Vask - Afspændingsmiddel
Fra : Mich@el

Dato : 06-05-02 17:55

Hejsa.

Efter tidligere tråd med afspændingsmiddel i sidste hold skyllevand til
MC`en, er der så nogen der har afprøvet det, og med hvilke erfaringer.
???

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"
Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Virago MC Club Danmark # 1101

"Loud pipes saves lives"

Der tages forbehol for tasdefegl
Al makt tel di orblinne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-02 18:05

Det har jeg og det virker fint. Men kom ikke for meget i, for så bliver der
striber

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mich@el

Dato : 06-05-02 18:59

Hej Henrik

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" wrote:

> Det har jeg og det virker fint. Men kom ikke for meget i, for så bliver der
> striber

Hvor meget er for meget.. ???

Fra : Jonas Holt

Dato : 06-05-02 21:58

> Hvor meget er for meget.. ???

Jeg bruger to spiseskefulde til ½ spand vand og bruger derefter børsten til
at sprøjte vandet på med - altså dypper den og 'smider' vandet på cyklen.
Hvad skal jeg nu bruge mine motorcykelviskestykker til?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-05-02 21:55

Uden at vide det med sikkerhed (pga øjemål), vil jeg tro at jeg bruger en
god spiseskefuld til 10 liter. Dem heller jeg bare ud over cyklen med gefül.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 06-05-02 22:11

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at sprøjte vandet på med - altså dypper den og 'smider' vandet på cyklen.
> Hvad skal jeg nu bruge mine motorcykelviskestykker til?

**************

Et tillægsspørgsmål:

Er der en fordel i at bruge afsp. middel, når
man bruger vaskeskind ?

Fra : Jonas Holt

Dato : 06-05-02 22:49

> Et tillægsspørgsmål:

> Er der en fordel i at bruge afsp. middel, når
> man bruger vaskeskind ?

Fordelen ved at bruge afspændingsmiddel er at du kan lade Vor Herre om at
tørre cyklen. Lidt afsp.middel i rent vand, skyl cyklen i det efter vask og
lad den så tørre. Resultatet er, at der ikke efterlades så meget som en
eneste kalkplet!

Eller sagt på den hårde måde: nu kan du fyre dit vaskeskind

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-05-02 19:25

> Efter tidligere tråd med afspændingsmiddel i sidste hold skyllevand til
> MC`en, er der så nogen der har afprøvet det, og med hvilke erfaringer.
> ???

det virker kanon, men ikke for meget i.

Jeg putter to sprøjt i en 10 liters spand, og det virker finno.

mvh
Thomas Jensen
XJ600s ´96

Fra : Frank

Dato : 07-05-02 07:56

"Mich@el" <mick@post5.tele.dk> wrote in message
> Hejsa.
>
> Efter tidligere tråd med afspændingsmiddel i sidste hold skyllevand til
> MC`en, er der så nogen der har afprøvet det, og med hvilke erfaringer.
> ???

For dem som har mulighed for at sætte en regnvandstønde op så kan jeg
fortælle om fantastiske resultater.

Efter vask tager jeg den grønne vandkande og skyller en 2-3 kandefulde over
den og drikker øl resten af tiden - I forhold til afspændingsmiddel kan man
vel kalde det for økologisk vask

I øvrigt kan man så, som sidegevinst, fryde sig lidt når det regner og
tønden langsomt bliver fyldt....

/Frank
CBR600

Fra : Søren Lindholt

Dato : 07-05-02 13:34

Frank <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote in article
> [...]
man
> vel kalde det for økologisk vask
>
> I øvrigt kan man så, som sidegevinst, fryde sig lidt når det regner og

I mangel af tønde kan man jo vaske mc når det regner... jeg har læst at Jan
Fog, den københavnske ferrarientusiast, vasker bilerne i regnvejr, og hans
naboer tror han er tosset.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Frank

Dato : 07-05-02 14:17

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
> Frank <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote in article

Tja - her har vi så set fødsel af et nyt begreb: Økologisk Ferrari vask !

/Frank

Fra : Foobar

Dato : 07-05-02 14:42

> I øvrigt kan man så, som sidegevinst, fryde sig lidt når det regner og
> tønden langsomt bliver fyldt....

Lidt bekymrende når folk absolut skal se noget positivt ved regnvejr...

/claus