
fingerspidserne.

/Per

Fra : Henry Vest

Dato : 06-05-02 19:39

Per Christoffersen wrote:

> Ring til AF og spørg, - eller til din A-kasse. De kan det på
> fingerspidserne.

Det vil jeg gøre. Tak for dine svar.

/Henry

Fra : TGD

Dato : 06-05-02 22:14

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man er arbejdsløs kan man selv bestemme hvornår man holder ferie, men
> skal melde til AF hvornår ferien afholdes. Er der regler for hvornår det
> (senest) skal ske?

Senest dagen før!

Det svarer også dit tillægsspørgsmål, de (AF, A-kassen) har ikke nogle
"råderet" over dig før du er i aktiv perioden.